Jak využít přesná data o cenách konkurentů v biddingu na Heurece či Zboží.cz

Volně navažme na příspěvek o tom, jak využít data z Bidding Foxu a Bidding Fox Elements v Mergadu pro automatizovanou cenotvorbu a podívejme se, jak by se tato data dala využít v biddingu na Heurece či Zboží.cz.

Jaká data máme k dispozici

V minulých dílech našeho feed marketingového seriálu jsme si ukázali jak získat mimo jiné elementy s daty:

  • Cenu nejlevnějšího prodejce XPOSITION_P1_PRICE_VAT
  • Cenu druhého nejlevnějšího prodejce XPOSITION_P2_PRICE_VAT
  • Ceny konkrétních konkurentů XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT kde místo xxx uvádíme název konkurenta.
  • Obdobným způsoben, jako jsme získali cenu prodejců XPOSITION_P1_PRICE_VAT a XPOSITION_P2_PRICE_VAT bychom z elementu BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS mohli vyparsovat:
    • Ceny všech (až 4) prodejců na TOP pozicích XPOSITION_B1_PRICE_VAT, XPOSITION_B2_PRICE_VAT, XPOSITION_B3_PRICE_VAT, XPOSITION_B4_PRICE_VAT
    • Názvy e-shopů na TOP pozicích XPOSITION_B1_COMPETITOR, XPOSITION_B2_COMPETITOR, XPOSITION_B3_COMPETITOR, XPOSITION_B4_COMPETITOR
    • Informace o případných dárcích GIFT XPOSITION_B1_GIFT, XPOSITION_B2_GIFT, XPOSITION_B3_GIFT, XPOSITION_B4_GIFT
    • Informace o skladové dostupnosti XPOSITION_B1_DELIVERY, XPOSITION_B2_DELIVERY, XPOSITION_B3_DELIVERY, XPOSITION_B4_DELIVERY. Pozor, výstupem jsou textové řetězce, např. „IN_STOCK“. Tyto je nutno převést na čísla, abyste je mohli porovnávat (je větší, menší, rovno) s číselnými hodnotami vlastní skladové dostupnosti DELIVERY_DATE.
    • atp.

Jak využít tato data v biddingu

Pominu-li situaci, že si na uvedených datech můžete postavit vlastní biddingový algoritmus, který pomocí výběrů a pravidel v Mergadu vypočte nabídky za prokliky svým způsobem, můžeme tato data využít ve výběrech. Tyto výběry následně využít v aplikaci Bidding Fox.

Příklady výběrů:

  • Bidduj jen pokud moje cena nižší, než cena konkrétního konkurenta PRICE_VAT < XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT.
  • Bidduj jen pokud konkrétní konkurent v TOP pozicích BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS není.
  • Bidduj víc, pokud já mám lepší skladovou dostupnost, než ostatní konkurenti na TOP pozicích.
  • Nebidduj, pokud jsem dražší, než prodejci na TOP pozicích.

…a tak by se dalo pokračovat dál.

Proč využít data v Bidding Fox Elements přímo ve výběrech pro řízení biddingu na Heurece či Zboží.cz

Běžnému uživateli budou stačit základní nástroje Mergada. Pokročilému uživateli dobře poslouží Mergado & Bidding Fox. Uvedené příklady pak pomohou řešit speciální situace, se kterými marketingoví specialisté píší na podporu. Vyřešíte s nimi mnoho ze situací, které se dosud zdály „neřešitelné“. Potřebujete jen data a špetku vlastní fantazie.

Pokud by vás zajímaly podrobnosti, tak Jirka vede školení biddingu pro pokročilé, které navazuje na jeho báječné vstupní školení biddingu. Kdo je ještě nenavštívil – obě doporučuji. Na tom pokročilém se dotýká i opravdu expertního využití dat v bididngu.

Přidat komentář

Další články

Feed Marketing
Na MergadoFestu 2019 jsem, Vážení kolegové, slíbil uveřejnit postupy pro tvorbu cenových automatů, vylepšování biddingu a podobně. Dnes se spolu podíváme, jak si do exportů v Mergadu můžete doplnit ke svým položkám zboží (SHOPITEM) prodejní ceny konkurenčního e-shopu .
Feed marketing
Mít přímo v exportu v Mergadu číslo s cenou nejlevnějšího (druhého nejlevnějšího atp.) konkurenta se může hodit. Třeba pro pokročilé řízení biddingu , pricing i další marketérské fígle. Navážu tedy na návod Jak dostat do exportu v Mergadu cenu konkurenčního e-shopu a ukážu vám, jak na to.