Jste zde

Párování statistik k produktům z Google Analytics

Při nastavování aplikace Bidding Fox máte možnost vybrat si, podle čeho budete párovat statistiky k produktům. Rozlišujeme dvě možnosti – párování podle vstupní stránky a nebo ITEM_ID. Obě se vyznačují specifickým chováním a mají výhody i nevýhody. Zjistěte o nich více.

Vstupní stránka vs. ITEM_ID

V aplikaci Bidding Fox najdete na stránce Nastavení možnost vybrat si, jakým způsobem budete párovat statistiky k produktům z Google Analytics. Jak jsme už uvedli výše, párování může probíhat podle vstupní stránky a nebo ITEM_ID. Je pro vás toto téma španělskou vesnicí? Po přečtení článku v tom budete mít jasno.

Párování statistik k produktům podle Vstupní stránky vs. ITEM_ID.
Párování statistik k produktům podle Vstupní stránky vs. ITEM_ID.

Párování statistik k produktům podle vstupní stránky

Na příkladu si uvedeme, jak vypadá párování statistik podle vstupní stránky v praxi. Zákazník se proklikne do e-shopu přes rukavice, ale nakonec se rozhodne koupit čepici.

Bidding Fox přiřadí nákup rukavicím, ve Výkonu produktu v Google Analytics se však nákup přiřadí čepici. Proto se při porovnání výkonu může zdát, že každý zdroj tvrdí něco jiného. Vyřešíte to tím, že porovnáte výkon v Bidding Foxu se Vstupnímu stránkami v Google Analytics.

 

V aplikaci Bidding Fox, v záložce Nastavení, pod Nastavením Google Analytics najdete po označení možnosti párování podle Vstupní stránky checkboxy:

  • odstraňovat část URL za znakem #,
  • odstraňovat UTM parametry z URL adres,
  • rozšířené nastavení (použitím regulárních výrazů najdete a nahradíte část URL).

Můžete si tak pomoci při odstraňování a nahrazování údajů ze vstupní adresy z feedu. Využijete to například v případě, že máte v XML feedu jiné URL adresy oproti těm, které se přepisují jako vstupní adresy v Google Analytics.

Odstranění UTM parametrů z URL adresy.
Odstranění UTM parametrů z URL adresy.

Párování statistik k produktům podle ITEM_ID

Tento způsob bude fungovat jen za předpokladu, že ITEM_ID produktů se shoduje s SKU kódem produktů v Google Analytics. Druhou podmínkou je aktivování Enhanced ecommerce měření v Google Analytics. Bez něho neuvidíte prokliky.

V případě, že podmínky nesplňujete, jednoduše si přepněte v aplikaci Bidding Fox zdroj prokliků na Heureku a nebo Zboží.cz.

 

Zdroj prokliků nastavený na Heureku.
Zdroj prokliků nastavený na Heureku.

ITEM_ID v praxi

Pro představu si to uvedeme na stejném případu, jako u párování podle vstupní stránky. Zákazník se proklikne do e-shopu přes rukavice, ale nakonec se rozhodne koupit čepici.

Bidding Fox přiřadí nákup čepici. Stejný údaj uvidíte i ve Výkonu produktů v Google Analytics.

Úskalí párování statistik k produktům podle ITEM_ID

Úskalím je v tomto případě zvyšující se PNO rukavic. Když se více zákazníků přes ně proklikne do e-shopu, ale rozhodne se koupit jiný produkt, tak rukavice představují úspěšný vstup do obchodu. Kvůli rostoucímu PNO se však jejích bidding utlumí a obchod může kvůli tomu přijít o tržby z jiných produktů, na které zákazníci narazili díky rukavicím.

 

Nyní už víte, jaké jsou plusy a mínusy obou variant párování statistik k produktům. Vyberte si tu, která vám bude víc vyhovovat a podělte se s námi o vaše zkušenosti.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.