Jste zde

Jak mohou výrobci a distributoři zboží využít cool data z přehledu konkurence aplikace Bidding Fox

Chtěl jsem navázat na minulý přehled dárků GIFT. Připravil jsem si praktické využití, vytvořil pro vás makro... a zjistil, že informace získávám zbytečně složitě. Stačí se pořádně podívat do aplikace Bidding Fox, na stránku monitoring Konkurence. Pojďme se tedy spolu zamyslet, k čemu by informace z přehledu konkurence mohl využít vendor.

Kdo je vendor

Výrobce či distributor zboží. Na našem trhu zastupuje značku a rád by měl přehled o tom, co se děje. V našem případě má vlastní e-shop. Na něm může prodávat za ceny „doporučené“. Ale nemusí.

Přehled konkurence v aplikaci Bidding Fox

Připomeňme, že stránka Konkurence vypadá takto.

Anonymizovaná stránka Konkurence aplikace Bidding Fox.
Anonymizovaná stránka Konkurence aplikace Bidding Fox.

Podrobně ji Zdeňka popsala v tomto článku. Ve zkratce jde o tabulku prodejců zboží, které má vendorův e-shop v nabídce. Přehled graficky ukazuje kolik zboží mají v nabídce e-shopy společně, rozdíl v cenových hladinách a podobně. Obsah tabulky lze filtrovat, např. podle značky (element MANUFACTURER) zboží. Či podle kategorií. To je cenné. Jednotlivé prodejce lze rozkliknout na stránku s detailními informacemi.

K čemu by monitoring konkurence mohli využít vendoři

Osobně se domnívám, že využití je široké a informace jsou cenné. Uvedu příklady otázek, na něž stránka Konkurence umí odpovědět.

  • Kteří prodejci prodávají mé zboží?
  • Mají moji dealeři mé zboží skutečně v nabídce?
    Jsou dealeři mého zboží aktivní? Mají zboží skutečně v nabídce, nebo je vztah se mnou pro ně bezcenný? Hodí se pro analýzu nabídky partnerů. Pokud e-shop vendora nabízí i jiné značky, než ty, které sám vyrábí či distribuuje, lze přehled omezit jen na vybrané značky, což je praktické.
  • Jací prodejci mé zboží nabízí, ač já s nimi nemám přímý dealerský vztah?
  • Může jít o prodejce, kteří obcházejí oficiálního distributora a zboží dovážejí např. ze zahraničí. Nebo se může hodit pro seznam prodejců, kam by mohl vendor vyslat obchodníka pro navázání přímého vztahu.
  • Má mé zboží v aktivní nabídce konkrétní prodejce? Kolik položek nabízí?
    Můžeme zkontrolovat konkrétního prodejce a posoudit, jak aktivní je při nabídce zboží vendora. Nabízí celé portfolio? Nabízí jen část? Za jaké ceny? S jakou skladovou dostupností?
  • Jak se liší cenová hladina konkrétních prodejců od mých „doporučených“ cen?
    Občas se hodí mít přehled, kdo prodává levněji a kdo dráž, než jsou vendorovy „doporučené“ ceny.

A jistě bychom našli další cenné informace.

Praktické mi přijde, že tyto informace lze získat obratem, bez speciální konfigurace. Stačí se na uvedená data podívat z toho správného úhlu.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Vstupní stránka vs. ITEM_ID
Při nastavování aplikace Bidding Fox máte možnost vybrat si, podle čeho budete párovat statistiky k produktům. Rozlišujeme dvě možnosti – párování podle vstupní stránky a nebo ITEM_ID. Obě se vyznačují specifickým chováním a mají výhody i nevýhody. Zjistěte o nich více.
Certifikovaní partneři
Nevíte si rady s inzercí na Heurece a Zboží.cz? Svěřte svůj e-shop do zkušených rukou našich certifikovaných partnerů.
První strategie biddingu
Zapnutím aplikace práce nekončí. Jen se správně nastavenými strategiemi bude Bidding Fox vědět, jak má pro váš e-shop pracovat. Zjistěte více, aby i vaše inzerce běžela jak řádně promazaný stroj.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox, případové studie a tipy na články z oboru vyhledávačů zboží.