Jak nastavit první strategii biddingu

Po zapnutí aplikace, správném propojení s Heurekou nebo Zbožím, Google Analytics a propojení všech dat, je třeba nastavit první strategii.

Použijte náš checklist, který vám připomene, co všechno máte před nastavením strategie zkontrolovat.

Jen se správně nastavenými strategiemi bude Bidding Fox vědět, jak má pro váš e-shop pracovat. Pojďme si krok po kroku vysvětlit, jak na to.

V Mergadu vytvořte výběr produktů

Vyberte takové produkty, které spolu souvisí. Např. máte u nich podobnou marži, jsou to vaše nejprodávanější produkty, potřebujete je vyprodat nebo jiné. Výběr si pojmenujte, nejlépe právě podle vlastností produktů.

Přejděte do Bidding Foxu a vytvořte novou strategii

Pojmenujte ji, vyberte pro který výběr produktů bude tato strategie platná.

Teď se vrhneme na samotné nastavení strategie.

  • Zvolte její cíl. Tady se zamyslete, na které pozici chcete být vidět. Některé produkty se prodávají nejlépe z 1. pozice, jiné zase ze 3. Začněte třeba na 4. pozici a postupně zvyšujte cíl. Sami potom uvidíte, která pozice je pro dané produkty ta nejlepší. V Diagnostice v Bidding Foxu na podstránce Doporučení najdete další nápovědu pro cílení.
Dejte strategiím dostatek času, aby u nich nebyly výsledky zkreslené.
  • Nastavte maximální podíl nákladů na obratu. Hodnotu můžete nastavit, ale nemusíte. Velmi nízké PNO může znemožnit cílení na některé pozice. Pro toto nastavení je třeba mít s biddingem u vašich produktů určité zkušenosti. V případě, že hodnotu nevyplníte, Bidding Fox nebude v biddingu PNO zohledňovat.

 

  • V případě, že maximální hodnotu PNO nastavíte, zvolte, jak se mají chovat produkty, které této hodnoty dosáhnou. Můžete je ponechat v inzerci, budou biddovány minimálním CPC kategorie a výsledné PNO u nich může narůst. Nebo můžete produkty, které dosáhnou maximálního PNO skrýt. Na Heurece se nebudou zobrazovat do té doby, než se u nich PNO opět sníží.
Skryté produkty na Heurece nikdo nenajde, proto je lepší variantou ponechat je v inzerci i za cenu mírného zvýšení nákladů.
  • Nastavte počáteční cenu prokliku. Pokud máte s biddingem zkušenosti a víte, jaká by tato cena mohla být, vyplňte ji. Pokud zkušenosti nemáte, nechte pole prázdné. Bidding Fox si s počáteční cenou prokliku dokáže poradit sám.

 

  • Nastavte maximální CPC. Jistě víte, v jakých hodnotách se pohybují vaše marže, nebo kolik jste ve strategii ochotní maximálně utratit. Z toho vám vyplyne maximální možná cena za proklik.
Maximální cena za proklik pro vás musí být stále únosná a musíte být ochotni ji zaplatit. Existuje pravděpodobnost, že ji budete platit.
  • Snižování CPC po dosažení cíle. Když tuto možnost zvolíte, Bidding Fox začne automaticky snižovat CPC u produktů, které dosáhnou stanoveného cíle. Pokud možnost nevyberete, bude CPC u produktů stále stejné.
Šetřete náklady na inzerci a nechte u produktů automaticky snižovat CPC.
  • Ponechání biddingu u produktů, které nevyhovují nastavení strategie. Při zvolení této možnosti bude Bidding Fox dál biddovat produkty, které nevyhovují nastavení strategie. Např. budou mít vyšší dostupnost, než je v nastavení.  

 

  • Nebiddovat položky do 5. místa podle ceny. V případě, že jsou vaše produkty mezi prvními 5, obvykle je není třeba biddovat. Záleží však na tom, o jaký produkt nebo e-shop se jedná, u každého mohou být jiné výsledky.  
Zkuste, jestli vám bidding do 5. místa může přinést užitek. Nestane se vám, že byste padali pod tuto pozici.

Po zaškrtnutí této možnosti produkty do 5. místa automat biddovat nebude.

  • Nehledět na cenu konkurence. Tuto možnost zvolte určitě v případě, že víte, že jsou vaše produkty dražší než konkurenční. Díky tomu se vaše produkty dostanou do biddingu i tak.

 

  • Teď ještě zvolte, jestli posíláte tržby ze srovnávače do Google Analytics s DPH 10 %, 15 %, 21 % nebo bez.

 

  • Můžete nastavit automatické vypnutí a zapnutí. Této možnosti využijete pokud nastavujete strategii jen na určité období. (Výprodej na 1. adventní neděli = strategie je aktivní jen od soboty 1. 12., 0:00 do neděle 2. 12., 24:00). Pokud chcete, aby strategie byla spuštěná stále, nechte pole volné.

 

  • Nakonec celé nastavení strategie překontrolujte a uložte.

 

Vaše první strategie je nastavená a právě dochází k jejímu aplikování. Další den už uvidíte nějaké výsledky a po několika dnech můžete začít vyhodnocovat, jestli se strategie chová tak, jak jste čekali (např. jestli stačí maximální CPC).

Nastavení strategie

Pokud si s nastavováním Bidding Foxu stále nevíte rady, obraťte se na naše Certifikované partnery. Důkladně jsme otestovali, že s aplikací umí pracovat.

Bidding Fox můžete vyzkoušet na 14 dní zdarma a zjistit, jestli je to pro vás ten správný pomocník.

 

Přidat komentář

Další články

Nastavení strategie pomocí našeho checklistu
Září se neslo ve znamení akcí a my jsme rádi přijali pozvání zúčastnit se MergadoFestu. Jeho druhý ročník se věnoval expanzi do zahraničí. O svých zkušenostech přednášeli například Adam Funiok z agentury Besteto, nebo Jana Dzuričková z agentury Unikum.
Jak funguje bidding
Přemýšlíte, jak byste svůj e-shop zviditelnili oproti konkurenci a zvažujete jaké máte možnosti? Všude se píše o biddingu, ale nejste si úplně jistí, jestli je to právě to, co si pod tímto pojmem představujete? Pojďme společně postupně tajemství biddingu odhalit.