Zjistěte, jestli vaše produkty soutěží s dalším automatem

Bidding Fox není jen aplikace pro automatický bidding. Jeho nedílnou součástí je obsáhlá diagnostika, díky které máte mnohem lepší přehled o vašich produktech a o inzerci na srovnávačích. A my jsme Lišáka nově naučili hlídat podezřelé chování. Jaké informace díky tomuto vylepšení získáte? Pojďte se na to s námi podívat. 

Nová karta Validátory v Bidding Foxu

Novou kartu Validátory najdete na podstránce Diagnostika. Jednotlivé validátory kontrolují, jak se různé hodnoty produktů mění v čase. V případě, že odpovídají podezřelému chování, aplikace vás upozorní. Jaké hodnoty hlídáme?

Soutěž s jiným biddingovým automatem

Tento validátor vyhodnocuje, jak se zvyšuje a snižuje CPC. Pokud v biddingu soutěžíte s dalším automatem, Bidding Fox vás upozorní. U těchto produktů je třeba se zamyslet nad výškou maximálního CPC. Zřejmě budou dosahovat maximální nastavené hodnoty. 

Ukazatel změn CPC a podezření na soutěž s dalším automatem

Výpadky měření

Občas může dojít k výpadku měřících kódů na e-shopu. Lišák vás upozorní na produkty, u kterých je měření špatné. To má za následek, že se data nepropisují do Google Analytics nebo na srovnávač zboží. 

Výpadek měření u produktů

Ovlivňování CPC

Bidding spočívá v nabízení ceny za proklik, kdy vyšší nabídka vyhrává. Automatický bidding tuto nabídku upravuje podle konkurence a CPC drží ve vámi stanovených mezích. K úpravě ceny může ale docházet i mimo aplikaci, například v administraci srovnávače. Toto nastavení bude mít přednost. U produktů, které vám aplikace vypíše, je CPC ovliněné jiným nastavením. To je třeba najít a smazat, v opačném případě automatický bidding nefunguje. 

CPC bývá manuálně upraveno u akčních produktů, které si e-shop přál dostat na první pozici i za cenu vyšších nákladů. Po skončení akce se na zpětnou úpravu může zapomenout.
Výpis hodnot CPC ze srovnávače a z aplikace

Podezřelé prokliky

Aplikace zaznamenala řádově vyšší počet prokliků na srovnávači než ve statistikách Google Analytics. To může značit podvodné návštěvy, u kterých je jediným cílem vyklikat peníze na vaši inzerci, bez objednání zboží. Náklady rostou, ale objednávky nikoliv. Tyto produkty je třeba kontrolovat a zjistit, jestli se jedná o náhodu nebo cílené proklikávání. 

Heureka toto chování hlídá, ale ne vždy se podaří podvody odhalit.
Podezřelé prokliky

Vypadnutí z biddingu

Někdy se stává, že produkty vypadnou z biddingu. Nejčastější příčinou je nastavená nízká cena za proklik, která se do aukce nedostane, protože konkurence dává vyšší nabídku. Potom je třeba upravit strategii (snížit požadavky na pozici nebo navýšit CPC).

Produkty, které vypadly z biddingu

Díky automatickému hlídání těchto dat bude vaše inzerce na zbožácích zase o level výš, než je vaše konkurence. Máte další nápady, které hodnoty by Bidding Fox měl hlídat? Napište nám do Fóra.

Přidat komentář

Další články

Upozornění na neobvyklé události v inzerci
Upozornění na výkyvy v biddingu je v aplikaci stále novinkou. My jsme ji ještě o trochu vylepšili. Notifikace si teď můžete nechat posílat přímo do e-mailu nebo do Mergada. Jak je nastavíte? Přečtěte si návod.
Jak nastavit Bidding Fox pro nové měření konverzí na Zboží.cz
Ve Zboží.cz nedávno upravili způsob měření konverzí. Změna se dotkne i nastavení Bidding Foxu, protože s měřením konverzí pracuje. Do 1. 4. je třeba nastavit klíč k API a ID provozovny, abyste mohli automaticky biddovat dál. Tady je návod jak na to.
Nenechte si utéct výkyvy v inzerci díky propojení Diagnostiky a Událostí
Zaznamenali jste propad nebo nárůst prokliků, odpárování velkého množství produktů nebo podobný problém? Všimli jste si toho pozdě nebo vůbec? Nastavte si propisování poklesu nebo nárůstu z Diagnostiky do Událostí a budete mít vždy přehled o tom, co se na zbožácích děje. Přečtěte si jak na to.