Jste zde

Odhalte rozdíl mezi FREE a PPC režimem na srovnávačích zboží

Čím se odlišuje bezplatný režim od placeného a proč stojí za zvážení vyhradit na inzerci větší rozpočet? Výsledky statistik Heureky hovoří za sebe – přepnutím e-shopu do PPC režimu se návštěvy v průměru ztrojnásobily. Čtěte dále a přesvědčte se sami.

Na Zboží.cz jen v placeném režimu

Podmínkou inzerce na Zboží.cz a jedním z prvních kroků při registraci e-shopu, je dobití kreditu. Přestože si samotné zobrazení nabídky neúčtují, každý proklik do e-shopu je zpoplatněný minimální sumou dané kategorie. Následně už určujete sami, kolik chcete za proklik přihodit, abyste předběhli konkurenci.

Zboží.cz má více možností, jak zviditelnit nabídku na srovnávači. Na rozdíl od Heureky, podporuje bidding nejen v detailu produktu, ale i ve fulltextovém vyhledávání, v hledání v kategorii a ve výpisu kategorií. Je potřeba počítat s tím, že biddingem se cena za proklik zvýší.

Free vs. PPC režim na Heurece

Aby mohl e-shop inzerovat na Heurece, placený režim není podmínkou, spíše doporučením. Po přepnutí z free do PPC režimu zaznamenalo až 93 % e-shopů v průměru trojnásobný nárůst prokliků na web.

V případě, že má e-shop aktivovaný PPC režim a dobitý kredit, může se kdykoliv přepnout na free režim a zase zpět. Po přepnutí na free režim se spárované produkty přestanou zobrazovat v katalogu Heureky a budou dostupné jen ve fulltextovém vyhledávání.
Opětovným přechodem na PPC režim se spárované produkty znovu zařadí do katalogu k nabídkám ostatních e-shopů.

Rozdíl ve vyhledávání v případě free a PPC režimu najdete na blogu Heureky.

V infografice porovnáte, co obsahuje bezplatný režim a co získáte díky placenému.

Přehled o poskytování služeb v bezplatném režimu na Heurece.
Přehled o poskytování služeb v bezplatném režimu na Heurece.

Free režim na Heurece

V případě bezplatného režimu můžete inzerovat nabídky ve fulltextovém vyhledávání a budou zobrazené jako poslední možnost vyhledávání. Inzerovaných produktů je často takové množství, že by musel uživatel prolistovat desítky stránek, aby se dostal k nabídkám v neplaceném režimu.

Každý e-shop, bez ohledu na využívaný režim má nárok získat certifikát Ověřeno zákazníky a možnost měřit konverze.

Jak naznačuje samotná Heureka –⁠ jestli chce být e-shop na srovnávači úspěšný, bezplatným režimem toho pravděpodobně nedosáhne. Přechodem na placený režim se prokliky do e-shopu zvýší v průměru trojnásobně.

Výhody, které přináší PPC režim. Zdroj: blog.heureka.cz
Výhody, které přináší PPC režim. Zdroj: blog.heureka.cz

Jak aktivovat PPC režim na Heurece

Přechod z bezplatného na placený režim je jednoduchý – stačí si v administraci Heureky (v záložce Stav kreditu) dobit kredit. Tím se vám otevírají nové možnosti inzerce.

Spárované vs. importované produkty

Po přesunu do placeného režimu je důležitým krokem kontrola sortimentu, konkrétně počet spárovaných a importovaných produktů. Tyto čísla najdete v administraci Heureky.

  • Počet importovaných produktů prozradí počet produktů ve feedu, které se úspěšně importovali do databáze Heureky.
  • Počet spárovaných produktů představuje množství produktů zobrazujících se v katalogu Heureky, spolu s dalšími e-shopy v produktových kartách.
tipČím více spárovaných produktů, tím větší návštěvnost a účinnost. Proto si dejte záležet na dobrém zpracování XML feedu.

Katalog Heureky

Kromě zobrazení nabídky ve fulltextovém vyhledávání bude vaše zboží zařazené i do katalogu Heureky, t.j. do produktových karet, spolu s dalšími e-shopy nabízející stejný produkt.

V produktové kartě jsou nabídky e-shopů seřazené:

  • podle kvality (biddované pozice – cena za proklik do obchodu je nastavená nad minimální cenou prokliku dané kategorie),
  • podle ceny (cena prokliku do obchodu odpovídá minimální ceně v dané kategorii).
tipCeník prokliků na Heurece je rozdělený na standardní a sezónní.

Nové možnosti díky certifikátu Ověřeno zákazníky

Podobně jako free, i PPC režim umožňuje měřit konverze a získat certifikát Ověřeno zákazníky. K placenému certifikátu se v případě PPC režimu vážou další výhody. Získáte:

Doplňkový XML soubor pro dostupnost zboží

Tento soubor obsahuje podrobné informace o dostupnosti zboží v e-shopu. Je generovaný přímo ze stránek obchodu a Heureka ho zpracovává jen v PPC režimu. Je důležité, aby dostupnostní XML feed obsahoval aktuální a pravdivé údaje. Více informací najdete v článku na blogu Heureky.

Bidding Fox a certifikát Ověřeno zákazníky

Aby byly funkce a potenciál Bidding Foxu využité na 100 %, certifikát od Heureky je nevyhnutelnou součástí. Díky němu má obchod povolení biddovat a získává i přístup k sortiment reportu. Obě možnosti jsou klíčové v případě, že e-shop využívá biddingový automat.

pozorZtrátou certifikátu přijde obchod o možnost zviditelnění formou biddingu, možnost inzerce formou Heureka košíku, i o data týkající se inzerce, které Bidding Fox získává prostřednictvím sortiment reportu.

 

 

Stále váháte, zda je placený režim na Heurece pro vás to pravé? Začněte dobitím kreditu menší částkou a analyzujte výsledky. Postupně můžete přidávat a využívat další funkce spojené s placeným režimem, jako je například bidding.

O biddování, diagnostiku sortimentu či monitoring konkurence se postará Bidding Fox. Vyzkoušejte si jej na 15 dní zdarma.

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.