Rozdíl v biddingu na Heurece a Zboží.cz

I když u obou vyhledávačů zboží funguje stanovování ceny za proklik na stejném principu - PPC a aukce, dají se v biddingu najít mezi oběma srovnávači rozdíly. Pojďme se podívat, jaké to jsou a jak s nimi pracovat.

(Formální) podmínky pro aktivaci biddingu

Začneme trochu školometsky - co všechno potřebujete pro to, abyste vůbec mohli začít cenu za proklik měnit?

Heureka

  • certifikát Ověřeno zákazníky
  • spárované produkty + alespoň 5 e-shopů v produktovém detailu
  • kredit (pozor na jeho dočerpání!, při vyčerpání kreditu dochází k přesunutí nabídek pouze do fulltextového vyhledávání)

Zboží.cz

  • kredit (pozor na jeho dočerpání!, při nedostatku kreditu dochází k výpadku inzerce)
  • spárované produkty i nespárované produkty a alespoň dva e-shopy v detailu produktu, další místa pro biddování viz níže (na Zboží.cz lze biddovat i mimo produktové karty)

Pokud tyto podmínky splňujete, můžete se pustit do nastavování ceny za proklik.

Kam se díky biddingu dostanu?

Aukční cena za proklik rozhoduje o vašem umístění v produktovém detailu (v případě Heureky) i na dalších místech vyhledávání (Zboží.cz) Díky biddování se tak můžete dostat na následující pozice: 

  • na Heurece na 1. až 4. místo v produktovém detailu

  • u Zboží.cz není omezen počet biddovaných pozic

Umístění biddingových pozic

Společné pro Heureka i Zboží.cz je bidding v detailech produktu (spárované produkty). Heureka má k tomuto účelu element (jediný pro bidding) HEUREKA_CPC. Zboží.cz má pro bidding v detailu produktu MAX_CPC, kterým můžete ovlivnit i bidding ve výpisu kategorie, když vaše nabídka není spárovaná (přičemž spárované nabídky se vypisují nad nespárovanými).

Zboží.cz má proti Heurece ještě další element pro bidding - MAX_CPC_SEARCH, kterým ovlivňujete bidding (pozice) ve výsledcích vyhledávání napříč celým Zboží.cz a také ve vyhledávání v kategorii, do které produkt spadá.

Porovnání, kde se uplatňuje bidding na Heurece a Zboží.cz
Porovnání, kde se uplatňuje bidding na Heurece a Zboží.cz


Maximální cena za proklik

Pokud nemáte nekonečný rozpočet, je nutné u biddingu myslet i na maximální cenu za proklik (zvlášť na Zboží.cz, kde třeba o Vánocích může cena vyletět do astronomických výšin a vyčerpat vám kredit dřív, než si toho stihnete všimnout). Korigovat na Zboží.cz ji můžete pomocí elementu MAX_CPC nebo MAX_CPC_SEARCH. 

Oba srovnávače mají stanovenou maximální cenu za proklik, a to následovně:

Heureka

  • CZ - 1000 Kč; do 31.7.2017 100 Kč
  • SK - 50 €; do 31.7.2017 4 € 

Zboží.cz

  • 500 Kč

Minimální cena za proklik

Minimální cena za proklik určuje, jakou nejnižší cenu musíte překonat proto, aby se vaše zboží mohlo účastnit aukce. 

Heureka

Zboží.cz

  • jednotně 1 Kč pro produktový detail i vyhledávání (kompletní informace najdete tady a tady)

V praxi se vyplatí inzerovat na obou srovnávačích a na základě vyhodnocení statistik někde posílit a jinde naopak inzerci utlumit. Na Zboží.cz například dostávají šanci biddovat e-shopy, které nemají na Heurece kategorie nebo mají obtížně párovatelné produkty. Mohou mezi sebou soupeřit i “nezařaditelné” e-shopy. 

O bidding na Heurece se vás lehce postará Bidding Fox a ušetřený čas pak můžete věnovat správě inzerce na Zboží.cz. Tipy ná základní nastavení biddingu najdete v tomto článku nebo na záznamu z webináře. 

 

Další články

Bidding -  zvyšování nabídky za účelem získání lepší pozice než má konkurent
Bidding je součástí PPC reklamy, kdy inzerent platí za každý jednotlivý proklik na jeho nabídku. Cílem biddingu je překonat nabídku konkurence tak, aby cena byla i pro vás co nejpříznivější. Bidding...