Jste zde

9 předvánočních tipů pro e-shopy

Vánoce se blíží a zákazníci začínají objednávat, jak na běžícím páse. My vám představujeme tipy, které nevyžadují velký zásah do e-shopu a stíháte je svépomocí aplikovat ještě v předvánoční sezóně. Jak vylepšíte svou inzerci?

1) Kontrola feedu a produktových obrázků

Mergado a Feed Image Editor zdarma zkontrolují váš feed a obsažené obrázky. Jedná se o rychlou bezplatnou revizi. Na základě výsledku auditu upravíte případné nedostatky a nepřijdete díky tomu o tržby.

2) Průchodnost e-shopu

Vytvořte objednávku ve vlastním e-shopu, v anonymním okně. Zajistíte si tak pohled očima zákazníka.

Zaměřte se na průchodnost webu. Cesta od přidání zboží do košíku až po zaplacení musí být bezchybná a plynulá. Ujistěte se, že všechny procesy fungují tak, jak mají.

3) Zviditelnění nabídky na srovnávačích

Biddujte. A dostaňte svou nabídku do seznamu kvalitních obchodů na produktových kartách Heureky a Zboží.cz.

Ze statistik Heureky – jestli e-shop začne biddovat, tak se mu zvýší prokliky v průměru o 69 %. Kromě toho, vlivem předvánoční sezóny, roste i konverzní poměr.
Zdroj: blog.heureka.cz
Zdroj: blog.heureka.cz
Biddujte s Bidding Foxem a využijte prvních 15 dní zdarma.

Jestli vás neláká bidding, alternativou na zviditelnění je například cenotvorba. Jak na automatický pricing se dozvíte na webu Pricing Foxu – nástroje pro dynamické přeceňování produktů.

4) Dodací doba produktů

Zákazníci jsou stále náročnější, proto cena a rychlost dodání zboží hrají hrají důležitou roli při rozhodování.

Při nastavování dodací doby ve feedu berte na vědomí, že je velký rozdíl, jestli do elementu DELIVERY_DATE zadáte číslo 0 nebo 1.

Číselnou hodnotu srovnávače zboží automaticky převede na textové vyjádření. Číslo 0 znamená, že je produkt skladem a je možné ho okamžitě odeslat. Číslo 1 bude převedené na textovou hodnotu do 3 dnů. Malý rozdíl, velké následky.

Zamyslete se nad zlomovou dostupností. Ta odpovídá hraničním hodnotám v elementu DELIVERY_DATE. Často se stačí posunout o jedno číslo směrem dolů a zboží dostupné do týdne může být dostupné do 3 dnů. A to může být rozhodující.

Přesné specifikace elementu DELIVERY_DATE najdete v odkazech na Heurece a Zboží.cz. V případě, že používáte Bidding Fox, vás aplikace na zlomovou dostupnost upozorní v rámci diagnostiky sortimentu.

Zlomová dostupnost v aplikaci Bidding Fox.
Zlomová dostupnost v aplikaci Bidding Fox.

5) Cena dopravy, dopravci a výdejní místa

Věnujte pozornost i svým dopravcům a ceně za dopravu. Ujistěte se, že si neúčtujete příliš vysokou cenu v porovnání s konkurencí. Stejně důležité je dát svým zákazníkům na výběr.

Rozdíl v ceně dopravy na Heurece.
Rozdíl v ceně dopravy na Heurece.
Zjistěte víc o tom, jak ve feedu nastavit dopravce, ceny a výdejní místa pro Zboží.cz a Heureku. Podobný článek věnovaný ceně dopravy najdete i na blogu Mergada.

6) Doručení balíku do Vánoc

Zákazníky před Vánoci zajímá, zda jim stihnete doručit zásilku do Štědrého dne. Vzhledem k vytíženosti dopravců to není lehká úloha. Vy si však můžete jednoduše ulehčit práci a vyhnout se nedorozuměním. Určete si datum, do kdy mohou zákazníci udělat objednávku a dokážete garantovat její doručení do Vánoc. Nezapomeňte datum vystavit na viditelné místo i u vás na webu.

Zboží.cz umožňuje v administraci nastavit „Doručení do Štědrého dne“. Tato informace se bude spolu s datumem zobrazovat při názvu e-shopu na produktových kartách. O nastavení se dozvíte víc na blogu Zboží.cz.

Zdroj: blog.seznam.cz
Zdroj: blog.seznam.cz

Heureka tuto možnost zrušila už před minuloroční sezónu. V článku na jejich blogu se dozvíte, proč přistoupila k tomuto kroku.

7) Podpora a komunikace se zákazníkem

Většina z nás ze zkušenosti ví, že předvánoční období dokáže být uspěchané, náročné a málokdy časem lásky a klidu. Přesto se snažte v každé situaci komunikovat rychle a transparentně. Vyhnete se tak negativním recenzím a zákazník podobný přístup určitě ocení. Případně mu můžete poskytnout slevu na nejbližší nákup jako omluvu.

Postarejte se o to, aby vaše kontaktní údaje byly viditelné a lehce dohledatelné. Jestli využíváte současně několik komunikačních kanálů, zvažte jejich omezení. Výhodnější je mít jen jeden či dva komunikační kanály, kterým se stíháte věnovat naplno. Zabráníte tak zbytečným stížnostem a udržíte si dobrou pověst.

8) Inspirujte

Nepochybujeme o tom, že jste se v životě minimálně jedenkrát trápili, co koupit partnerovi, rodičům či sourozencům pod stromeček. Vaši zákazníci jsou na tom určitě podobně. Pokuste se je inspirovat tipy na dárek, a možná se právě díky tomu rozhodou nakoupit zrovna u vás.

Zdroj: Tchibo.cz
Zdroj: Tchibo.cz
Zdroj: Alza.cz
Zdroj: Alza.cz

9) Automatické dobíjení kreditu

Proč byste drželi v hlavě něco, co stačí jednou nastavit a bude fungovat automaticky? Například kredit na Heurece a Zboží.cz. Nastavte si automatické dobíjené a už nikdy nespadnete nevědomky do FREE režimu. Taková situace, obzvlášť v tomto období, vás může připravit o vysoké tržby.

Spravujete v roli agentury či freelancera několik e-shopů současně? Bidding Fox Credit vám poskytuje přehled o kreditu ve všech spravovaných e-shopech na jednom místě.

 

V předvánoční sezóně se nevyplatí riskovat a dělat velké zásahy do webu. Vylepšujte svůj e-shop opatrně a ideálně jen jednoduššími zákroky. V případě,že během sezóny narazíte na větší chyby, budete mít po Novém roce dalších 10 měsíců na vychytání much. Všichni Lišáci vám drží palce, aby se Vánoce vydařily podle představ.

Komentáře

Dobrý den, Petro,
děkujeme za reakci a sepsání zkušeností, co se Vám osvědčily. Určitě budou i pro ostatní přínosem. A jak se říká, štěstí přeje připraveným. smiley

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.