Jste zde

Co je to bidding?

Bidding je součástí PPC reklamy, kdy inzerent platí za každý jednotlivý proklik na jeho nabídku.

Cílem biddingu je překonat nabídku konkurence tak, aby cena byla i pro vás co nejpříznivější. Bidding funguje na aukčním principu, jako např. u PPC reklam ve fulltextových vyhledávačích (Seznam.cz, Google). E-shop platí za proklik pouze nejvyšší potřebnou cenu pro danou pozici nikoliv nutně tu, kterou má nastavenou ve feedu (když má nastaveno 50 Kč a na první pozici stačí 10 Kč, zaplatí 10 Kč).

Jak bidding funguje?

Na co se dá biddovat

Možnosti biddingu se liší podle konkrétního vyhledávače. Pro představu uvádíme příklad dvou největších českých srovnávačů:


Heureka.cz (a Heureka.sk)
Na Heurece je možné biddovat v detailu produktu tam, kde je alespoň 5 e-shopů. Zvýšením ceny za proklik se snažíme získat lepší pozici v produktové kartě. Na Heurece platíte za proklik u prvních čtyřech TOP pozic, u ostatních nabídek se platí cena kategorie. Podrobný popis biddingu na Heurece najdete tady.

[Ukázka - Biddovaných pozic v produktovém detailu na Heurece]
 

Zboží.cz
I na Zboží.cz lze biddovat na detail produktu, přičemž biddované pozice mohou být v tomto případě všechny. Zboží nemá ani omezení na minimální počet e-shopů v produktové kartě, biddovat tak můžete i ty produkty, které kromě vás inzeruje třeba jen jeden další e-shop. Detailní přehled možností biddingu na Zboží.cz najdete tady.

[Ukázka Zboží.cz - i v kartě se třemi e-shopy se dá biddovat]

Minimální cena za proklik

Nejmenší možná částka, kterou za proklik zaplatít je shodně 1 Kč pro Heureku i Zboží.cz, ostatní ceny prokliků pro Heureku jsou v ceníku.
Ceník podléhá přechodnému plošnému navýšení v sezonním období od 1.10. - 31.12. každého roku o 25 %.

Maximální cena za proklik

Důležité je sledovat také maximální možnou cenu za proklik, aby se ve vypjatém období nedostala mimo vaše možnosti. Toto nastavení můžete upravit pomocí elementu MAX_CPC v případě inzerce na Zboží.cz, nebo elementu HEUREKA_CPC na Heurece. Maximální ceny za proklik mají srovnávače nastavené takto:

Pro nastavení ceny prokliku (bidding) ve vyhledávání využijete na Zboží.cz element MAX_CPC_SEARCHHeureka toto neumožňuje. Biddovat můžete i na menších vyhledávačích zboží jako je Hledejceny.cz nebo Srovname.cz (oba používají k nastavení biddingu element TOLL).


Jak bidding nastavit

Nastavení biddingu můžete provést buď přímo v administraci srovnávače, nebo ve svém XML feedu. Následující odstavce proto popisují jednotlivé kroky.  

V administraci

Heureka
Na Heurece je možné biddovat na kategorii (tedy vaše položky např. v Kategorii Krbová kamna) nebo konkrétní produkt (speciální kachlová kamna). Obojí je možné nastavit v administraci, kde si v levém sloupci nejprve nabijete kredit (“Stav kreditu”) a poté na záložce Nastavení cen prokliku navolíte ceny za proklik pro různé sekce Heureky. 


Zboží.cz
Na Zboží.cz můžete podobně biddovat na kategorii nebo produkt, zároveň ale také podle cenového rozsahu - tedy například biddovat konkrétní částkou za proklik všechny produkty s cenou mezi 300 a 500 korunami. Zboží.cz nabízí také možnost importovat CSV soubor s nastaveným biddingem.

Nastaveni cen prokliku v administraci Heureky

[Ukázka - Nastavení cen prokliku pro kategorie v administraci Heureky]

 

V XML feedu

Cenu za proklik můžete skrze výše uvedené elementy upravovat i přímo ve vašem xml feedu, který do zbožových vyhledávačů nahráváte. Tyto úpravy lze provést přímo ve vašem e-shopu nebo s využitím externích služeb, např. Mergada nebo biddingových automatů, jako je Bidding Fox. 

Ze života biddingového automatu

Novinka Fox Data+
Vytváříte si přehledy o vývoji sortimentu svého e-shopu častým překlikáváním z jedné stránky na druhou? Vše provádíte ručně a trvá vám to zbytečně dlouho? Máme pro vás pohodlný způsob, jak data sledovat automatizovaně a z jednoho místa. Představujeme novou aplikaci Fox Data+, která informace o vývoji vašeho zboží dostane do přehledných grafů. Podívejme se na ni blíž.
Rozhovor Decathlon
Chcete načerpat inspiraci pro práci s naší aplikací a tvorbu strategií? Pro dnešní rozhovor jsme oslovili Decathlon, přední firmu na trhu sportovního vybavení. Na otázky nám odpověděl online marketing specialista Ing. Jan Nový. Začtěte se do rozhovoru a získejte know-how, které využijete i pro svůj e-shop.
Správně nastavená strategie patří k prvotním úkolům, bez kterých se Lišák v žádné inzerci neobejde. Na základě zpětné vazby jsme do aplikace přidali nejen funkci pro nastavení minimálního CPC. Nejste si jisti, jak byste tuto možnost využili? Pojďme si ji a další novinky postupně představit.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.