Jak mohou výrobci a distributoři zboží využít cool data z přehledu konkurence aplikace Bidding Fox

Chtěl jsem navázat na minulý přehled dárků GIFT. Připravil jsem si praktické využití, vytvořil pro vás makro... a zjistil, že informace získávám zbytečně složitě. Stačí se pořádně podívat do aplikace Bidding Fox, na stránku monitoring Konkurence. Pojďme se tedy spolu zamyslet, k čemu by informace z přehledu konkurence mohl využít vendor.

Kdo je vendor

Výrobce či distributor zboží. Na našem trhu zastupuje značku a rád by měl přehled o tom, co se děje. V našem případě má vlastní e-shop. Na něm může prodávat za ceny „doporučené“. Ale nemusí.

Přehled konkurence v aplikaci Bidding Fox

Připomeňme, že stránka Konkurence vypadá takto.

Anonymizovaná stránka Konkurence aplikace Bidding Fox.
Anonymizovaná stránka Konkurence aplikace Bidding Fox.

Podrobně ji Zdeňka popsala v tomto článku. Ve zkratce jde o tabulku prodejců zboží, které má vendorův e-shop v nabídce. Přehled graficky ukazuje kolik zboží mají v nabídce e-shopy společně, rozdíl v cenových hladinách a podobně. Obsah tabulky lze filtrovat, např. podle značky (element MANUFACTURER) zboží. Či podle kategorií. To je cenné. Jednotlivé prodejce lze rozkliknout na stránku s detailními informacemi.

K čemu by monitoring konkurence mohli využít vendoři

Osobně se domnívám, že využití je široké a informace jsou cenné. Uvedu příklady otázek, na něž stránka Konkurence umí odpovědět.

  • Kteří prodejci prodávají mé zboží?
  • Mají moji dealeři mé zboží skutečně v nabídce?
    Jsou dealeři mého zboží aktivní? Mají zboží skutečně v nabídce, nebo je vztah se mnou pro ně bezcenný? Hodí se pro analýzu nabídky partnerů. Pokud e-shop vendora nabízí i jiné značky, než ty, které sám vyrábí či distribuuje, lze přehled omezit jen na vybrané značky, což je praktické.
  • Jací prodejci mé zboží nabízí, ač já s nimi nemám přímý dealerský vztah?
  • Může jít o prodejce, kteří obcházejí oficiálního distributora a zboží dovážejí např. ze zahraničí. Nebo se může hodit pro seznam prodejců, kam by mohl vendor vyslat obchodníka pro navázání přímého vztahu.
  • Má mé zboží v aktivní nabídce konkrétní prodejce? Kolik položek nabízí?
    Můžeme zkontrolovat konkrétního prodejce a posoudit, jak aktivní je při nabídce zboží vendora. Nabízí celé portfolio? Nabízí jen část? Za jaké ceny? S jakou skladovou dostupností?
  • Jak se liší cenová hladina konkrétních prodejců od mých „doporučených“ cen?
    Občas se hodí mít přehled, kdo prodává levněji a kdo dráž, než jsou vendorovy „doporučené“ ceny.

A jistě bychom našli další cenné informace.

Praktické mi přijde, že tyto informace lze získat obratem, bez speciální konfigurace. Stačí se na uvedená data podívat z toho správného úhlu.

Přidat komentář

Další články

Bidding Fox vylepšil svoji diagnostiku
Pokud používáte Bidding Fox, jistě si všímáte, že souvisle pracujeme na jeho vylepšeních. Teď nastal čas si opět říct, co je nového. A protože toho není zrovna málo, budeme každé změně věnovat vlastní miničlánek. Začneme vylepšenou diagnostikou .
Bidding Fox přináší novinky č. 2
Neustále pracujeme na vylepšeních aplikace a vy se už brzy můžete těšit na velké novinky. Zatím si však povězme, co nejnovějšího v aplikaci najdete.