Jste zde

Jak nastavit aplikaci Bidding Fox

 

Nastavení

V aplikaci lze vytvořit více nastavení s různými parametry. Pokud se výběry v jednotlivých nastaveních překrývají, řídí se aplikace podle priority. Nastavení výše má přednost před nastavením pod ním. Pořadí lze změnit pomocí drag & drop (↕).

Detail nastavení

V každém nastavení můžete pracovat s těmito parametry:

  1. Název

  2. Maximální podíl nákladů na obratu v % (PNO)

  3. Nejvyšší dodací doba pro bidování

  4. Maximální cena prokliku

  5. Ponechat bidding u nevyhovujících produktů

  6. Nebidovat položky do 5. místa podle ceny

  7. Nehledět na cenu konkerence

  8. Tržby v Google Analytics máme

  9. Produkty s překročeným PNO

  10. Aplikovat na výběry

Název nastavení

Zobrazuje se ve výpisu jednotlivých nastavení. Každé nastavení si pojmenujte tak, abyste z něj v přehledu mezi ostatními snadno poznali, jaké má parametry. Například: 

  • Top sortiment
  • Startery
  • Výprodej

Maximální podíl nákladů na obratu v % (PNO)

Aby se vám inzerce vyplácela, musíte vědět kolik můžete investovat zpět do kreditů (nákladů) z obratu pro daný kanál.

Výpočet PNO

Aktuální PNO vypočítáte jako

(náklady / obrat_bez_dph) * 100

a vyjde vám nákladovost v procentech.

Pokud ponecháte PNO nastaveno na nulu, nebude na něj brát aplikace ohled.

Bidding Fox potom s touto nákladovostí pracuje na úrovni jednotlivých produktů.

Bidding Fox si obrat bere z Google Analytics a náklady z Heureky. Heureka a Google Analytics připisují transakce rozdílně. Heureka připisuje ke dni prokliku. Analytics ke dni konverze. Více včetně dalších kanálů zde.

Nejvyšší dodací doba pro biddování

Jelikož je každý sortiment specifický a nejvíce o něm víte vy, můžete si nastavit jaká dostupnost (DELIVERY_DATE) je ještě únosná pro daný typ zboží.

Například u knížek víte, že 7 dní je v pořádku, ale krmiva se nejlépe prodávají ta, která máte s odesláním ihned (jsou skladem, tzn. DELIVERY_DATE = 0).

Maximální cena prokliku

Toto můžete brát jako "pojistku" - ze svých výpočtů a analýz víte, že nechcete/nemůžete překročit určitou cenu za proklik. Maximální cena za proklik je aktuálně 100 Kč.

Toto nastavení se hodí především pokud nechcete brát ohled na PNO.

Ponechat bidding u nevyhovujících produktů

Vždy se najde nějaká výjimka, proto když Bidding Fox narazí na produkt, který nevyhovuje nastaveným parametrům a vy máte zaškrtnutu tuto volbu, ponechá mu bidding, který je ve feedu před spuštěním aplikace. Jinak by bidding zrušil.

Když máte před zapnutím aplikace ve feedu již bidding nastaven a víte, že některé produkty se občas prodávají i když je zrovna nemáte skladem, ale do tří dnů (DELIVERY_DATE = 3), přitom máte nastavenou max. dodací dobu v aplikaci na 0 (skladem) a chcete jim ponechat bidding využijete tuto volbu.

Nebidovat položky do 5. místa podle ceny

Aktuálně jsou na Heurece bez nutnosti rokliknout "Další nabídky obchodů" viditelné top pozice a pět nejlevnějších nabídek. Proto pokud vám stačí, být vidět mezi nejlevnějšími a nechcete být na top pozicích, využijte tuto volbu. Můžete tak ušetřit na nákladech.

Nehledět na cenu konkerence

Bidding Fox si hlídá, aby nebidoval nabídky výrazně dražší než konkurence. Pokud ale prodáváte sortiment kde je časté, že se zde objevují nabídky o dost levnější než můžete nabídnout vy, a přitom máte u zákazníku dobré jméno, využijte tuto volbu. Aplikace tak nabiduje i nabídky dražší, které by jinak nebidovala.

Tržby v Google Analytics máme

Aby Bidding Fox správně počítal, je potřeba mu říci, zda do Google Analytics posíláte tržby s DPH nebo bez. Výpočty by se jinak mohly výrazně lišit od skutečnosti.

Produkty s překročeným PNO

Má aplikace produkty, které překročí nastavené PNO skrýt (nebudou ve výstupním feedu), nebo je ponechat v inzerci za minimální cenu prokliku kategorie?

Produkty, které skryje na začátku nového měsíce opět odkryje a pustí do inzerce.

Aplikovat na výběry

Zde si zvolíte, na jaké produkty se má automatický bidding aplikovat. Můžete zvolit více výběrů. Aplikace načítá výběry, které již v Mergadu máte vytvořeny.

Pokud máte výběrů více, můžete použít filtrování (vyhledávání), kdy se vám vypíšou pouze relevantní výběry.

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.