Podzim je v plném proudu a s ním přichází i vlna změn, která hýbe českou e-commerce scénou. Zdražují se prokliky, mění se majitelé, do analytiky přibývají nové možnosti a staré procesy dostávají nový kabát. Ať už jste e-shopař, marketér nebo prostě jen milovník dat, tohle by vám nemělo uniknout.
💸 Ceníky Zboží.cz a Heureky se mění
Zboží.cz i Heureka ladí své ceníky, aby lépe reagovaly na tržní vývoj. A i když každý k tomu přistupuje trochu jinak, společným jmenovatelem je větší flexibilita.
Zboží.cz zavádí sezónní ceník podle poptávky
Zboží.cz spustilo nový sezónní ceník, který přináší víc cenových hladin podle období a poptávky.
V praxi to teda jednoduše znamená, že jinak zaplatíte za klik v lednu, jinak v listopadu. Během hlavní sezóny (1. 10. – 31. 1.) se cena za proklik účtuje podle sezónního ceníku.
Kompletní přehled sazeb najdete v ceníku Zboží.cz
Heureka bez plošného zdražení, ale s dynamikou v pozadí
Heureka letos neoznámila plošné zdražení, to se může odehrávat v rámci jejich dynamické úpravy cen podle sezónnosti vybraných produktových skupin. Klíčové faktory, které Heureka sleduje:
- sezónnost a trendy – například růst poptávky po konkrétní kategorii
- tržní situace – vliv velkých hráčů, vstup nebo odchod konkurence
- konkurence – cena se může upravit nahoru či dolů podle aktuální poptávky
Jinými slovy 👉 žádný velký „cenový šok“, ale menší, zato častější ladění. Kompletní ceník si můžete prohlédnout ZDE.
🔁 Řízení inzerce Zboží.cz se přesunulo do Skliku
Jedna z největších změn posledních měsíců: Řízení inzerce Zboží.cz se přesunulo do Skliku, v administraci Zboží.cz zůstává jen diagnostika a nastavení dopravy. Zní to jednoduše, ale pro inzerenty to znamená řadu praktických změn:
- Zboží.cz už v GA4 neuvidíte samostatně, pokud nepoužijete automatické tagování
- někteří e-shopaři hlásí, že se bidduje méně produktů než dřív
- kampaně se zastavují dřív, než by měly, pokud nejsou správně nastavené rozpočty
- je potřeba zkontrolovat API tokeny, pokud nejste vlastníkem účtu
V našem článku Co si pohlídat po převodu Zboží.cz do Skliku najdete konkrétní tipy, jak zůstat v pohodě i po sloučení.
Heureka zpoplatnila odesílání dotazníků Ověřeno zákazníky
Heureka mění pravidla pro program Ověřeno zákazníky. Nově už odesílání dotazníků není automaticky zdarma, platí se podle zvoleného tarifu služby.
Základní úroveň je dostupná všem e-shopům, ale pro rozšířené funkce, například detailní přehledy hodnocení nebo exporty dat, si připlatíte.
Smyslem změny je motivovat e-shopy k aktivní práci s recenzemi a zároveň zpoplatnit intenzivnější využívání služby. Podrobnosti najdete v nápovědě Heureky.
🤖 Mergado a ChatGPT Shopping
Budoucnost nakupování se blíží… a Mergado je na ni připravené.
Díky novince ChatGPT Shopping, kterou oznámila OpenAI, bude možné vyhledávat a nakupovat přímo přes rozhraní ChatGPT. Mergado na tuto změnu reaguje včas, aby byli e-shopaři připraveni na novou éru konverzačního vyhledávání.
Jak to bude asi vypadat? Představte si, že zákazník napíše: „Potřebuji běžecké boty do 2000 Kč“ a ChatGPT mu rovnou nabídne vaše produkty.
Mergado: Budoucnost nakupování je tady
📦 Seznam E-mail přehledně ukáže objednávky
Seznam zavádí nové schema objednávek, které umožní zobrazit nákupy přímo v e-mailovém rozhraní. Zákazník tak uvidí informace o objednávkách, stavu doručení a platbě přehledně a bez nutnosti otevírat e-shop.
Tato funkce má zlepšit uživatelský zážitek a zvýšit důvěru v domácí e-shopy.
Zavedení bude postupné – záleží na tom, zda e-shop implementuje nové datové schéma.
Pokud vás zajímá, jak na to, vše najdete TADY.'
💳 Heureka zavádí měsíční limit kreditu
Nově můžete na Heurece nastavit měsíční limit kreditu, který pomůže hlídat výdaje. Jakmile se limit vyčerpá, inzerce se pozastaví, dříve se jen odeslalo upozornění.
Tato funkce je ideální pro e-shopy, které chtějí mít rozpočty pod kontrolou a zároveň se vyhnout náhodnému „přepálení“.
🏪 Shoptet mění majitele i tarify
Další velkou novinkou je, že Shoptet změnil majitele. Společnost nyní patří skupině team.blue, která působí po celé Evropě a vlastní mimo jiné hostingové služby a další e-commerce platformy.
Záměrem akvizice je posílení technologického zázemí a rozšíření portfolia o mezinárodní služby.
Současně Shoptet upravil tarify, které začali platit od 1. 9. 2025. Změny se dotkli hlavně vyšších tarifů, kde přibyli nové funkce, ale i mírné zdražení:
- Tarif Basic zůstal beze změny
- Tarif Business získal rozšířené limity produktů a pokročilejší funkce
- Tarif Enterprise se dočkal individuálního řešení a prémiové podpory
Jak uvádí Shoptet, cílem změn bylo sjednotit nabídku napříč trhy a lépe reflektovat potřeby rostoucích e-shopů.
📊 Náklady v GA4 pod kontrolou napříč platformami
Google Analytics 4 přidaly funkci, na kterou jsme čekali dlouho. Možnost importovat náklady z externích reklamních sítí. Podporovány jsou Snap, TikTok, Pinterest i Meta Ads.
Díky tomu lze konečně vyhodnocovat výkonnost kampaní napříč platformami v jednom rozhraní.
Aby vše fungovalo, je potřeba správně nastavit UTM parametry:
- utm_source (povinné)
- utm_medium (povinné)
- utm_campaign (doporučené)
- utm_id (doporučené)

✅ Heureka zjednodušila správu voucherů a dopravy
Heureka upravila skript pro měření konverzí, aby bylo možné jednoduše zasílat i neproduktové položky, například slevové vouchery, dopravu nebo pojištění.
Dříve mohly tyto položky způsobovat chyby při zpracování objednávek, pokud jejich součet neodpovídal celkové hodnotě. Nově lze tyto položky přidat pomocí jednoduchého příkazu:
heureka('add_additional_item','ITEM_NAME','SINGLE_ITEM_PRICE','NUMBER_OF_ITEMS');
Přesnější data = přesnější strategie, a to Lišák rád. Jak zahrnout dopravu či poukaz v objednávce? Vše je podrobně vysvětleno v našem článku.
E-commerce se mění rychleji než kdy dřív. Ceníky rostou, tarify se přepisují, AI se dere do nakupování a data už nejsou volitelná, ale nezbytná.
Sledujte nás a zůstaňte díky tomu ve střehu, ať jste o krok napřed před konkurencí i algoritmy.
A pokud si myslíte, že váš e-shop by mohl fungovat lépe, ale nevíte jak, kontaktujte nás. Rádi se na něj s vámi podíváme.





Přidat komentář