Určitě jste si všimli, že 15. září došlo k zásadním změnám. Řízení inzerce Zboží.cz se přesunulo do Skliku, v administraci Zboží.cz zůstává jen diagnostika a nastavení dopravy. Změna proběhla automaticky, ale praxe ukazuje, že i malý detail může způsobit velký zásek v inzerci. Podívali jsme se na to, co uživatele zatím nejčastěji potkávají a co doporučujeme ohlídat.
Nastavení CPC pro cenové rozsahy zmizelo
Uživatelé řeší, že se jim najednou bidduje výrazně méně produktů. Dříve platilo, že pokud ve feedu nebylo nastavené CPC, vzalo si ho Zboží.cz z nastavení pro cenové rozsahy přímo v administraci. Tato možnost ale v Skliku není. Výsledek? Najednou se vám může biddovat jen část sortimentu (což je v pořádku. Pokud jste však používali kombinaci s nastavením v administraci, nyní to není možné).
API tokeny jen pro vlastníky
Pokud nejste vlastníkem účtu, o API tokeny jste přišli a stránku pro jejich vygenerování už ani neuvidíte.
Jediná cesta je požádat klienta 👉 buď o vygenerování nových tokenů, nebo o jeho přístupy a token si vygenerujte sami.
Sklik jako jediný zdroj v GA4
Někteří uživatelé si všimli, že v GA4 nevidí Zboží.cz jako zdroj návštěvnosti. Vše se nyní propisuje jako Sklik. Pokud chcete mít Zboží.cz stále jako samostatný zdroj návštěv, použijte nastavení pro automatické tagování.
Hodit se vám budou tyto proměnné z Skliku:
{ifsklik:[value]}
– pokud se jedná o Sklik, doplní hodnotu uvedenou ve „value“,{ifzbozi:[value]}
– pokud se jedná o Zboží.cz, doplní hodnotu uvedenou ve „value“,{bidtype}
– ukáže detail produktu („product”), kategorie a hledání („search”), od nejlevnějšího (prázdné). Týká se pouze kampaně typu Zboží.cz.

Rozpočty, které nestačí
Někdy diagnostika v administraci Zboží.cz hlásí výpadek celé inzerce, a to i když je feed i bidding v pořádku. Po kontrole se ukázalo, že problém je v denním rozpočtu kampaně Nákupy (v Skliku) – pokud je příliš nízký, kampaň se po vyčerpání limitu pozastaví.
Trable s náklady
Kromě toho vás mohou potrápit také exporty nákladů. Pokud používáte export nákladů Standy Jílka, je potřeba provést změny v config spreadsheetu, aby bylo možné rozlišit jednotlivé zdroje.
Pokud si tento konkrétní export platíte, najdete pokyny k nezbytným úpravám ve své e-mailové schránce.
🦊 Shrnutí
Přesun Zboží.cz do Skliku přinesl nové možnosti i pár pastí. Cenové rozsahy zmizely, API tokeny mají k dispozici vlastníci, máme jeden zdroj návštěvnosti a rozpočty je potřeba hlídat víc než dřív.
A nebojte, pokud používáte Bidding Fox, tak se nic nemění – jen u kampaní zvolte, že se má bidding (cena za proklik) brát z feedu.
V Bidding Foxu jsme tyhle situace řešili s řadou klientů. Pokud potřebujete pomoct i vy, ozvěte se nám, rádi vás tím provedeme.
Přidat komentář