Jste zde

Jak v Google Analytics rozlišovat návštěvnost ze Zboží inzerátů

Vyhodnocujete své kampaně v Google Analytics a biddujete? Zbystřete. V rámci změn, které Zboží.cz v letošním roce představilo, vznikla potřeba rozlišovat prokliky pocházející z vyhledávání na Zboží.cz a ze Seznam nakupů. Abyste nepřišli o cenná data z inzerce, připravili jsme pro vás návod.

Co jsou to UTM parametry a proč by vás měly zajímat

Parametry, neboli tagy bývají umístěny v cílové URL adrese a pomáhají ke správnému měření reklamních kampaní, návštěvnosti, obsahu apod.

Díky těmto parametrům získáváte detailnější informace o výkonu jednotlivých kampaní, plnění dalších cílů. Tagování je velmi důležitou součástí při vyhodnocování marketingových aktivit a měl by se jí věnovat každý, kdo chce v rámci Google Analytics rozlišovat zdroje prokliků a vyhodnocovat úspěšnost svých online aktivit. 

Jak na tagování URL položek ve feedu pro Zboží.cz 

Nejdříve si ujasněte, jak své kampaně chcete vyhodnocovat, a tomu následně přizpůsobte tagování. Existuje více možností tagování, které Zboží.cz popisuje v Nápovědě na svém webu. Pro náš účel se vydáme cestou rozděleného tagování

Ukázka UTM parametrů pro rozdělené značení pod zdroje seznam a zbozi.cz z nápovědy Zboží.cz.

Postup, jak se na tagování nachystat

Níže popsaný postup platí pouze v případě, že biddujete přes feed.

Nejdříve nastavíte tagování/značkování adres pomocí Mergado pravidla.

  1. Přejděte do Mergada a vytvořte nové pravidlo.
  2. Zvolte přepisovací typ pravidla.
  3. Vyberte výběr na Všechny produkty. 
  4. Za upravovaný element doplňte URL.
  5. Nakonec vepište pravidlo (%URL%&utm_source=zbozi.cz&utm_medium=product&utm_campaign={network}&utm_content={bidtype}&utm_term={adtitle}) a následně vytvořte
Postup při nastavení Mergado pravidla pro tagování adres. 

Rozlišovat, jestli návštěvnost přišla ze Zboží.cz nebo Zboží inzerátů budete v GA na úrovni kampaně viz obrázek. 

Náhled výstupu dimenzí Kampaň a Obsah reklamy pro zdroj zbozi.cz z nápovědy Zboží.cz.

Dále nastavíte zdroj a médium. Zde máte na výběr ze dvou možností.

  • Pomocí regulárního výrazu – v Mergadu přejděte na stránku Nastavení  – Analytika a zde vyplňte odpovídající UTM source parametr: zbozi.cz a UTM medium parametr: product. V tomto případě se změna propíše globálně do celého projektu.
Nastavení zdroje a medium v UTM parametru pomocí regulárního výrazu v Mergadu.
  • Pomocí nastavení v Bidding Foxu – přejděte do aplikace Bidding Fox – Nastavení – Nastavení Google Analytics – Zdroj – Medium. 
Nastavení zdroje a médium v UTM parametru pomocí Nastavení projektu v Bidding Fox. 

Kontrola správně nastavených parametrů

Ujistěte se, jestli jste změny nastavili správně. Pro tyto účely nabízí Mergado na stránce Přehled graf, který monitoruje vývoj vaší inzerce z dat GA za posledních 31 dní. Snadno z něj vyčtete, jestli jsou vaše prokliky nastaveny správně.  

 Kontrola nastavení UTM parametrů v Mergadu.

Možností, jak přistupovat k nastavení UTM parametrů, je více. O svůj způsob se s námi podělila Markéta z marketingové agentury Advisio a Filip z agentury BESTETO

„Na změnu spojenou se Seznam Nákupy jsme se v Advisio dlouho připravovali. U všech našich e-shopových klientů máme v Skliku propojenou provozovnu ze Zboží, a díky tomu vidíme kampaň pro Zboží i v administraci Skliku. U e-shopů, které nevyuživají automatický bidding, jsme se rozhodli upřednostnit bidding pomocí administrace Skliku. U e-shopů, kde využíváme Bidding Fox, jsme si UTM parametry nastavili pomocí Mergada přímo do feedu.” 

 

„Po oddělení Zboží inzerátů od inzerce na Zbozi.cz, o které jsme psali mj zde, jsme i my začali využívat přidání UTM parametrů s dynamickými proměnnými do URL adres, podle návodu od Zbozi.cz. Nasazení části kódu s UTM parametry za URL adresu způsobí, že v GA lze vysledovat, odkud návštěva přišla, a nevidíme tak vše pod jedním hromadným zdrojem. V Google Analytics tato data následně zobrazíme jako sekundární dimenzi Kampaň (obrázek níže). Potom můžeme kampaně lépe optimalizovat dál.

Je potřeba si dát pozor, jestli se v našich URL adresách nevyskytuje znak “?” , například u variant produktů.

Pokud například máme URL adresu: nejakyshop.cz/kategorie/produkt123?variant=bila, tak nemůžeme přidat kód v doporučeném znění ?utm_source=zbozi.cz&utm_medium=product&utm_campaign={network}&utm_content={bidtype}&utm_term={adtitle} ale musíme adresu upravit takto: nejakyshop.cz/kategorie/produkt123?variant=bila&utm_source=zbozi.cz&utm_medium=product&utm_campaign={network}&utm_content={bidtype}&utm_term={adtitle} tedy místo znaku “?” použít ampersand “&”.“

Pokud vaše URL adresa obsahuje znak “?”, přidáte UTM parametry pomocí “&”.

Příklad odděleného tagování v Google Analytics. 

Věříme, že jsme vám pomohli objasnit princip tagování při biddování. Pokud si i přesto nebudete s něčím vědět rady, nebojte položit dotaz na Mergado fórum.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.