Jste zde

Jak se zbavit parametru fbclid a gci z URL

Trápí vás rozhozená analytika nebo špatné párování dat k produktům z Bidding Fox Elements? Vyřešte problém jednoduchým nastavením parametrů v Google Analytics.

Aplikace si nyní s párováním dat poradí sama. Odpadá vám tak nutnost manuálního zadávání, které popisujeme níže v článku.

Fbclid a gci nejsou zkratky sprostých slov

Parametr „fbclid“ je přidaný Facebookem a „gci“ umisťuje do URL Glami. Platformy sledují pomocí parametrů pohyb uživatele po prokliku na konkrétní web a jeho činnost na daném webu. Dokážou si tak lépe spojit návštěvy konkrétních uživatelů a získat víc dat pro jejich interní potřeby.

Parametr „fbclid“ přidávaný do URL Facebookem
Parametr „fbclid“ přidávaný do URL Facebookem

 

Parametr „gci“ přidávaný do URL Glami
Parametr „gci“ přidávaný do URL Glami

 

Přináší to však negativní dopad na vaši analýzu stránek – deset unikátních návštěv stejné stránky se rozpadne na deset návštěv deseti unikátních adres s jednou návštěvou. Stále se jedná o stejnou adresu, která se liší jen o jedinečné ID návštěvníka. To je přidělené reklamními systémy z důvodu dalšího monitoringu návštěvníků.

Ukázka adres vstupních stránek v Google Analytics s Glami parametrem
Ukázka adres vstupních stránek v Google Analytics s Glami parametrem

 

Parametrů v URL se zbavíte prostřednictvím jednoduchého nastavení v Google Analytics, které vám zabere jen několik sekund. Stačí se držet následujícího postupu.

Google Analytics -> Správa -> Nastavení výběru dat -> Vyloučit parametry v adrese URL

Odstranění parametrů z URL adres v Google Analytics
Odstranění parametrů z URL adres v Google Analytics

 

Párování dat Bidding Fox Elements s Google Analytics

Google Analytics a Mergado spárujete bez problému i v případě, že máte v URL parametr od Facebooku a Glami. Po zapnutí aplikace Bidding Fox Elements si dejte pozor – požaduje totiž, aby URL adresy produktů za prvním lomítkem (včetně lomítka) ve feedu v Mergadu byly totožné s adresami vstupních stránek v Google Analytics. Po splnění této podmínky se budou data správně párovat k produktům.

 

Udělejte si pořádek ve svých URL adresách a využívejte naplno potenciál elementů. Pro další tipy a zlepšováky vám poslouží kategorie na našem blogu – zaměřená na Bidding Fox Elements.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.