Jste zde

Biddování od A do Z. Ovládněte srovnávače zboží

Online nakupování v Česku stále nabírá na popularitě. Není divu, když patříme k zemi s nejvyšším počtem e-shopů na počet obyvatel v Evropě. Ačkoli se v posledních dvou letech ještě více zákazníků přesunulo do virtuálního prostředí, jejich požadavky se nemění. Využijte potenciál srovnávačů zboží a obraťte kartu na svoji stranu.

OBSAH:

  1. Seznamte se s aplikací Bidding Fox.
  2. Co je to biddování a proč se vašemu e-shopu vyplatí?
  3. Proč patří srovnávače zboží k důležitým marketingovým kanálům? 
  4. Co musíte vědět před tím, než se do biddování pustíte?
  5. Jak začít používat aplikaci Bidding Fox.
  6. Co vše najdete v aplikaci Bidding Fox.
  7. FAQ, Nápověda, informace o releasech aplikace Bidding Fox.

1. Seznamte se s aplikací Bidding Fox

Bidding Fox je biddovací automat pro správu inzerce na srovnávačích zboží Heureka a Zboží.cz.                  Pracuje 24 hodin denně, dohlíží na inzerci, šetří čas, monitoruje konkurenci, pomáhá zvýšit tržby a snižovat náklady. Funguje na principu strategií, které v nástroji vytvoříte.

Co s Bidding Foxem dokážete

  • Dodržovat stanovené hranice CPC a PNO.
  • Monitorovat konkurenci.
  • Diagnostikovat stav vaší inzerce (problémy, varování, doporučení).
  • Zasílat automatická upozornění
  • Generovat přehledné PDF reporty.
  • Vytvářet exporty ve formátech CSV, XLSX a HTML pro další zpracování dat.
  • A mnoho dalšího.

 

Proč se rozhodnout pro Bidding Fox

  • Šetří čas i peníze.
  • Pořádá bezplatné školení pro klienty. 
  • Nabízí plnou technickou podporu
  • Účtuje si vždy jednotnou cenu 1286 Kč/měsíc bez ohledu na počet produktů či způsob biddingu.
  • Zdarma poskytuje 30-ti denní zkušební dobu.
  • Pravidelně optimalizuje své funkce.

2. Co je to biddování a proč se vašemu e-shopu vyplatí?

Aby pro vás biddování nebylo jen další cizí slovo, rozhodli jsme se vše jednoduše vysvětlit

Princip biddování.

Bidding je forma PPC reklamy na srovnávačích zboží. Funguje na aukčním principu. Inzerenti nabízí cenu za proklik (CPC) jednotlivých produktů za účelem dostat se na vrchní pozice (detail produktu, doporučené a nejlevnější nabídky). Tyto produkty zákazníci vidí nejdříve a pochází z nich většina prokliků do e-shopu. Ten, kdo se dostane na biddovanou pozici, zpravidla neplatí cenu, kterou původně nastavil ve feedu, ale pouze nejvyšší potřebnou částku pro dosažení vytyčeného umístění. 

CPC platíte za jednotlivé prokliky do e-shopu, nikoli za zobrazení produktů.

Pokud o biddování slyšíte poprvé, doporučujeme se seznámit se seriálem Průvodce biddingem, který se věnuje úplným začátečníkům

  1. díl: Jaké možnosti nabízí české srovnávače zboží
  2. díl: Zviditelněte svůj sortiment na Heurece a Zboží.cz
  3. díl: Jak se připravit na bidding ještě před jeho spuštěním
  4. díl: Prozkoumejte možnosti biddování

Český trh k dnešnímu dni čítá více než 50 000 e-shopů. Každý prodejce se snaží zaujmout co největší množství potenciálních zákazníků. Pomocí Bidding Foxu a promyšlené strategie budou vaše produkty vidět, jejich správa vám zabere mnohem méně času a získáte perfektní přehled o konkurenci. Správně nastavený bidding poznáte nejen na výsledcích srovnávačů zboží. Ve své funkční podobě dokáže minimalizovat náklady, a tím přispívat k plnění obchodních cílů.  

Dostupné statistiky ze světa e-commerce ke dni 21.9.2022 z webu https://www.ceska-ecommerce.cz/ 

3. Proč patří srovnávače zboží k důležitým marketingovým kanálům? 

Obliba online nakupování v České republice každým rokem roste a požadavky zákazníků stoupají úměrně s ní. Od nákupu online očekávají stejnou službu, jako by si produkt reálně zakoupili v kamenném obchodě. Srovnávače zboží navštěvují ve fázi, kdy jsou pro koupi rozhodnutí. Z celkové nabídky chtějí vybrat tu, která nejlépe splní všechny jejich požadavky. 

 

Nejčastější důvody, proč zákazníci navštěvují srovnávače zboží: 

  • Mají možnost produkty porovnávat s ostatními. 
  • Dostanou se k recenzím přímo od nakupujících.
  • Vybírají z nejlevnějších nebo doporučených nabídek
  • Na první pohled vidí skladovost, dopravu nebo další benefity daného produktu. 
  • Ověřené firmy na zákazníka působí věrohodně

 

Proč by váš e-shop neměl chybět na srovnávačích zboží: 

  • Zákazník navštěvuje srovnávač ve fázi, kdy je ke koupi rozhodnutý. Pouze hledá nejvýhodnější nabídku, která splní všechny jeho potřeby.
  • Zbožové srovnávače dosahují vysoké míry konverze
  • Přímo čelíte své konkurenci a pokud je vaše nabídka výhodnější, můžete získat zákazníky na svoji stranu.
  • Zvyšujete povědomí o vaší značce. 

4. Co musíte vědět před tím, než se do biddování pustíte

Abyste na srovnávačích zboží mohli inzerovat své produkty, potřebujete splnit určité podmínky. Požadavky pro vstup na Heureku a Zboží.cz jsou odlišné

Heureka

  1. Získejte certifikát Ověřeno zákazníky.
  2. Zapněte placený (PPC) režim. Jednoduše dobitím kreditu. Více se o PPC režimu dozvíte v článku Odhalte rozdíl mezi FREE a PPC režimem na srovnávačích zboží.
  3. Mějte dostatečný počet konkurentů – daný produkt musí nabízet minimálně 4 další prodejci, tzn. na stejné produktové kartě musí být 5 stejných položek.
Požadavky, které je potřeba splnit pro placenou inzerci na Heurece.

Zboží.cz

  1. Nahrajte dostatek kreditu.
  2. Mějte dostatečný počet konkurentů – daný produkt musí nabízet minimálně další 3 prodejci, tzn. na stejné produktové kartě musí být 4 stejné výrobky.
Požadavky, které je potřeba splnit pro placenou inzerci na Zboží.cz.

Nezapomínejte na důležitý fakt. Pozici v biddování neovlivňuje pouze cena za proklik (CPC). Mezi další faktory patří: cena produktu, skladová dostupnost, hodnocení obchodu a již zmíněná CPC.

Další důležité faktory, které ovlivňují pozici v biddování.

5. Jak začít používat aplikaci Bidding Fox

Bidding Fox pomáhá marketérům, správcům nebo majitelům e-shopů k automatizované a ziskové inzerci. Aby mohl plnohodnotně pracovat, věnujte pozornost nastavení. Nástroj musí vědět, kde má data brát, zda chcete zasílat reporty a další základní informace.

 

Co potřebujete před zapnutím aplikace

Ještě před tím, než aplikaci spustíte, doporučujeme vyzkoušet bezplatný Bidding Audit. Poskytne vám komplexní přehled o vašem sortimentu. Dozvíte se, jaká část produktů je na top pozici, kdo jsou vaši konkurenti a jaké zboží máte společné. Produkty následně rozdělí do čtyř skupin podle závažnosti. Více se o Bidding Auditu dozvíte v článku Vyzkoušejte náš nový nástroj Bidding Audit.

Ukázka výsledků z Bidding Auditu.

První spuštění aplikace

Průvodce nastavením aplikace Bidding Fox. 
  1. Nyní aplikaci spustíte v Mergado store
  2. Po zapnutí se zobrazí průvodce prvním nastavením
  3. Přejděte do Nastavení Nastavení projektuNastavení zdrojů dat. Zde vyberte zdroje obratu a nákladů pro výpočet PNO. V případě, že PNO do strategií zahrnovat nechcete, data poslouží k vyplnění grafů v Diagnostice. Zdroj prokliků/objednávek se také promítne do grafů v Diagnostice.
  4. Pokud v URL adresách používáte UTM parametry, je třeba, aby Bidding Fox věděl, jak s nimi pracovat. Detailněji se nastavení UTM věnujeme v článku Jak nastavit UTM parametry.
  5. Přejděte do nastavení notifikací a e-mailů. Kromě notifikací, které vám budou chodit do Mergada, můžete také reporty dostávat na kontaktní adresy. Nakonec vyberte četnost zasílání. 

Nápovědu k prvnímu nastavení vašeho projektu najdete také v článku První nastavení biddingového automatu Bidding Fox nebo ve videu níže.

6. Co vše najdete v aplikaci Bidding Fox

V aplikaci najdete celkem sedm různých záložek. Pojďme si přiblížit jejich hlavní funkce.

 

PŘEHLED – poskytne vám množství grafů, na kterých uvidíte stav vaší inzerce v čase.  V záhlaví podle potřeby upravíte období, za které se mají data zobrazovat. Pusťte si video věnované stránce Přehled. 

STRATEGIE – prostřednictvím strategií Lišákovi říkáte, jak má pracovat. Naleznete zde také seznam všech již vytvořených strategií. Můžete je dále exportovat či importovat, měnit jejich pořadí nebo upravovat. Ke každé strategii jsou také k dispozici statistiky jako počet produktů, jejich průměrné CPC, obrat, náklady, PNO, prokliky či objednávky. Podívejte se na video věnované Strategiím. 

DIAGNOSTIKA – poskytne vám mnoho cenných informací, které využijete při nastavení a úpravách biddingových strategií. Odhalí problémy, varování, ale také doporučení. Všechny potřebné informace o této stránce najdete také ve videu věnovanému Diagnostice. 

PRODUKTY – slouží pro sledování vývoje a úpravy na úrovni jednotlivých produktů. Na stránce naleznete rozšířené vyhledávání, kde se skrývají záložky pro filtrování na základě specifických požadavků. Jednotlivé filtry můžete uložit a dále s nimi pracovat. Pokud by vám nevyhovovala automaticky spočítaná CPC, na úrovni produktu ji můžete manuálně upravit. Více se o Produktech dozvíte ve videu. 

REPORTY – slouží jako přehledy o vašem sortimentu. Na výběr máte z výkonnostních reportů nebo porovnání období. Co vše můžete v Reportech sledovat, se dozvíte ve videu.

KONKURENCE – Orientovat se v konkurenci a mít přehled o jejich sortimentu patří k nejdůležitějším procesům každého e-shopaře. Bidding Fox za vás bude sledovat e-shopy, které prodávají stejný produkt jako vy. Díky stránce Konkurence budete informovaní o stávající konkurenci, ale i o nově vzniklých e-shopech. Pusťte si video a zjistěte, co dalšího stránka Konkurence nabízí. 

UDÁLOSTI – slouží jako informativní stránka, která zaznamenává změny na Heurece/Zboží.cz, v Bidding Foxu a také vaše vlastní události. Najdete zde zpravidla systémové informace – upozornění na výpadky nebo docházející kredit, apod. Události jsou řazeny chronologicky, dle data a času svého vzniku. Pusťte si video a zjistěte, jak pracovat se stránkou Události. 

NASTAVENÍ – slouží pro nastavení zdrojů dat, Google Analytics, notifikací a zasílání e-mailů a také nastavení reportů. Bez správně nastaveného nastavení se biddování neobejde. Jak postupovat při prvotním Nastavení, se dozvíte ve videu.

Veškeré další články související s jednotlivými stránkami naleznete pod těmito odkazy:

7. FAQ, Nápověda, informace o releasech aplikace Bidding Fox 

Nástroj pravidelně optimalizujeme k co nejvyšší uživatelské spokojenosti. Jakmile aplikace získá nové funkce nebo v ní proběhnou jakékoliv změny, informujeme vás ve vláknu na fóru

Kategorie Bidding Fox na Mergado fóru.

Jednotlivým releasům věnujeme vlastní články, které najdete v kategorii Novinky

Další návody týkající se nastavení aplikace naleznete v kategorii Nápověda

Na závěr si nezapomeňte projít Nejčastěji kladené otázky. Pokud si i přesto s něčím ohledně aplikace nebudete vědět rady, určitě nás kontaktujte na e-mailu: podpora@biddingfox.com. Společně váš problém vyřešíme.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Biddování od A do Z
Online nakupování v Česku stále nabírá na popularitě. Není divu, když patříme k zemi s nejvyšším počtem e-shopů na počet obyvatel v Evropě. Ačkoli se v posledních dvou letech ještě více zákazníků přesunulo do virtuálního prostředí, jejich požadavky se nemění. Využijte potenciál srovnávačů zboží a obraťte kartu na svoji stranu.
Release 7.15.0
Využijte možnosti nastavení MAX_CPC_SEARCH u nespárovaných produktů a mějte přehled o statistikách z vyhledávání na Zboží.cz. Tento úkon využijí odborníci i začátečníci v inzerci na druhém nejpopulárnějším srovnávači v České republice. V nejnovějším release jsme kromě této vychytávky představili i několik dalších. Přečtěte si, v čem vám budou užitečné.
Biddování minimem
Používáte Bidding Fox, máte nastavenou strategii, přesto u produktů vidíte nižší cenu za proklik než jste čekali? V dnešním článku si představíme několik možností, kdy aplikace bidduje minimem kategorie. Vysvětlíme si, v jakých případech k tomu dochází, kde zjistíte skutečnou cenu za proklik a kdy se vám biddování minimem bude hodit.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.