Jste zde

Párování statistik k produktům z Google Analytics

Při nastavování aplikace Bidding Fox máte možnost vybrat si, podle čeho budete párovat statistiky k produktům. Rozlišujeme dvě možnosti – párování podle vstupní stránky a nebo ITEM_ID. Obě se vyznačují specifickým chováním a mají výhody i nevýhody. Zjistěte o nich více.

Vstupní stránka vs. ITEM_ID

V aplikaci Bidding Fox najdete na stránce Nastavení možnost vybrat si, jakým způsobem budete párovat statistiky k produktům z Google Analytics. Jak jsme už uvedli výše, párování může probíhat podle vstupní stránky a nebo ITEM_ID. Je pro vás toto téma španělskou vesnicí? Po přečtení článku v tom budete mít jasno.

Párování statistik k produktům podle Vstupní stránky vs. ITEM_ID.
Párování statistik k produktům podle Vstupní stránky vs. ITEM_ID.

Párování statistik k produktům podle vstupní stránky

Na příkladu si uvedeme, jak vypadá párování statistik podle vstupní stránky v praxi. Zákazník se proklikne do e-shopu přes rukavice, ale nakonec se rozhodne koupit čepici.

Bidding Fox přiřadí nákup rukavicím, ve Výkonu produktu v Google Analytics se však nákup přiřadí čepici. Proto se při porovnání výkonu může zdát, že každý zdroj tvrdí něco jiného. Vyřešíte to tím, že porovnáte výkon v Bidding Foxu se Vstupnímu stránkami v Google Analytics.

 

V aplikaci Bidding Fox, v záložce Nastavení, pod Nastavením Google Analytics najdete po označení možnosti párování podle Vstupní stránky checkboxy:

  • odstraňovat část URL za znakem #,
  • odstraňovat UTM parametry z URL adres,
  • rozšířené nastavení (použitím regulárních výrazů najdete a nahradíte část URL).

Můžete si tak pomoci při odstraňování a nahrazování údajů ze vstupní adresy z feedu. Využijete to například v případě, že máte v XML feedu jiné URL adresy oproti těm, které se přepisují jako vstupní adresy v Google Analytics.

Odstranění UTM parametrů z URL adresy.
Odstranění UTM parametrů z URL adresy.

Párování statistik k produktům podle ITEM_ID

Tento způsob bude fungovat jen za předpokladu, že ITEM_ID produktů se shoduje s SKU kódem produktů v Google Analytics. Druhou podmínkou je aktivování Enhanced ecommerce měření v Google Analytics. Bez něho neuvidíte prokliky.

V případě, že podmínky nesplňujete, jednoduše si přepněte v aplikaci Bidding Fox zdroj prokliků na Heureku a nebo Zboží.cz.

 

Zdroj prokliků nastavený na Heureku.
Zdroj prokliků nastavený na Heureku.

ITEM_ID v praxi

Pro představu si to uvedeme na stejném případu, jako u párování podle vstupní stránky. Zákazník se proklikne do e-shopu přes rukavice, ale nakonec se rozhodne koupit čepici.

Bidding Fox přiřadí nákup čepici. Stejný údaj uvidíte i ve Výkonu produktů v Google Analytics.

Úskalí párování statistik k produktům podle ITEM_ID

Úskalím je v tomto případě zvyšující se PNO rukavic. Když se více zákazníků přes ně proklikne do e-shopu, ale rozhodne se koupit jiný produkt, tak rukavice představují úspěšný vstup do obchodu. Kvůli rostoucímu PNO se však jejích bidding utlumí a obchod může kvůli tomu přijít o tržby z jiných produktů, na které zákazníci narazili díky rukavicím.

 

Nyní už víte, jaké jsou plusy a mínusy obou variant párování statistik k produktům. Vyberte si tu, která vám bude víc vyhovovat a podělte se s námi o vaše zkušenosti.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Předvánoční vylepšení inzerce
Vánoce se blíží a zákazníci začínají objednávat, jak na běžícím páse. My vám představujeme tipy, které nevyžadují velký zásah do e-shopu a stíháte je svépomocí aplikovat ještě v předvánoční sezóně. Jak vylepšíte svou inzerci?
Automatický nebo ruční bidding
Ruční úpravy jednotlivých položek jsou obvykle velmi časově náročné a čím více položek je, tím více úsilí to vyžaduje. Nezáleží na tom, jestli měníte produktům kategorie, nahráváte fotografie novým nabídkám, nebo revidujete cenu za proklik na Heurece. Každá možnost automatizace se počítá a většinou má i další benefity než jen úsporu času, který pak můžete věnovat kreativním a strategickým činnostem.
Říjnové lišácké novinky
Překročením posledního říjnového dne oficiálně vstupujeme do, pro náš obor tak důležité, vánoční sezóny. Ještě předtím se však ohlédneme za říjnem, ve kterém jsme vám přinesli spoustu novinek, rad či tipů, jak se popasovat s nadcházejícím obdobím.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox, případové studie a tipy na články z oboru vyhledávačů zboží.