Jste zde

Ušetřete na proklicích

Platba za proklik na zbožácích není žádnou novinkou. Lišák CPC nemusí jen čerpat, ale může jej i šetřit. V následujících řádcích poradíme pár tipů, které vám pomohou s kreditem zacházet šetrněji.

Přizpůsobte si strategii

Aplikace funguje podle toho, co si nastavíte ve strategii. A i tentokrát je základ právě zde. Vyplněním maximálního CPC si stanovíte pouze nejvyšší limit, který se nesmí při biddingu překročit. Ale jak zpomalit čerpání ceny za proklik? Přesuneme se v úpravách strategie k pokročilému nastavení. Šetření vám usnadní právě tyto checkboxy:

  • Snižovat CPC po dosažení cíle, 
  • Pouze produkty od 6. místa dle ceny,
  • Nehledět na cenu konkurence,
  • Nebiddovat produkty na TOP pozici s košíkem.

Ve videonávodě se dozvíte nejen co který checkbox znamená, ale i přesnou specifikaci. My si to nyní popíšeme zkráceně.

Snižování CPC po dosažení cíle

Tato varianta znamená, že jakmile produkt bude na vámi nastavené cílové pozici, Lišák bude cenu za proklik snižovat. A to do té doby, dokud vás nepřeskočí produkt konkurenta a tím z cílové pozice vypadnete. Poté se CPC opět zvýší, abyste se dostali zpět před konkurenční nabídku.

Biddovat pouze produkty od 6. místa dle ceny 

Další volba zařídí biddování jen u výrobků, jež jsou řazeny od 6. pozice (včetně ní) podle ceny. U těchto produktů není vaše nabídka na kartě na první pohled vidět, a tak může přesunutí do biddingu znamenat výrazné zvýšení prokliků z Heureky.

Nezohledňovat cenu konkurentů

Následující z možností nechte nevyplněnou. Nebude se vám pak čerpat CPC u nabídek, které jsou v biddovacím boxu a jsou výrazně dražší než ty konkurenční. Pokud je totiž vaše cena vyšší a předběhne vás konkurent s nižší cenou, cena za proklik se zvyšuje, abyste se dostali výš a stává se, že ani maximální CPC na první příčky nestačí. Když se Lišák na cílovou pozici nemůže dostat, Heureka si bere stále maximální cenu za proklik a může to znatelně snižovat kredit. 

Nebiddovat produkty na TOP pozici s košíkem

Poslední checkbox vám zakáže bidding u produktů, které máte na TOP pozici a zároveň mají zapnutý i Heureka košík. Tato nabídka jde vždy vidět v záhlaví produktové karty a tak není potřeba zvyšovat cenu za proklik tím, že se budete snažit dostat do biddingu.

TOP pozice s Heureka košíkem
TOP pozice s Heureka košíkem

Pokročilé nastavení podle toho, co jsme si popsali, by tedy mělo vypadat takto:

Nastavení při šetření na proklicích
Nastavení při šetření na proklicích

Nastavte si limity

Variantou je kromě výše zmíněného také omezení rozpočtem. V úpravách strategie kliknete na „Přidat rozpočet“ a do tabulky si zadáte maximální přijatelné náklady na určité období. V případě, že máte limitované kapacity a nechcete sortiment stále biddovat, můžete si nastavit spolu s rozpočtem i automatické vypnutí a zapnutí strategie. Jak rozpočty nastavit jsme vám sepsali v článku na blogu

Rozpočet nákladů
Rozpočet nákladů

Jestliže si nechcete lámat hlavu složitějším konfigurováním strategií, máme pro vás ještě jedno řešení – notifikace. Na stránce Nastavení si zvolíte zasílání upozornění, jakmile kredit klesne pod konkrétní částku či za zadaný počet dní. Pak stačí jen vypsat kontaktní mail, na který vám budou varování chodit.

Zasílání notifikací
Zasílání notifikací

 

Věříme, že vám naše tipy pomohou. Pokud narazíte na problém nebo nejasnosti, jsme vám stále k dispozici a neváhejte se na nás obrátit. Více o efektivní práci s Bidding Foxem se můžete dozvědět i na online školení. Vyplňte si přihlášku na webových stránkách

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.