Jste zde

Jak nastavit strategii, aby vám nemizely produkty z Heureky?

Správně nastavené strategie jsou pro Bidding Fox alfou a omegou. Právě od nich se odvíjí to, jak úspěšní v biddingu budete. Pojďme se podívat na možnosti, se kterými se při nastavování setkáváte.

Při nastavování biddingu vždy myslete na to, že strategie jsou si nadřazené. Právě proto je dobré postupovat od specifických výběrů produktů po ty obecné. Produkt spadající do více strategií se bude řídit jen jednou, tou nejvýše postavenou. S čím tedy ve strategiích pracujete?  

Cíl

Některé produkty se v biddingu vyplatí držet vždy na Top pozicích a nebrat ohled na náklady. Jiné naopak stačí udržovat na nižších pozicích a náklady mít pod kontrolou vždy. Nebo můžete strategii postavit na výši PNO.
 

Stanovení cíle strategie

Počáteční cena prokliku 

U produktů, které mají velmi vysokou konkurenci, je dobré stanovit vlastní počáteční cenu prokliku a tak zkrátit cestu produktu do biddingu. Počáteční cena prokliku je vámi stanovená hodnota, od které Bidding Fox začíná biddovat. Stanovíte ji na základě zkušeností s biddingem daných produktů. 

Nevíte, jak počáteční cenu stanovit? Nevadí, Lišák si s ní poradí i sám.

Maximální cena prokliku 

Je nejvyšší možná cena za klik, kterou jste v biddingu ochotni akceptovat. Tato cena pro vás musí být přijatelná, protože se může běžně stát, že ji budete platit. Dosažení maximálního CPC pro Bidding Fox znamená, že jej už nadále nesmí zvyšovat a má se na této hranici držet, nebo jít dolů. Produkty dosahující maximálního CPC najdete v Diagnostice.

Dosažení maximálního CPC v biddingu není překážkou pro další zapojení se do aukce a tyto produkty jsou biddované maximálním možným CPC.

PNO

Jak s PNO Bidding Fox pracuje, jsme pro vás napsali v tomto článku. PNO je hranicí, za kterou se nemá vydávat. Říká, kolik procent z obratu jste ochotni investovat do nákladů na reklamu. Při dosažení maximální výšky PNO se produkty můžou chovat dvěma způsoby - skryjí se, nebo se dál objevují v inzerci za minimální cenu prokliku, záleží na vašem nastavení. V prvním případě Bidding Fox produkty skryje a na Heurece se dál vůbec nezobrazí, proto se skrýváním opatrně. Pokud produkty v inzerci ponecháte, objevují se dál v produktovém detailu, na nebiddovaných pozicích.

Dosažení maximálního PNO produkty skryje, nebo je ponechá na nebddovaných pozicích. Podle vašeho nastavení.

Možnosti nasatvení strategie v Bidding Foxu

Nejvyšší dodací doba pro bidding

Vedle nákladů můžete stanovit nejvyšší možnou dobu dodání, při které budete produkty ještě biddovat. Bidding probíhá, když má produkt <DELIVERY_DATE>=0 až po vámi stanovenou hodnotu. Přijatelná doba dodání se může v různých kategoriích velmi lišit. Např. u elektroniky zákazníci očekávají, že máte produkty skladem. Naopak u specifických produktů můžou akceptovat i týden. Vždy nejvíce záleží na tom, jaká je průměrná doba dodání v rámci karty. Pokud mají všechny e-shopy zboží skladem, ale vy na vyžádání, není to dobře a měli byste se přiblížit konkurenci. 

V případě, že doba dodání produktu nastavení nevyhovuje (skladové zásoby jsou vyprodané apod.), produkt je z biddingu vyřazen

Ponechat bidding u nevyhovujících produktů

Některé produkty se vám vyplatí biddovat i v případě, že nastavení strategie už nevyhovují. Proto můžete ve strategii zvolit, že je chcete v biddingu ponechat. Lišák použije bidding, který je nastavený ve feedu před ním (např. pomocí klasického pravidla v Mergadu). 

Nebiddovat položky do 5. místa podle ceny

Na Heurece vždy vidíte top pozice a pět nejlevnějších nabídek, aniž byste museli kliknout na “Další nabídky obchodů”. Pokud nelpíte na top pozicích ve všech strategiích a stačí vám být vidět mezi nejlevnějšími, využijte tuto volbu. Ušetřený kredit tak můžete investovat do dalších produktů.

Ne všechny produkty je nutné biddovat na Top pozice. Stačí vám být vidět mezi nejlevnějšími? Využijte toho a šetřete kredit.

Nehledět na cenu konkurence

Na zbožácích neplatí, že uspějí jen ty nejlevnější e-shopy. Proto tuto možnost nehledět na cenu konkurence využijte v případě, že jsou vaše produkty dražší než ty konkurenční. Po zaškrtnutí budou zařazené do biddingu a vy budete stále ve hře.

 

 

Nastavit strategii zabere nějaký čas, který se vám ale rychle vrátí. Nastavujte, optimalizujte a vyhodnocujte. Ještě Lišáka nepoužíváte? Začněte ještě teď >>

 

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.