Jste zde

Vyzkoušejte náš nový nástroj Bidding Audit

Víte, v jakém stavu je vaše biddovaná nabídka na srovnávači? Zjistěte, zda produkty dosahují uspokojivých výsledků a zda je můžete pro zákazníka zatraktivnit. Díky bezplatnému Bidding Auditu dokážete vylepšit slabé stránky svého sortimentu a zvýšit schopnost konkurence.

Proč byste měli Bidding Audit vyzkoušet

Audit biddovaného sortimentu vám poradí, jakým směrem se vydat při úpravách a vylepšování inzerce a biddingu na Heurece. Dokáže zjistit aktuální stav produktů, které následně rozdělí do čtyř skupin podle závažnosti. Díky nim získáte přehled o kondici a úspěšnosti nabídky. Na základě toho dokážete nedostatky upravit a být konkurenceschopnější na srovnávači. Vyzkoušejte si ho na svém sortimentu.

Co je potřeba k vyhotovení Bidding Auditu

Vzhledem k tomu, že audit biddovaného sortimentu je zaměřen na výkon na Heurece, neobejdete se bez URL adresy konverzního feedu. Tu najdete v administraci Heureky, v záložce Statistiky a reporty na podstránce Měření konverzí. Zaškrtnutím checkboxu Generovat XML reporty získáte URL adresu sedmidenního reportu. Následně ji v Bidding Auditu vložte do pole „Zadejte URL vašeho konverzního feedu z Heureky“.

URL adresa denního konverzního feedu v administraci Heureky.
URL adresa denního konverzního feedu v administraci Heureky.

Pod polem pro zadání konverzního feedu je prostor na adresu XML feedu. Není povinný, ale díky němu vám budeme moci poskytnout informaci například o spárovanosti sortimentu, údaje týkající se ceny za proklik a mnoho dalších.

Aby bylo možné vyhotovit audit, musíte zadat adresu XML feedu ve formátu Heureka XML.
Vyplnění konverzního a XML feedu na webu Bidding Auditu.
Vyplnění konverzního a XML feedu na webu Bidding Auditu.

 Posledním krokem je zadání e-mailu, na který vám přijde upozornění o vyhotovení Bidding Auditu.

Výsledky auditu jsou rozděleny do čtyř skupin

Vaše nabídky audit rozdělí do čtyř skupin podle kondice a stavu na srovnávači. Jde o produkty:

  1. v pořádku,
  2. s problémem,
  3. s upozorněním,
  4. s doporučením.

Do každé skupiny se můžete prokliknout tlačítkem Detail. Kromě informace o počtu produktů v dané skupině na stránce objevíte i jednotlivé detekce, graf s rozložením sortimentu podle pozice v biddingu a seznam jednotlivých produktů. Na detail skupiny se blíže podíváme níže v článku.

Výsledek auditu rozdělen do čtyř skupin podle stavu sortimentu.
Výsledek auditu rozdělen do čtyř skupin podle stavu sortimentu.
Zajímá vás, jak bude hotový audit vypadat? Na webu Bidding Auditu najdete ukázky výsledků. Podívejte se, co na vás čeká.

Jaká část sortimentu je v Bidding a na TOP pozici

Na hlavní stránce výsledků auditu najdete pod úvodním rozdělením dva koláčové grafy. Oba vyjadřují procentuální zastoupení produktů podle určitých kritérií.

  1. První graf zobrazuje, jaké procento produktů je v biddingu, mimo něj, bez biddingového boxu na kartě a procento nespárovaných produktů.
  2. Druhý graf informuje o procentuálním zastoupení produktů na TOP pozici s Heureka košíkem a bez něj.
Koláčové grafy informující o procentuálním zastoupení produktů v Bidding a na TOP pozici.
Koláčové grafy informující o procentuálním zastoupení produktů v Bidding a na TOP pozici.

Rozložení sortimentu podle obsazených pozic v biddingu

Na stránce dále objevíte graf rozdělující sortiment podle cenových hladin a biddingových pozic. Na první pohled tak uvidíte, jaké pozice v biddingových boxech obsazují nabídky v jakých cenových kategoriích.

Rozložení sortimentu podle cenových hladin a pozice v biddingu.
Rozložení sortimentu podle cenových hladin a pozice v biddingu.

Rozdělení sortimentu podle kategorií

Ve výsledcích postupujeme níže a dostáváme se k rozdělení sortimentu podle TOP 10 kategorií a umístění na produktových kartách. Pozice 1. až 4. se týkají biddingu, následující představují umístění produktů v řazení podle ceny.

Rozdělení sortimentu podle kategorií a obsazených míst produktové karty podle ceny.
Rozdělení sortimentu podle kategorií a obsazených míst produktové karty podle ceny.

Poznejte nejčastější konkurenty v biddingu

Součástí výsledků auditu je také informace o tom, se kterými konkurenty nejčastěji sdílíte biddingový box. Na grafu vyčtete počet společných produktů spolu s porovnáním pozice v biddingu oproti danému konkurentovi.

Porovnání pozic v biddingu s nejčastějšími konkurenty.
Porovnání pozic v biddingu s nejčastějšími konkurenty.

Detekce zachycené u vašeho sortimentu

Pod grafem nejčastějších konkurentů na vás čeká to nejhlavnější, co audit poskytuje –⁠ zjištěné problémy, upozornění na nedostatky a doporučení pro zvýšení výkonu a vylepšení sortimentu. Přes tlačítko Detail se jednoduše prokliknete do specifikace každé z detekcí. Prostřednictvím exportovacího tlačítka si stáhnete produkty z dané detekce do formátu CSV.

Detekce, které Bidding Audit zachytil u vašeho sortimentu.
Detekce, které Bidding Audit zachytil u vašeho sortimentu.

Seznamte se s detailem skupiny sortimentu

Jak jste se již dočetli výše, můžete se prokliknout do detailu každé skupiny sortimentu. Abyste věděli, co vás tam čeká, představíme například detail sortimentu s upozorněním. Hned v úvodu objevíte krátký popis informující o počtu produktů, kterých se upozornění týkají. Napravo od popisu se nacházejí tlačítka pro export produktů s upozorněním a tisk. Produkty se exportují ve formátu CSV.

Následují jednotlivá upozornění na nedostatky sortimentu, které je třeba vyřešit v případě, že chcete zvýšit konkurenceschopnost vašich produktů. Najdete zde například upozornění:

  • žádané nabídky bez objednávek,
  • vaše cena je o 20% vyšší než nejdražší produkt v Bidding,
  • CPC vyšší než 50% ceny produktu,
  • a další.

Nalevo od popisu každé detekce je také číslo vyjadřující počet produktů spadajících do konkrétní detekce.

Po jednotlivých detekcích následuje opět graf týkající se rozložení sortimentu podle cenové hladiny a pozice v biddingovém boxu. Tentokrát se však hodnoty na grafu vztahují pouze na sortiment s upozorněním. Konkrétní produkty, kterých se upozornění týkají, najdete pod grafem. Také si je můžete otevřít na Heurece nebo u sebe v e-shopu.

Detail sortimentu s upozorněním a proklik na detail jedné z detekcí.
Detail sortimentu s upozorněním a proklik na detail jedné z detekcí.

Odhalte, co skrývají detaily konkrétních detekcí

Proklikem do detailu skupiny sortimentu cesta nekončí. Každá detekce má ještě vlastní detail. Co v něm najdete? V úvodu je opět krátký popis detekce s informací o počtu nalezených produktů. Nechybí graf rozložení pozic a výpis produktů, kterých se detekce týká.

Stejně jako u detailu skupiny, i zde můžete vyexportovat či vytisknout produkty spadající do dané detekce. Ty doporučujeme následně zkontrolovat a upravit, abyste mohli zvýšit jejich konkurenceschopnost na srovnávači, s čímž je spojen obrat i zisk.

Výsledky vašeho auditu budou na vygenerované adrese dostupné po dobu 7 dní.

Co dělat po vyhotovení auditu

Pokud již máte audit hotový, můžete se pustit do úprav a vylepšení. Mnoho z nich zvládnete sami, s drtivou většinou vám však dokáže pomoci biddovací automat Bidding Fox. Nástroj už dávno neslouží jen pro automatizaci biddingu. Nabízí také vlastní diagnostiku přímo v rozhraní aplikace a různé produktové filtry pro lepší rozdělení a cílení biddingových strategií. Nesmíme zapomenout ani na oblíbený monitoring konkurence, díky kterému budete vždy o krok napřed. Proto neváhejte a vyzkoušejte Bidding Fox na 15 dní zdarma.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.