Jste zde

Rozdíl v biddingu na Heurece a Zboží.cz

I když u obou vyhledávačů zboží funguje stanovování ceny za proklik na stejném principu - PPC a aukce, dají se v biddingu najít mezi oběma srovnávači rozdíly. Pojďme se podívat, jaké to jsou a jak s nimi pracovat.

(Formální) podmínky pro aktivaci biddingu

Začneme trochu školometsky - co všechno potřebujete pro to, abyste vůbec mohli začít cenu za proklik měnit?

Heureka

  • certifikát Ověřeno zákazníky
  • spárované produkty + alespoň 5 e-shopů v produktovém detailu
  • kredit (pozor na jeho dočerpání!, při vyčerpání kreditu dochází k přesunutí nabídek pouze do fulltextového vyhledávání)

Zboží.cz

  • kredit (pozor na jeho dočerpání!, při nedostatku kreditu dochází k výpadku inzerce)
  • spárované produkty i nespárované produkty a alespoň dva e-shopy v detailu produktu, další místa pro biddování viz níže (na Zboží.cz lze biddovat i mimo produktové karty)

Pokud tyto podmínky splňujete, můžete se pustit do nastavování ceny za proklik.

Kam se díky biddingu dostanu?

Aukční cena za proklik rozhoduje o vašem umístění v produktovém detailu (v případě Heureky) i na dalších místech vyhledávání (Zboží.cz) Díky biddování se tak můžete dostat na následující pozice: 

  • na Heurece na 1. až 4. místo v produktovém detailu

  • u Zboží.cz není omezen počet biddovaných pozic

Umístění biddingových pozic

Společné pro Heureka i Zboží.cz je bidding v detailech produktu (spárované produkty). Heureka má k tomuto účelu element (jediný pro bidding) HEUREKA_CPC. Zboží.cz má pro bidding v detailu produktu MAX_CPC, kterým můžete ovlivnit i bidding ve výpisu kategorie, když vaše nabídka není spárovaná (přičemž spárované nabídky se vypisují nad nespárovanými).

Zboží.cz má proti Heurece ještě další element pro bidding - MAX_CPC_SEARCH, kterým ovlivňujete bidding (pozice) ve výsledcích vyhledávání napříč celým Zboží.cz a také ve vyhledávání v kategorii, do které produkt spadá.

Porovnání, kde se uplatňuje bidding na Heurece a Zboží.cz
Porovnání, kde se uplatňuje bidding na Heurece a Zboží.cz


Maximální cena za proklik

Pokud nemáte nekonečný rozpočet, je nutné u biddingu myslet i na maximální cenu za proklik (zvlášť na Zboží.cz, kde třeba o Vánocích může cena vyletět do astronomických výšin a vyčerpat vám kredit dřív, než si toho stihnete všimnout). Korigovat na Zboží.cz ji můžete pomocí elementu MAX_CPC nebo MAX_CPC_SEARCH. 

Oba srovnávače mají stanovenou maximální cenu za proklik, a to následovně:

Heureka

  • CZ - 1000 Kč; do 31.7.2017 100 Kč
  • SK - 50 €; do 31.7.2017 4 € 

Zboží.cz

  • 500 Kč

Minimální cena za proklik

Minimální cena za proklik určuje, jakou nejnižší cenu musíte překonat proto, aby se vaše zboží mohlo účastnit aukce. 

Heureka

Zboží.cz

  • jednotně 1 Kč pro produktový detail i vyhledávání (kompletní informace najdete tady a tady)

V praxi se vyplatí inzerovat na obou srovnávačích a na základě vyhodnocení statistik někde posílit a jinde naopak inzerci utlumit. Na Zboží.cz například dostávají šanci biddovat e-shopy, které nemají na Heurece kategorie nebo mají obtížně párovatelné produkty. Mohou mezi sebou soupeřit i “nezařaditelné” e-shopy. 

O bidding na Heurece se vás lehce postará Bidding Fox a ušetřený čas pak můžete věnovat správě inzerce na Zboží.cz. Tipy ná základní nastavení biddingu najdete v tomto článku nebo na záznamu z webináře. 

A jak je to s ostatními srovnávači? Kde se vyplatí inzerovat a kde ne? Přečtěte si článek, který Jirka napsal pro E-commerce Bridge. 

 

Ze života biddingového automatu

Novinka Fox Data+
Vytváříte si přehledy o vývoji sortimentu svého e-shopu častým překlikáváním z jedné stránky na druhou? Vše provádíte ručně a trvá vám to zbytečně dlouho? Máme pro vás pohodlný způsob, jak data sledovat automatizovaně a z jednoho místa. Představujeme novou aplikaci Fox Data+, která informace o vývoji vašeho zboží dostane do přehledných grafů. Podívejme se na ni blíž.
Rozhovor Decathlon
Chcete načerpat inspiraci pro práci s naší aplikací a tvorbu strategií? Pro dnešní rozhovor jsme oslovili Decathlon, přední firmu na trhu sportovního vybavení. Na otázky nám odpověděl online marketing specialista Ing. Jan Nový. Začtěte se do rozhovoru a získejte know-how, které využijete i pro svůj e-shop.
Správně nastavená strategie patří k prvotním úkolům, bez kterých se Lišák v žádné inzerci neobejde. Na základě zpětné vazby jsme do aplikace přidali nejen funkci pro nastavení minimálního CPC. Nejste si jisti, jak byste tuto možnost využili? Pojďme si ji a další novinky postupně představit.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.