Jste zde

Párování statistik k produktům z Google Analytics

Při nastavování aplikace Bidding Fox máte možnost vybrat si, podle čeho budete párovat statistiky k produktům. Rozlišujeme dvě možnosti – párování podle vstupní stránky a nebo ITEM_ID. Obě se vyznačují specifickým chováním a mají výhody i nevýhody. Zjistěte o nich více.

Vstupní stránka vs. ITEM_ID

V aplikaci Bidding Fox najdete na stránce Nastavení možnost vybrat si, jakým způsobem budete párovat statistiky k produktům z Google Analytics. Jak jsme už uvedli výše, párování může probíhat podle vstupní stránky a nebo ITEM_ID. Je pro vás toto téma španělskou vesnicí? Po přečtení článku v tom budete mít jasno.

Párování statistik k produktům podle Vstupní stránky vs. ITEM_ID.
Párování statistik k produktům podle Vstupní stránky vs. ITEM_ID.

Párování statistik k produktům podle vstupní stránky

Na příkladu si uvedeme, jak vypadá párování statistik podle vstupní stránky v praxi. Zákazník se proklikne do e-shopu přes rukavice, ale nakonec se rozhodne koupit čepici.

Bidding Fox přiřadí nákup rukavicím, ve Výkonu produktu v Google Analytics se však nákup přiřadí čepici. Proto se při porovnání výkonu může zdát, že každý zdroj tvrdí něco jiného. Vyřešíte to tím, že porovnáte výkon v Bidding Foxu se Vstupnímu stránkami v Google Analytics.

 

V aplikaci Bidding Fox, v záložce Nastavení, pod Nastavením Google Analytics najdete po označení možnosti párování podle Vstupní stránky checkboxy:

  • odstraňovat část URL za znakem #,
  • odstraňovat UTM parametry z URL adres,
  • rozšířené nastavení (použitím regulárních výrazů najdete a nahradíte část URL).

Můžete si tak pomoci při odstraňování a nahrazování údajů ze vstupní adresy z feedu. Využijete to například v případě, že máte v XML feedu jiné URL adresy oproti těm, které se přepisují jako vstupní adresy v Google Analytics.

Odstranění UTM parametrů z URL adresy.
Odstranění UTM parametrů z URL adresy.

Párování statistik k produktům podle ITEM_ID

Tento způsob bude fungovat jen za předpokladu, že ITEM_ID produktů se shoduje s SKU kódem produktů v Google Analytics. Druhou podmínkou je aktivování Enhanced ecommerce měření v Google Analytics. Bez něho neuvidíte prokliky.

V případě, že podmínky nesplňujete, jednoduše si přepněte v aplikaci Bidding Fox zdroj prokliků na Heureku a nebo Zboží.cz.

 

Zdroj prokliků nastavený na Heureku.
Zdroj prokliků nastavený na Heureku.

ITEM_ID v praxi

Pro představu si to uvedeme na stejném případu, jako u párování podle vstupní stránky. Zákazník se proklikne do e-shopu přes rukavice, ale nakonec se rozhodne koupit čepici.

Bidding Fox přiřadí nákup čepici. Stejný údaj uvidíte i ve Výkonu produktů v Google Analytics.

Úskalí párování statistik k produktům podle ITEM_ID

Úskalím je v tomto případě zvyšující se PNO rukavic. Když se více zákazníků přes ně proklikne do e-shopu, ale rozhodne se koupit jiný produkt, tak rukavice představují úspěšný vstup do obchodu. Kvůli rostoucímu PNO se však jejích bidding utlumí a obchod může kvůli tomu přijít o tržby z jiných produktů, na které zákazníci narazili díky rukavicím.

 

Nyní už víte, jaké jsou plusy a mínusy obou variant párování statistik k produktům. Vyberte si tu, která vám bude víc vyhovovat a podělte se s námi o vaše zkušenosti.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Biddování od A do Z
Online nakupování v Česku stále nabírá na popularitě. Není divu, když patříme k zemi s nejvyšším počtem e-shopů na počet obyvatel v Evropě. Ačkoli se v posledních dvou letech ještě více zákazníků přesunulo do virtuálního prostředí, jejich požadavky se nemění. Využijte potenciál srovnávačů zboží a obraťte kartu na svoji stranu.
Release 7.15.0
Využijte možnosti nastavení MAX_CPC_SEARCH u nespárovaných produktů a mějte přehled o statistikách z vyhledávání na Zboží.cz. Tento úkon využijí odborníci i začátečníci v inzerci na druhém nejpopulárnějším srovnávači v České republice. V nejnovějším release jsme kromě této vychytávky představili i několik dalších. Přečtěte si, v čem vám budou užitečné.
Biddování minimem
Používáte Bidding Fox, máte nastavenou strategii, přesto u produktů vidíte nižší cenu za proklik než jste čekali? V dnešním článku si představíme několik možností, kdy aplikace bidduje minimem kategorie. Vysvětlíme si, v jakých případech k tomu dochází, kde zjistíte skutečnou cenu za proklik a kdy se vám biddování minimem bude hodit.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.