Jste zde

Marketing Miner končí se srovnávači. S potřebnými daty vám pomohou lišky

Nástroj Marketing Miner informoval, že od 1. ledna 2021 ukončuje podporu a vývoj produktových minerů. Ptáte se, co bude s vašimi daty a statistikami ze srovnávačů? Nemějte strach, lišky se o ně postarají.

Jaké možnosti přináší Bidding Fox, Pricing Fox a Bidding Fox Elements

Každý e-shopů přichází na trh s vlastní strategií. Ví, jaké PNO si může dovolit, na jaké pozice cílit a nebo v jakém rozmezí přeceňovat produkty, aby nepřicházel o zisk. Díky Bidding Foxu, Pricing Foxu a Bidding Fox Elements budete mít pod kontrolou nejen svoje strategie biddingu a pricingu, ale i data o cenách a pozicích vašich konkurentů, informace o dárcích k nákupu a mnoho dalších.

Monitoring inzerce rozdělíme tematicky do 4 okruhů:

  1. identifikace nespárovaných a nesprávně spárovaných produktů v inzerci,

  2. analýza cen produktů na základě konkurence,

  3. vývoj pozic na produktových kartách,

  4. prioritizování produktů na základě jejich hodnocení.

Jak identifikovat nespárované a nesprávně spárované produkty v inzerci

Pro úspěšnou inzerci na srovnávačích zboží je nevyhnutelné mít produkty zařazené do správných kategorií a na správné produktové kartě.

Nespárovaný produkt

Bidding Fox dokáže diagnostikovat vaši inzerci a identifikovat v ní problémy, upozornit na nežádoucí situace a doporučit vylepšení. V sekci Problémy uvidíte, zda máte v e-shopu nespárované produkty.

V případě, že vás zajímá diagnostika produktů, je nutné mít nastavenou minimálně jednu strategii – ideálně aplikovanou na celý sortiment. Na začátek určitě oceníte možnost tvorby testovací strategie.
Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox – Nespárované produkty.
Uživatelské rozhraní aplikace Bidding Fox – Diagnostika – Nespárované produkty.

Stačí kliknout na Vyhledat a vypíší se všechny nespárované produkty. Případně je možné produkty exportovat a z daného souboru vytvořit výběr v Mergadu. Následně je optimalizujte podle požadavků konkrétního srovnávače. Může jít například o PRODUCTNAME nebo CATEGORYTEXT.

Bidding Fox Elements, za použití spolu s Bidding Foxem a nebo Pricing Foxem, nabízí element „Je produkt spárovaný?“. Ten vám do feedu přidá údaj, který je naplněný číslem 0 a nebo 1 podle toho, jestli je produkt spárovaný (1) a nebo není (0). Následně si vytvořte výběr s nespárovanými produkty v Mergadu a optimalizujte už výše zmíněné elementy.

Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox Elements – Je produkt spárovaný?
Uživatelské rozhraní aplikace Bidding Fox Elements – Je produkt spárovaný?

Nesprávně spárovaný produkt

Při velkém počtu produktů ve feedu, a někdy i při malém, se může z nepozornosti stát, že se produkt nespáruje správně. Výsledkem je, že se nachází na nevhodné produktové kartě. A to je situace, která častokrát zapříčiní žádné prokliky, nebo naopak velké množství prokliků, příliš okamžitých odchodů z webu a málo konverzí. Jak vypátrat nesprávně spárované produkty pomocí Bidding Fox Elements se dozvíte v našem článku.

Pricing Fox dokáže identifikovat vaše nabídky, které jsou na produktové kartě samy. Upozornění najdete na stránce Diagnostika, v sekci problémy – E-shop je sám v produktové kartě.

Užívateľské rozhranie aplikácie Pricing Fox – E-shop je sám v produktovej karte.
Uživatelské rozhraní aplikace Pricing Fox – E-shop je sám v produktové kartě.

Analýza cen na základě konkurence

Pro vaše jednodušší strategické rozhodování a lepší informovatelnost získáte díky liščím aplikacím data týkající se konkurenčních nabídek, ale i údaje o vývoji vašeho sortimentu.

Cena konkurenčního e-shopu ve vašem exportu v Mergadu

Prostřednictvím kooperace Bidding Foxu (případně Pricing Foxu) s Bidding Fox Elements dokážete dostat do exportu v Mergadu cenu konkurenčního e-shopu a v případě potřeby také ceny nejlevnějšího konkurenta. Podmínkou je mít zapnuté obě aplikace (takže BF + BFE nebo PF + BFE) na stejném projektu v Mergadu.

Další důvody, proč se vyplatí používat obě appky současně najdete v tomto článku.

Zajímavé údaje o vašich konkurentech přináší i samotný Bidding Fox. O tom, co je report konkurence, máme připravený článek i video.

V případě, že se chcete věnovat cenotvorbě naplno, doporučujeme využít pricingový automat Pricing Fox. Na začátek určitě oceníte testovací pravidlo, které nevykoná žádné změny v inzerci. Díky němu však zjistíte, jak by vypadal vývoj cen „naostro“. Také si můžete vybrané údaje o produktech vyexportovat ve formátech CSV, XLSX a HTML, což vám ulehčí opět monitoring a práci s daty.

Užívateľské rozhranie aplikácie Pricing Fox – Nastavenie Testovacieho pravidla.
Uživatelské rozhraní apliakce Pricing Fox – Nastavení Testovacího pravidla.

Prostřednictvím pricingové diagnostiky získáte přehledně vypsané problémy, varování a doporučení týkající se vaší inzerce. Díky tomu dokážete problémový sortiment upravit tak, aby všechno fungovalo správně a vy jste nepřicházeli o tržby.

Produktové karty a vývoj pozic

Použitím Bidding Foxu spolu s Bidding Fox Elements dokážete identifikovat pozici konkrétního prodejce a následně získáte informace podle potřeby využití. S elementem BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS a BFE_S_H_PRICE_POSITIONS už pro vás nebude žádným tajemstvím postavení konkurence v biddingu či v seznamu podle ceny.

Na jakých pozicích se nachází váš sortiment v biddingu a nebo podle ceny, najdete v grafech, v Přehledu sortimentu aplikace Bidding Fox.

Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox – Prehľad pozícií vášho sortimentu.
Uživatelské rozhraní aplikace Bidding Fox – Přehled pozic vašeho sortimentu.
Jestli vás zajímá jen informace o pozici podle ceny, bude stačit samotný nástroj Bidding Fox Elements.

Stejně i Pricing Fox nabízí svým uživatelům detailní informace o vývoji jednotlivých produktů. Získáte souhrnné i historické data, která obsahují údaje o vašem i konkurenčním sortimentu. Konkrétně jde o ceny, pozice, počet produktů či TOP pozice v kartě na Heurece, dostupnost a mnoho dalších.

Prioritizování produktů na základě jejich hodnocení

Jak si rozdělit sortiment do skupin podle počtu hodnocení se dozvíte v našem článku na blogu

S rozhodováním, které produkty biddovat více a které méně, pomohou aplikace Bidding Fox spolu s Bidding Fox Elements. Například si zvládnete vyfiltrovat TOP produkty a nastavit jim vyšší CPC než ostatním.

Další možností je vytvořit výběr s nejoblíbenějšími produkty použitím elementu BFE_H_POPULARITY. Čím vyšší číslo vám element vrátí, tím lepší. Poznáte tak nejpopulárnější produkty vašeho e-shopu a s touto informací dále naložíte podle potřeby.

A to není zdaleka vše, co Bidding Fox nebo Pricing Fox spolu s Bidding Fox Elements dokáží.

Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox Elements – Heureka - karta produktu.
Uživatelské rozhraní aplikace Bidding Fox Elements – Heureka – karta produktu.

 

 

Marketing Miner skončí 1. ledna 2021 s podporou a vývojem produktových minerů. O to množství dat, které vám zprostředkovával, nemusíte nutně přijít. Využijte možnosti aplikací Bidding Fox, Pricing Fox a Bidding Fox Elements. V tomto článku jste se dozvěděli jen o zlomku funkcí a možností, které nástroje přinášejí. Použití je mnohem více, záleží na vašich potřebách a možná i kreativitě. Zapněte si nástroje na 15 dní zdarma a vyzkoušejte je na vlastní kůži, nebo se přihlaste na naše školení.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Co průběžně kontrolovat v aplikaci Bidding Fox
Pro úspěšnou inzerci je třeba pravidelně kontrolovat výsledky biddingu a stav sortimentu a na základě toho optimalizovat strategie. Na následujících řádcích vám poradíme, jaké metriky a detekce by vám při kontrole neměly ujít.
Bidding Fox News
Hledáte zdroje aktualit ze světa biddingu, pricing a srovnávačů zboží? Už více nemusíte – jste na správné adrese. V Bidding Fox News vás čekají novinky z lišácké aplikace, tipy na expanzi s Mergadem, změny na Heurece či několik měsíců připravované překvapení od Pricing Foxu. Užijte si svou pravidelnou dávku e-commerce aktualit.
Šestý díl
Seznamte se s funkcí Snižovat CPC po dosažení cíle. Tento nenápadný checkbox v nastavení strategie dokáže divy. Jeho užitečnost se liší e-shop od e-shopu. Umí pomoct, ale ne v každém případě. Proto je potřeba, abyste znali jeho úskalí, otestovali ho a bidding řídili na základě výsledků. Vše vám vysvětlíme ve videu.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.