Jste zde

Ušetřete tisíce korun díky správně spárovaným produktům na Heurece

Pokud chcete vytěžit z inzerce na zbožácích co nejvíce, produkty musí být zařazeny ve správných kategoriích. V tomto článku si ukážeme nejčastější příklady nesprávného spárování produktů na Heurece.

Profit vs. ztráta

Nejenom pro naše předky platilo pravidlo – oheň je dobrý sluha, ale zlý pán. V naší době můžeme tuto symboliku použít na zbožové srovnávače. Kdo ví, jak s nimi pracovat – bude profitovat. Kdo neví, může být ztrátový.

TipO párování produktů a užitečných tipech, které je vhodné dodržovat, existuje podrobný článek na blogu Mergada.

Nejhorší, co se vám může přihodit je nepřímo úměrné zvýšení prokliků a snížení objednávek. Tato situace vznikne často právě kvůli chybně spárovaným produktům, které jsou na produktové kartě biddovány.

 

Nejčastější chyby

Existuje několik důvodů nesprávného spárování produktů. Ty nejčastější jsme pro vás shrnuli do 4 kategorií.

1. Příslušenství nebo náhradní díly ke zboží na produktové kartě

Pro zjednodušení si představme situaci – na produktové kartě se prodává snímač čárových kódů. Všichni, až na jeden e-shop, snímač prodávají za cenu v průměru 1500 Kč. Nejnižší cena je za 255 Kč. To určitě každého zákazníka zaujme a proto na tento obchod klikne.

 

Produktová karta - Snímače čiarových kódov
Produktová karta na Heurece - Snímače čárových kódů

 

Zákazník po kliknutí na obchod zjistí, že se nejedná o snímač, ale o stojan na snímač. To není primární produkt, které hledal a s největší pravděpodobností z obchodu odchází zpět na Heureku.

Detail produktu v e-shope - Stojan na snímač čiarových kódov
Detail produktu v e-shopu - Stojan na snímač čárových kódů

 

Co se děje na straně e-shopu?

E-shop produkt bidduje na 1. místo v produktové kartě. Cena za proklik se mu díky biddingu navýší, žádnou objednávku však nepřinese. Pokud se situace zopakuje stokrát, při nastavené ceně 10 Kč za proklik e-shop přijde o 1000 Kč bez jakékoliv objednávky.

UpozorneniePŘÍKLAD ZE ŽIVOTA: Nesprávně spárovaný biddovaný produkt zapříčinil, že návštěvníci na něm proklikali kredit 5000 Kč, neprodal se však ani jeden kus tohoto konkrétního zboží.

2. Odlišné zboží proti tomu na produktové kartě

Opět si to vysvětlíme na reálném příkladu. Na produktové kartě je prodáván Apple MacBook Air. Nejlevnější ze všech je za cenu 1 188 Kč. Super cena, že?

Produktová karta - Apple MacBook Air
Produktová karta na Heurece - Apple MacBook Air

 

Po rozkliknutí obchodu se ukáže, že nejde o MacBook, ale o silikonový kryt na iPhone 11. I přesto, že produkt není biddovaný na produktové kartě, může vás stát peníze. Na Heurece se platí za každé kliknutí. Mnoho prokliků i za minimální cenu může způsobit vysoké celkové náklady.

Detail produktu v e-shope - Silikónový kryt na iPhone
Detail produktu v e-shopu - Silikonový kryt na iPhone

 

3. Tonery do tiskáren

Jedním z nejproblémovějších produktů jsou tonery. Heuréka v nápovědě vysvětluje – „Sekce Tonery a náplně je rozdělená na originální, kompatibilní a renovace. V názvu produktu i kategorie musí být uvedeno, zda se jedná o originální, kompatibilní či renovace.“ A tak se velmi lehko stane, že se do produktové karty dostane toner, který tam jednoduše nepatří.

Další nepříjemností, se kterou se párování tonerů často potýká, je nesprávná barva, případně objem.

Produktová karta - Náplne a tonery
Produktová karta na Heurece - Náplně a tonery
Detail produktu na e-shope - toner Brother TN-325C
Detail produktu na e-shopu - toner Brother TN-325C

 

4. Nesprávně spárovaný objem, váha nebo počet kusů v balení

Na produktové kartě je prodáváno krmivo pro kočky v 10 Kg balení, za cenu v průměru 1 700 Kč. Jeden z e-shopů láká zákazníky na balení za 332 Kč. Jak je to možné?

Produktová karta - Krmivo a vitamíny pre mačky
Produktová karta na Heurece - Krmivo a vitamíny pro kočky

 

Odpověď už pravděpodobně tušíte. Zatímco všechny ostatní obchody na produktové kartě nabízejí krmivo v 10 Kg balení, tento e-shop sem zařadil 1,5 Kg balení.

 

 

Uvedli jsme nejčastější příklady nesprávného spárování na Heurece. Teď už víte, na co se v budoucnu zaměřit, abyste zbytečně nezvyšovali náklady na inzerci. V následujícím článku na problematiku navážeme a prozradíme, jak nesprávně spárované produkty najít a zařadit správně.

Jestli chcete být stále v obraze a mít aktuální informace, sledujte i nadále náš blog a sociální sítě.

Komentáře

Dobrý den, jak úspěšné zamezit tomu, aby heureka špatně nepárovala produtky? Setkáváme se s tím, že naše produtky spáruje s jinými aniž bychom to mohli nějak ovlivnit. 2x jsme psali na pdoporu a bez výsledku.

Dobrý den,

asi nikdy bohužel nezaručíte “neprustřelnost”, ale ideální je se držet schématu pro název -> Výrobce + model. Specifikace pro konkrétní kategorie najdete tady https://sluzby.heureka.cz/napoveda/pozadavky-na-kategorie/. Pokud používáte PRODUCTNAME a PRODUCT, tak zajistit, aby PRODUCT obsahoval PRODUCTNAME.

Dalším důležitým aspektem je správná kategorie v CATEGORYTEXT.

 

Podpora by měl dokázat poradit.

 

Celý seriál článků o párování atd. najdete na blogu Heureky zde https://blog.heureka.cz/category/ucime-se-parovani-na-heurece/

 

Dobrý den,

velice mě mrzí, že jste nebyl spokojený s naší podporou. Můžete mi prosím přeposlat emaily na veronika.sedlakova@heureka.cz, abych mohla Váš požadavek vyřešit?

Děkuji a přeji krásný den
Veronika Sedláková
Heureka

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.