Jste zde

Marketing Miner končí se srovnávači. S potřebnými daty vám pomohou lišky

Nástroj Marketing Miner informoval, že od 1. ledna 2021 ukončuje podporu a vývoj produktových minerů. Ptáte se, co bude s vašimi daty a statistikami ze srovnávačů? Nemějte strach, lišky se o ně postarají.

Jaké možnosti přináší Bidding Fox, Pricing Fox a Bidding Fox Elements

Každý e-shopů přichází na trh s vlastní strategií. Ví, jaké PNO si může dovolit, na jaké pozice cílit a nebo v jakém rozmezí přeceňovat produkty, aby nepřicházel o zisk. Díky Bidding Foxu, Pricing Foxu a Bidding Fox Elements budete mít pod kontrolou nejen svoje strategie biddingu a pricingu, ale i data o cenách a pozicích vašich konkurentů, informace o dárcích k nákupu a mnoho dalších.

Monitoring inzerce rozdělíme tematicky do 4 okruhů:

  1. identifikace nespárovaných a nesprávně spárovaných produktů v inzerci,

  2. analýza cen produktů na základě konkurence,

  3. vývoj pozic na produktových kartách,

  4. prioritizování produktů na základě jejich hodnocení.

Jak identifikovat nespárované a nesprávně spárované produkty v inzerci

Pro úspěšnou inzerci na srovnávačích zboží je nevyhnutelné mít produkty zařazené do správných kategorií a na správné produktové kartě.

Nespárovaný produkt

Bidding Fox dokáže diagnostikovat vaši inzerci a identifikovat v ní problémy, upozornit na nežádoucí situace a doporučit vylepšení. V sekci Problémy uvidíte, zda máte v e-shopu nespárované produkty.

V případě, že vás zajímá diagnostika produktů, je nutné mít nastavenou minimálně jednu strategii – ideálně aplikovanou na celý sortiment. Na začátek určitě oceníte možnost tvorby testovací strategie.
Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox – Nespárované produkty.
Uživatelské rozhraní aplikace Bidding Fox – Diagnostika – Nespárované produkty.

Stačí kliknout na Vyhledat a vypíší se všechny nespárované produkty. Případně je možné produkty exportovat a z daného souboru vytvořit výběr v Mergadu. Následně je optimalizujte podle požadavků konkrétního srovnávače. Může jít například o PRODUCTNAME nebo CATEGORYTEXT.

Bidding Fox Elements, za použití spolu s Bidding Foxem a nebo Pricing Foxem, nabízí element „Je produkt spárovaný?“. Ten vám do feedu přidá údaj, který je naplněný číslem 0 a nebo 1 podle toho, jestli je produkt spárovaný (1) a nebo není (0). Následně si vytvořte výběr s nespárovanými produkty v Mergadu a optimalizujte už výše zmíněné elementy.

Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox Elements – Je produkt spárovaný?
Uživatelské rozhraní aplikace Bidding Fox Elements – Je produkt spárovaný?

Nesprávně spárovaný produkt

Při velkém počtu produktů ve feedu, a někdy i při malém, se může z nepozornosti stát, že se produkt nespáruje správně. Výsledkem je, že se nachází na nevhodné produktové kartě. A to je situace, která častokrát zapříčiní žádné prokliky, nebo naopak velké množství prokliků, příliš okamžitých odchodů z webu a málo konverzí. Jak vypátrat nesprávně spárované produkty pomocí Bidding Fox Elements se dozvíte v našem článku.

Pricing Fox dokáže identifikovat vaše nabídky, které jsou na produktové kartě samy. Upozornění najdete na stránce Diagnostika, v sekci problémy – E-shop je sám v produktové kartě.

Užívateľské rozhranie aplikácie Pricing Fox – E-shop je sám v produktovej karte.
Uživatelské rozhraní aplikace Pricing Fox – E-shop je sám v produktové kartě.

Analýza cen na základě konkurence

Pro vaše jednodušší strategické rozhodování a lepší informovatelnost získáte díky liščím aplikacím data týkající se konkurenčních nabídek, ale i údaje o vývoji vašeho sortimentu.

Cena konkurenčního e-shopu ve vašem exportu v Mergadu

Prostřednictvím kooperace Bidding Foxu (případně Pricing Foxu) s Bidding Fox Elements dokážete dostat do exportu v Mergadu cenu konkurenčního e-shopu a v případě potřeby také ceny nejlevnějšího konkurenta. Podmínkou je mít zapnuté obě aplikace (takže BF + BFE nebo PF + BFE) na stejném projektu v Mergadu.

Další důvody, proč se vyplatí používat obě appky současně najdete v tomto článku.

Zajímavé údaje o vašich konkurentech přináší i samotný Bidding Fox. O tom, co je report konkurence, máme připravený článek i video.

V případě, že se chcete věnovat cenotvorbě naplno, doporučujeme využít pricingový automat Pricing Fox. Na začátek určitě oceníte testovací pravidlo, které nevykoná žádné změny v inzerci. Díky němu však zjistíte, jak by vypadal vývoj cen „naostro“. Také si můžete vybrané údaje o produktech vyexportovat ve formátech CSV, XLSX a HTML, což vám ulehčí opět monitoring a práci s daty.

Užívateľské rozhranie aplikácie Pricing Fox – Nastavenie Testovacieho pravidla.
Uživatelské rozhraní apliakce Pricing Fox – Nastavení Testovacího pravidla.

Prostřednictvím pricingové diagnostiky získáte přehledně vypsané problémy, varování a doporučení týkající se vaší inzerce. Díky tomu dokážete problémový sortiment upravit tak, aby všechno fungovalo správně a vy jste nepřicházeli o tržby.

Produktové karty a vývoj pozic

Použitím Bidding Foxu spolu s Bidding Fox Elements dokážete identifikovat pozici konkrétního prodejce a následně získáte informace podle potřeby využití. S elementem BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS a BFE_S_H_PRICE_POSITIONS už pro vás nebude žádným tajemstvím postavení konkurence v biddingu či v seznamu podle ceny.

Na jakých pozicích se nachází váš sortiment v biddingu a nebo podle ceny, najdete v grafech, v Přehledu sortimentu aplikace Bidding Fox.

Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox – Prehľad pozícií vášho sortimentu.
Uživatelské rozhraní aplikace Bidding Fox – Přehled pozic vašeho sortimentu.
Jestli vás zajímá jen informace o pozici podle ceny, bude stačit samotný nástroj Bidding Fox Elements.

Stejně i Pricing Fox nabízí svým uživatelům detailní informace o vývoji jednotlivých produktů. Získáte souhrnné i historické data, která obsahují údaje o vašem i konkurenčním sortimentu. Konkrétně jde o ceny, pozice, počet produktů či TOP pozice v kartě na Heurece, dostupnost a mnoho dalších.

Prioritizování produktů na základě jejich hodnocení

Jak si rozdělit sortiment do skupin podle počtu hodnocení se dozvíte v našem článku na blogu

S rozhodováním, které produkty biddovat více a které méně, pomohou aplikace Bidding Fox spolu s Bidding Fox Elements. Například si zvládnete vyfiltrovat TOP produkty a nastavit jim vyšší CPC než ostatním.

Další možností je vytvořit výběr s nejoblíbenějšími produkty použitím elementu BFE_H_POPULARITY. Čím vyšší číslo vám element vrátí, tím lepší. Poznáte tak nejpopulárnější produkty vašeho e-shopu a s touto informací dále naložíte podle potřeby.

A to není zdaleka vše, co Bidding Fox nebo Pricing Fox spolu s Bidding Fox Elements dokáží.

Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox Elements – Heureka - karta produktu.
Uživatelské rozhraní aplikace Bidding Fox Elements – Heureka – karta produktu.

 

 

Marketing Miner skončí 1. ledna 2021 s podporou a vývojem produktových minerů. O to množství dat, které vám zprostředkovával, nemusíte nutně přijít. Využijte možnosti aplikací Bidding Fox, Pricing Fox a Bidding Fox Elements. V tomto článku jste se dozvěděli jen o zlomku funkcí a možností, které nástroje přinášejí. Použití je mnohem více, záleží na vašich potřebách a možná i kreativitě. Zapněte si nástroje na 15 dní zdarma a vyzkoušejte je na vlastní kůži, nebo se přihlaste na naše školení.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

release Bidding Foxu
Exporty v Bidding Foxu se hodí pro další práci s daty i pro prezentaci klientům. Mnohdy nepotřebujete všechny sloupečky, které export konkurence a export produktů konkurence nabízí. Proto jsme se v...
Rozhovor o biddingu
Vánoční sezona se nezadržitelně blíží a e-shopy začínají bojovat o pozornost svých zákazníků. Bidding je jednou z variant, díky které mohou své produkty na zbožových srovnávačích více zviditelnit a...
Bidding Audit
Je to skoro půl roku, co jsme vám představili novinku Bidding Audit. Díky tomuto nástroji zanalyzujete svou inzerci na zbožových srovnávačích a zjistíte, kde jsou její slabá místa. Odhalí například...

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.