Jste zde

Párování statistik k produktům z Google Analytics

Při nastavování aplikace Bidding Fox máte možnost vybrat si, podle čeho budete párovat statistiky k produktům. Rozlišujeme dvě možnosti – párování podle vstupní stránky a nebo ITEM_ID. Obě se vyznačují specifickým chováním a mají výhody i nevýhody. Zjistěte o nich více.

Vstupní stránka vs. ITEM_ID

V aplikaci Bidding Fox najdete na stránce Nastavení možnost vybrat si, jakým způsobem budete párovat statistiky k produktům z Google Analytics. Jak jsme už uvedli výše, párování může probíhat podle vstupní stránky a nebo ITEM_ID. Je pro vás toto téma španělskou vesnicí? Po přečtení článku v tom budete mít jasno.

Párování statistik k produktům podle Vstupní stránky vs. ITEM_ID.
Párování statistik k produktům podle Vstupní stránky vs. ITEM_ID.

Párování statistik k produktům podle vstupní stránky

Na příkladu si uvedeme, jak vypadá párování statistik podle vstupní stránky v praxi. Zákazník se proklikne do e-shopu přes rukavice, ale nakonec se rozhodne koupit čepici.

Bidding Fox přiřadí nákup rukavicím, ve Výkonu produktu v Google Analytics se však nákup přiřadí čepici. Proto se při porovnání výkonu může zdát, že každý zdroj tvrdí něco jiného. Vyřešíte to tím, že porovnáte výkon v Bidding Foxu se Vstupnímu stránkami v Google Analytics.

 

V aplikaci Bidding Fox, v záložce Nastavení, pod Nastavením Google Analytics najdete po označení možnosti párování podle Vstupní stránky checkboxy:

  • odstraňovat část URL za znakem #,
  • odstraňovat UTM parametry z URL adres,
  • rozšířené nastavení (použitím regulárních výrazů najdete a nahradíte část URL).

Můžete si tak pomoci při odstraňování a nahrazování údajů ze vstupní adresy z feedu. Využijete to například v případě, že máte v XML feedu jiné URL adresy oproti těm, které se přepisují jako vstupní adresy v Google Analytics.

Odstranění UTM parametrů z URL adresy.
Odstranění UTM parametrů z URL adresy.

Párování statistik k produktům podle ITEM_ID

Tento způsob bude fungovat jen za předpokladu, že ITEM_ID produktů se shoduje s SKU kódem produktů v Google Analytics. Druhou podmínkou je aktivování Enhanced ecommerce měření v Google Analytics. Bez něho neuvidíte prokliky.

V případě, že podmínky nesplňujete, jednoduše si přepněte v aplikaci Bidding Fox zdroj prokliků na Heureku a nebo Zboží.cz.

 

Zdroj prokliků nastavený na Heureku.
Zdroj prokliků nastavený na Heureku.

ITEM_ID v praxi

Pro představu si to uvedeme na stejném případu, jako u párování podle vstupní stránky. Zákazník se proklikne do e-shopu přes rukavice, ale nakonec se rozhodne koupit čepici.

Bidding Fox přiřadí nákup čepici. Stejný údaj uvidíte i ve Výkonu produktů v Google Analytics.

Úskalí párování statistik k produktům podle ITEM_ID

Úskalím je v tomto případě zvyšující se PNO rukavic. Když se více zákazníků přes ně proklikne do e-shopu, ale rozhodne se koupit jiný produkt, tak rukavice představují úspěšný vstup do obchodu. Kvůli rostoucímu PNO se však jejích bidding utlumí a obchod může kvůli tomu přijít o tržby z jiných produktů, na které zákazníci narazili díky rukavicím.

 

Nyní už víte, jaké jsou plusy a mínusy obou variant párování statistik k produktům. Vyberte si tu, která vám bude víc vyhovovat a podělte se s námi o vaše zkušenosti.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Bidding Fox Elements
Máte ve svém feedu tisíce položek a potřebujete je správně zařadit do katalogu Heureky? Díky Bidding Fox Elements je spárujete na pár kliknutí. V článku jsme vám sepsali stručný návod, ve kterém vám...
release Bidding Foxu
Náš Lišák je zase o chlup lepší. V releasu jsme se zaměřili na biddování minimem kategorie dle ceníku Heureky, kombinování více filtrů najednou i na přehlednost naší aplikace. Seznamte se nejen s...
červnové lišácké novinky
S Lišákem si vytvoříte vlastní metriky. Pricing Fox si propojíte s e-shopovou platformou Webareal a v diagnostice najdete několik nových detekcí. Heureka představila nové tagy a odstartovala sérii...

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.