Jste zde

Průvodce biddingem: Zviditelněte svůj sortiment na Heurece a Zboží.cz

Kdo není na srovnávačích zboží vidět, neprodává. Zákazníci nejdříve vidí doporučené nabídky a až poté ty seřazené podle ceny. Jak se dostat v seznamu co nejvýš? Vše podstatné jsme pro vás shrnuli v tomto díle. Přečtěte si, jak bidding funguje na největších českých vyhledávačích zboží. 

Dostaňte svou nabídku na vyšší příčky

Jestliže je na produktové kartě vysoký počet konkurentů, můžete proti nim bojovat snižováním cen, zatraktivněním vaší nabídky apod. Bidding je také jednou z cest, jak se na zbožáku zviditelnit. Zobrazíte se v boxu doporučených obchodů, který je umístěný nad nabídkami seřazenými podle ceny a míří z něj do e-shopu více než 40 % prokliků z produktového detailu.

Bidding je formou PPC reklamy. Neplatíte při něm za zobrazení reklamy, ale za jednotlivé prokliky do vašeho obchodu.

Jak bidding funguje

Vše probíhá na základě second-price aukce. Vy a vaši konkurenti si zvolíte cenu za proklik (CPC). Kdo nabídne víc, má větší šanci se umístit na biddované pozici. 

Cílem je překonat nabídku konkurenčních e-shopů tak, aby se váš produkt zobrazil v boxu doporučených obchodů za co nejnižší náklady

Jak funguje bidding.
Ten, kdo se dostane na biddovanou pozici, pak neplatí cenu, co si nastavil ve feedu, ale pouze nejvyšší potřebnou částku pro dosažení umístění. Například pokud jste si nastavili MAX_CPC na 10 Kč a váš konkurent na 7 Kč, bude se vám odečítat pouze 8 Kč.

V čem se odlišuje biddování na Heurece a Zboží.cz

V článku se budeme věnovat dvoum největším českým srovnávačům, Heurece a Zboží.cz. Liší se mezi sebou v počtu:

  • biddovaných možností, které nabízí, 
  • e-shopů, které jsou pro spuštění potřeba,
  • biddovaných pozic

Pojďme si je představit více dopodrobna. 

Hledáte další zdroj, který vás naučí inzerovat na zbožácích? Využijte naše školení zdarma. Jirka s vámi probere základy, které budete do začátku potřebovat. Představí rozdíly mezi jednotlivými zbožáky a poradí, jak na dobrou spárovanost.

Heureka

Nejdříve se podrobně podíváme na největší český vyhledávač zboží. Do začátku potřebujete vědět, kde je možné biddovat a co byste měli mít připravené. 

Jaké nabízí Heureka možnosti

Na tomto vyhledávači zboží je možný bidding pouze v produktovém detailu. Takové nabídky se pak zobrazují v sekci Doporučených obchodů. S inzercí můžete dál pracovat a využít také:

  • Nabídku na TOP pozici a zároveň na první pozici v biddingu: Tyto místa zákazníci uvidí nejdříve, proto se toto umístění vyplatí. 
    Nabídka na TOP pozici a na první pozici v biddingu.
  • Nabídku na TOP pozici s proklikem k objednávce: V tomto případě se produkt obchodu zobrazuje na nejvyšší pozici a zákazník může přímo nakoupit přes portál Heureky. Stačí, aby byl e-shop zapojený do Heureka Marketplace, a nemusí biddovat.
    Nabídka e-shopu zapojeného do Heureka Marketplace.

Co je potřeba splnit

  1. V prvním kroku si nejdříve ověřte počet vašich konkurentů. Aby se na produktové kartě bidding vůbec spustil, musí produkt inzerovat minimálně 4 e-shopy.
  2. Poté si zapněte PPC režim. Stačí do administrace nahrát dostatek kreditu. Ten by měl mít stále nějaký zůstatek, aby nedošlo k pozastavení inzerce. Částku je možné dobíjet automaticky při zadání platební karty, 
  3. Máte dostatek recenzí od svých zákazníků? Pokud ne, začněte je sbírat. Pro zapojení do biddingu je potřeba vlastnit certifikát Ověřeno zákazníky.
    Můžete získat modrý nebo zlatý certifikát Ověřeno zákazníky. Vše se odvíjí od toho, kolik referencí máte k dispozici, a jak vás zákazníci hodnotí.
  4. V případě, že máte zapnutý PPC režim, spárujte vaše produkty do produktových karet. Jde o jejich zařazení do správných kategorií. Pokud máte ve své nabídce stovky nebo tisíce položek a potřebujete je hromádně spárovat, využijte aplikaci Pairing Bear nebo Bidding Fox Elements. Pak si vše zkontrolujte v přehledu spárovanosti produktů

Více o tom, jak jednotlivé podmínky splnit a na co si dát pozor, si povíme příště. 

Zboží.cz

Na tomto zbožáku figuruje menší počet e-shopů, nabízí však větší množství míst, na kterých je možné bidding uplatnit. Pojďme si je všechny ukázat.

Jaké možnosti Zboží.cz poskytuje

Na Zboží.cz můžete své produkty biddovat:

  • V detailu produktu
    Pro sortiment jsou vytvořeny karty, na které se e-shopy párují podle shody názvu. Jesliže chcete zvýšit šanci napárování, doporučujeme mít ve feedu vložený také EAN kód
    Produktový detail na Zboží.cz.
  • Ve fulltextovém vyhledávání
    Při zadání klíčového slova se zobrazí nejdříve položky spárované na kartách a dále nabídky jednotlivých e-shopů.
    Nabídky ve vyhledávání na Zboží.cz
  • Ve výpisu kategorie
    V tomto případě jsou za sebou seřazeny jednotlivé nabídky v dané kategorii.
  • V hledání v kategorii
    Hledání v kategorii na Zboží.cz
  • v Seznam vyhledávání.
    Zobrazování nabídek v Seznam vyhledávání.

Co je pro bidding na Zboží.cz potřeba

  • Zkontrolujte si, kolik e-shopů nabízí stejný produkt jako vy. Měly by být minimálně tři
  • Do administrace nahrajte dostatečný kredit
Na Zboží.cz lze biddovat také nespárované produkty v kategorii nebo ve fulltextovém vyhledávání

Bidding vám pomůže nejen se dostat na konkrétní pozici na srovnávači, ale při správně nastavené strategii dokáže plnit stanovené obchodní cíle. Tím může být zvýšení obratu, maximalizace počtu objednávek, snížení nákladů atd. Sledujte našeho Průvodce a naučte se základy tak, že ho budete sami hravě ovládat.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Průvodce biddingem
Jednou z variant, jak zviditelnit svůj e-shopový sortiment, je bidding. Ve čtvrtém díle si představíme jeho dostupné možnosti. Dozvíte se, na jakém principu funguje a jaké klady či zápory jednotlivé typy nabízí. Na závěr jsme si pro vás nachystali radu od specialisty na zbožové srovnávače.
Novinka Fox Data+
Vytváříte si přehledy o vývoji sortimentu svého e-shopu častým překlikáváním z jedné stránky na druhou? Vše provádíte ručně a trvá vám to zbytečně dlouho? Máme pro vás pohodlný způsob, jak data sledovat automatizovaně a z jednoho místa. Představujeme novou aplikaci Fox Data+, která informace o vývoji vašeho zboží dostane do přehledných grafů. Podívejme se na ni blíž.
Rozhovor Decathlon
Chcete načerpat inspiraci pro práci s naší aplikací a tvorbu strategií? Pro dnešní rozhovor jsme oslovili Decathlon, přední firmu na trhu sportovního vybavení. Na otázky nám odpověděl online marketing specialista Ing. Jan Nový. Začtěte se do rozhovoru a získejte know-how, které využijete i pro svůj e-shop.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.