Zapnutím aplikace práce nekončí. Jen se správně nastavenými strategiemi bude Bidding Fox vědět, jak má pro váš e-shop pracovat. Zjistěte více, aby i vaše inzerce běžela jak řádně promazaný stroj.
Preferujete sledování videí? Na téma nastavování strategií máme přichystaný i videonávod. Jestli raději čtete, pokračujte níže.
Výběr produktů
Vytvořte výběry produktů, vyznačující se společnou vlastností – podobná marže, značka, nejprodávanější a nebo výprodejové produkty. Možností je hodně, záleží na vás, do jaké strategie se chcete pustit.
Existují dva způsoby vytváření výběrů:
- v Mergadu,
- v Bidding Foxu (vyfiltrováním produktů na podstránce Produkty).
Jak vytvořit novou strategii v Bidding Foxu
Na podstránce Strategie najdete zelené tlačítko „Přidat novou strategii“. Po kliknutí se zobrazí formulář, ve kterém si nastavíte parametry vaší strategie.
Strategii si pojmenujte a zvolte výběr produktů, na který bude aplikovaná. Přímo pod názvem je možné označit checkbox Testovací strategie v případě, že si chcete vyzkoušet biddování na nečisto. Víc se na toto téma dočtete v samostatném článku.
Cíl strategie
Promyslete si, na jakou pozici chcete dostat svou nabídku v produktovém detailu. Některé produkty se nejlépe prodávají na první pozici, jiné až na třetí. Doporučujeme začít s nižším cílem a podle vývoje ho upravovat na vyšší pozice. Označit můžete více než jednu z možností.
Omezení maximální ceny za proklik a PNO
K omezení nákladů na bidding můžete využít dvě možnosti – maximální CPC (cena za proklik) a maximální PNO (podíl nákladů na obratu).
Určitě víte, s jakými maržemi pracujete, případně kolik jste ochotni investovat na konkrétní strategii. Podle toho se rozhodnete, jak vysokou cenu za proklik chcete, respektive si můžete dovolit nastavit.
Nastavení maximálního podílu nákladů na obratu (PNO) je dobrovolné. Příliš nízké PNO však může způsobit, že se nikdy nedostanete na svou cílovou pozici na produktové kartě. Naopak, nevyplněním žádné hodnoty dáváte Lišákovi signál, že nemusí brát tuto metriku v úvahu.
Jestli se rozhodnete omezit PNO, můžete si vybrat, co se bude dít s produkty, které dosáhnou svého maxima. Možností je:
- nechat je v inzerci (za minimální cenu kategorie),
- skrýt (dokud se nesníží PNO).
Omezení maximální doby dodání
Tuto funkci využijete například v okamžiku, kdy nabízíte produkty s různou dodací dobou. Chcete biddovat jen produkty, které dokážete doručit do dvou dnů? Není problém, stačí naklikat.
Automatické zapnutí a vypnutí strategie
Jestli chystáte kampaň a plánujete posílit inzerci vybraných produktů jen na určité období, rozhodně využijete možnost ji automaticky zapnout a vypnout. Stačí nastavit datum, čas a Lišák se postará o zbytek.
Jestli nechcete tuto funkci využít, nechte pole volné.
Rozpočet
V případě Bidding Foxu se rozpočet netýká jen nákladů. Omezit můžete i výšku obratu, prokliků či objednávek.
Pokročilé nastavení
V sekci pokročilého nastavení je několik možností, které dokáží ušetřit nemalé množství finančních prostředků. Naučte se s nimi pracovat a dostaňte své náklady na minimum.
Počáteční cena prokliku
Jestli máte s biddingem zkušenosti a víte, jaká by tato cena mohla být, vyplňte ji. V opačném případě doporučujeme nechat pole prázdné. Bidding Fox si s počáteční cenou prokliku dokáže poradit i sám.
Snižovat CPC po dosažení cíle
Za předpokladu, že zvolíte tuto možnost, Bidding Fox začne automaticky snižovat CPC u produktů, jež dosáhli stanoveného cíle. Jestli možnost nevyberete, CPC bude stejné i po dosažení požadované pozice.
Ponechat bidding nevyhovujícím produktům
Při zvolení této možnosti bude Bidding Fox dále biddovat produkty, které nevyhovují nastavené strategii. Jestli checkbox neoznačíte a nebo nemáte nastavené CPC v XML feedu, produkt bude biddovaný minimem kategorie daného srovnávače.
Biddovat produkty od šestého místa podle ceny
Máte ceny v porovnání s konkurencí výrazně nižší? Jestli jsou vaše produkty díky nízké ceně na prvních pěti pozicích na produktové kartě, většinou není potřeba biddovat. Záleží však, o jaké produkt se jedná a nebo jaká je strategie či finanční prostředky konkrétního e-shopu.
Nehledět na cenu konkurence
Tuto možnost využijte v případě, že chcete biddovat i produkty výrazně dražší oproti konkurenci.
Nebiddovat produkty na TOP pozici s košíkem
Na produkty, u kterých je zapnutý Heureka Košík a zároveň se nacházejí na TOP pozici, nebude aplikovaný bidding. Sortiment je dostatečně viditelný a tímto způsobem dokážete ušetřit za prokliky.
Nastavení výšky DPH
Posledním krokem v nastavování strategie je výběr hodnoty DPH, kterou posíláte ze srovnávače do Google Analytics. Tuto hodnotu jste už pravděpodobně zadávali pro celý sortiment při nastavování aplikace jako takové.
Jestliže máte v nabídce produkty i s jinou hodnotou DPH, můžete je vyfiltrovat do jednoho výběru a výšku DPH jim nastavit na úrovni strategie.
Nyní už bez problémů zvládnete nastavit svou první strategii. Dvacet čtyři hodin od uložení se začnou ukazovat první výsledky a po několika dnech můžete začít vyhodnocovat úspěšnost strategie. V případě, že si jako e-shop navíte s nastavením rady, neváhejte kontaktovat naše certifikované partnery.
Komentáře
Peťa z Mergada dnes napsala
Peťa z Mergada dnes napsala článek, který na tento volně navazuje. Je o segmentaci produktů v Mergadu. Podle cenových hladin, dostupnosti, s využitím nových uživatelských maker... Bidding Fox už výběry umí také sám. V "core" Mergadu se dají do výběru připojit i data z dalších zdrojů. Např. Bidding Fox Elements. Včetně nejnovějších dat z Heureky a Zboží.cz. využít pro segmentační výběry v Mergadu data ze Zboží.cz pro následný bidding v exportu pro Heureku už je sice poněkud zamotané, ale smysl to dávat může.
Zkrátka Peťa napsala o segmentaci produktů. Pěkně. Tedy doporučuji přečíst.
Přidat komentář