Víte, v jakém stavu je vaše biddovaná nabídka na srovnávači? Zjistěte, zda produkty dosahují uspokojivých výsledků a zda je můžete pro zákazníka zatraktivnit. Díky bezplatnému Bidding Auditu dokážete vylepšit slabé stránky svého sortimentu a zvýšit schopnost konkurence.
Proč byste měli Bidding Audit vyzkoušet
Audit biddovaného sortimentu vám poradí, jakým směrem se vydat při úpravách a vylepšování inzerce a biddingu na Heurece. Dokáže zjistit aktuální stav produktů, které následně rozdělí do čtyř skupin podle závažnosti. Díky nim získáte přehled o kondici a úspěšnosti nabídky. Na základě toho dokážete nedostatky upravit a být konkurenceschopnější na srovnávači. Vyzkoušejte si ho na svém sortimentu.
Co je potřeba k vyhotovení Bidding Auditu
Vzhledem k tomu, že audit biddovaného sortimentu je zaměřen na výkon na Heurece, neobejdete se bez URL adresy konverzního feedu. Tu najdete v administraci Heureky, v záložce Statistiky a reporty na podstránce Měření konverzí. Zaškrtnutím checkboxu Generovat XML reporty získáte URL adresu sedmidenního reportu. Následně ji v Bidding Auditu vložte do pole „Zadejte URL vašeho konverzního feedu z Heureky“.
Pod polem pro zadání konverzního feedu je prostor na adresu XML feedu. Není povinný, ale díky němu vám budeme moci poskytnout informaci například o spárovanosti sortimentu, údaje týkající se ceny za proklik a mnoho dalších.
 Aby bylo možné vyhotovit audit, musíte zadat adresu XML feedu ve formátu Heureka XML.
Aby bylo možné vyhotovit audit, musíte zadat adresu XML feedu ve formátu Heureka XML.Posledním krokem je zadání e-mailu, na který vám přijde upozornění o vyhotovení Bidding Auditu.
Výsledky auditu jsou rozděleny do čtyř skupin
Vaše nabídky audit rozdělí do čtyř skupin podle kondice a stavu na srovnávači. Jde o produkty:
- v pořádku,
- s problémem,
- s upozorněním,
- s doporučením.
Do každé skupiny se můžete prokliknout tlačítkem Detail. Kromě informace o počtu produktů v dané skupině na stránce objevíte i jednotlivé detekce, graf s rozložením sortimentu podle pozice v biddingu a seznam jednotlivých produktů. Na detail skupiny se blíže podíváme níže v článku.
 Zajímá vás, jak bude hotový audit vypadat? Na webu Bidding Auditu najdete ukázky výsledků. Podívejte se, co na vás čeká.
Zajímá vás, jak bude hotový audit vypadat? Na webu Bidding Auditu najdete ukázky výsledků. Podívejte se, co na vás čeká.Jaká část sortimentu je v Bidding a na TOP pozici
Na hlavní stránce výsledků auditu najdete pod úvodním rozdělením dva koláčové grafy. Oba vyjadřují procentuální zastoupení produktů podle určitých kritérií.
- První graf zobrazuje, jaké procento produktů je v biddingu, mimo něj, bez biddingového boxu na kartě a procento nespárovaných produktů.
- Druhý graf informuje o procentuálním zastoupení produktů na TOP pozici s Heureka košíkem a bez něj.
Rozložení sortimentu podle obsazených pozic v biddingu
Na stránce dále objevíte graf rozdělující sortiment podle cenových hladin a biddingových pozic. Na první pohled tak uvidíte, jaké pozice v biddingových boxech obsazují nabídky v jakých cenových kategoriích.
Rozdělení sortimentu podle kategorií
Ve výsledcích postupujeme níže a dostáváme se k rozdělení sortimentu podle TOP 10 kategorií a umístění na produktových kartách. Pozice 1. až 4. se týkají biddingu, následující představují umístění produktů v řazení podle ceny.
Poznejte nejčastější konkurenty v biddingu
Součástí výsledků auditu je také informace o tom, se kterými konkurenty nejčastěji sdílíte biddingový box. Na grafu vyčtete počet společných produktů spolu s porovnáním pozice v biddingu oproti danému konkurentovi.
Detekce zachycené u vašeho sortimentu
Pod grafem nejčastějších konkurentů na vás čeká to nejhlavnější, co audit poskytuje – zjištěné problémy, upozornění na nedostatky a doporučení pro zvýšení výkonu a vylepšení sortimentu. Přes tlačítko Detail se jednoduše prokliknete do specifikace každé z detekcí. Prostřednictvím exportovacího tlačítka si stáhnete produkty z dané detekce do formátu CSV.
Seznamte se s detailem skupiny sortimentu
Jak jste se již dočetli výše, můžete se prokliknout do detailu každé skupiny sortimentu. Abyste věděli, co vás tam čeká, představíme například detail sortimentu s upozorněním. Hned v úvodu objevíte krátký popis informující o počtu produktů, kterých se upozornění týkají. Napravo od popisu se nacházejí tlačítka pro export produktů s upozorněním a tisk. Produkty se exportují ve formátu CSV.
Následují jednotlivá upozornění na nedostatky sortimentu, které je třeba vyřešit v případě, že chcete zvýšit konkurenceschopnost vašich produktů. Najdete zde například upozornění:
- žádané nabídky bez objednávek,
- vaše cena je o 20% vyšší než nejdražší produkt v Bidding,
- CPC vyšší než 50% ceny produktu,
- a další.
Nalevo od popisu každé detekce je také číslo vyjadřující počet produktů spadajících do konkrétní detekce.
Po jednotlivých detekcích následuje opět graf týkající se rozložení sortimentu podle cenové hladiny a pozice v biddingovém boxu. Tentokrát se však hodnoty na grafu vztahují pouze na sortiment s upozorněním. Konkrétní produkty, kterých se upozornění týkají, najdete pod grafem. Také si je můžete otevřít na Heurece nebo u sebe v e-shopu.
Odhalte, co skrývají detaily konkrétních detekcí
Proklikem do detailu skupiny sortimentu cesta nekončí. Každá detekce má ještě vlastní detail. Co v něm najdete? V úvodu je opět krátký popis detekce s informací o počtu nalezených produktů. Nechybí graf rozložení pozic a výpis produktů, kterých se detekce týká.
Stejně jako u detailu skupiny, i zde můžete vyexportovat či vytisknout produkty spadající do dané detekce. Ty doporučujeme následně zkontrolovat a upravit, abyste mohli zvýšit jejich konkurenceschopnost na srovnávači, s čímž je spojen obrat i zisk.
 Výsledky vašeho auditu budou na vygenerované adrese dostupné po dobu 7 dní.
Výsledky vašeho auditu budou na vygenerované adrese dostupné po dobu 7 dní.Co dělat po vyhotovení auditu
Pokud již máte audit hotový, můžete se pustit do úprav a vylepšení. Mnoho z nich zvládnete sami, s drtivou většinou vám však dokáže pomoci biddovací automat Bidding Fox. Nástroj už dávno neslouží jen pro automatizaci biddingu. Nabízí také vlastní diagnostiku přímo v rozhraní aplikace a různé produktové filtry pro lepší rozdělení a cílení biddingových strategií. Nesmíme zapomenout ani na oblíbený monitoring konkurence, díky kterému budete vždy o krok napřed. Proto neváhejte a vyzkoušejte Bidding Fox na 15 dní zdarma.















Přidat komentář