Jste zde

Stahování dat z Google Analytics 4 a aplikace Bidding Fox. Řešení (nejen) pro Shoptet a párování produktů podle ITEM_ID

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Pak určitě čtěte dále.

Identifikace konkrétního problému nesprávného stahování dat

V tomto článku si představíme, jak správně nastavit stahování dat do aplikace Bidding Fox z Google Analytics 4, pokud produkty párujete podle ITEM_ID.

O dalších možných variantách nesprávného nastavení aplikací, které mohou nastat, jsme psali v předchozích článcích. Přečtěte si o nich v sekci níže.

Další možné varianty nesprávného nastavení párování dat

Za prvé se data nemusí stahovat kvůli nesprávnému nastavení zdroje a média. V předchozích článcích jsme o těchto problémech a jejich řešeních také psali. Najdete je zde:

Další případ, který může nastat, je ten, že se data stahují, ale jejich párování s produkty neprobíhá tak, jak by mělo.

I v tomto případě může nastat více variant, které závisí na tom, podle čeho párujete své produkty. V předchozím článku jsme psali o nesprávném párování na základě adres produktů. V následujících řádcích pro vás máme řešení na párování produktů podle ITEM_ID.

Problém při párování produktů s ITEM_ID a jeho řešení

Problém nastává hlavně v tom, že se vám nepárují produkty vůbec, nebo že se párují jen některá data produktů z vašeho feedu. Některé se z Google Analytics vrátí. To se děje tehdy, pokud párování neprobíhá správně. A proč se něco takového děje? Za vším hledej „lomítko“!

Nebo alespoň v tomto případě párování dat podle elementu ITEM_ID. Nejběžněji se taková situace objevuje u Shoptet e-shopů, ale můžete se s tím setkat i v jiných případech. Děje se to především proto, že ID produktu v GA4 obsahuje lomítko (/) (nebo jiné speciální znaky), ale ID produktu přímo ve feedu (konkrétně ve zmiňovaném elementu ITEM_ID) místo toho obsahuje podtržítko (_). 

Jako příklad si můžeme uvést:

  • ITEM_ID ve FEED: 1256_ABC

   • ID produktu v Google Analytics 4: 1256/ABC

Pokud máte párování dat nastaveno podle ITEM_ID a v ID produktů používáte ze speciálních znaků pouze zmíněné „lomítko“ (/), tento problém můžete jednoduše vyřešit pomocí následujícího postupu.

Postup nastavení ITEM_ID ve zkratce:

Pokud jste pokročilejší uživatel našich aplikací, nabízíme postup shrnutý v jednoduchých krocích. Necítíte se jistí v nastavení? Přečtěte si celý článek o nastavení ITEM_ID pro správné spárování dat.

  1.  Vytvořte si nový element ITEM_ID_S_LOMITKEM
  2.  Naplňte element ITEM_ID_S_LOMITKEM daty pomocí pravidla: “Přepsat”

    Zápis hodnot v pravidle bude vypadat následovně:


    Element: ITEM_ID_S_LOMITKEM
    Nový obsah: %ITEM_ID%
     
  3. Nahraďte lomítko podtržítkem pomocí pravidla Najít a nahradit.
  4. Nezapomeňte nová pravidla posunout nad pravidla Bidding Foxu.
  5. Zkontrolujte, jestli se element ITEM_ID_S_LOMITKEM naplnil daty správně.
  6. Přepněte se do aplikace Bidding Fox a zvolte Nastavení.
  7. Přepněte se do Nastavení Projektu a následně Nastavení Google Analytics.
  8. Element s Produkt ID / SKU - pole vyplňte názvem nového elementu = ITEM_ID_S_LOMITKEM

Podrobný návod, jak správně nastavit párování dat s ITEM_ID

Tvorba nového elementu

Ještě před tím, než přejdete k vytvoření jednoduchých pravidel, vytvořte si v MERGADU nový element. Díky tomu také předejdete problémům s následným párováním feedu s Heurekou, protože element ITEM_ID zůstane zachován beze změny.

Samotný postup pak vypadá následovně. V MERGADU vyberte možnost ELEMENTY a vytvořte Nový element:
 

Vytvoření nového elementu v aplikaci MERGADO

Zadejte pro tento element název podle vlastního uvážení. Například ITEM_ID_S_LOMITKEM (pozor na diakritiku – nepoužíváme). Vyberte, že se jedná o ELEMENT (výchozí nastavení) a klikněte na VYTVOŘIT:

Vytvoření elementu ITEM_ID_S_LOMITKEM v aplikaci MERGADO

Všechno má svá pravidla

Element máte vytvořený, nicméně nyní se už skutečně potřebujete vašeho problému zbavit. Abyste problém odstranili, potřebujete se zbavit nechtěného lomítka a nahradit jej „podtržítkem“. Abyste došli k takovému výsledku, postupně si vytvoříte dvě pravidla.

Jako první si v novém elementu vytvořte hodnotu. Jak jsme již zmiňovali, díky tomuto novému elementu neovlivníte hodnotu v elementu ITEM_ID, který potřebujete například pro správné párování dat s Heurekou.

Postupujte tak, že si v MERGADU zvolíte možnost PRAVIDLA a vytvoříte nové pravidlo:

Tvorba nového pravidla v aplikaci MERGADO

Zadejte si libovolný název pravidla, v typu pravidla vyberte možnost Přepsat a ve Výběry zaškrtněte VŠECHNY PRODUKTY.

Hodnota v poli Element bude ITEM_ID_S_LOMITKEM, protože to je element, který chcete naplnit novým obsahem . Do pole Nový obsah zadejte název proměnné, jejíž obsah se v má v novém elementu objevit, a tedy %ITEM_ID%. Klikněte na Uložit a první pravidlo máte hotové.

Pravidlo "Přepsat" - vytvoření nové hodnoty v elemente ITEM_ID_S_LOMITKEM

Ve druhém pravidle pak už přijde na skutečné „lámání chleba“, respektive odstranění vašeho problému – lomítka.

Vytvořte si další nové pravidlo. Tentokrát ho můžete pojmenovat například změna lomítka na podtržítko (opět je však volba názvu plně na vás) a aplikujte ho na všechny produkty. Typ pravidla zvolte Najít a nahradit.

V této chvíli již upravujete pouze nový element, do kterého jste pomocí prvního pravidla nalili informace z elementu ITEM_ID. Jak jsme zmínili výše, tento krok je nutný k tomu, aby původní element ITEM_ID zůstal beze změny. Proto do pole Element vepište hodnotu ITEM_ID_S_LOMITKEM.

Do pole Najít zadejte hodnotu „_“ (tedy podtržítko, které chceme v ID produktu vyhledat a následně nahradit). Toto podtržítko chceme nahradit lomítkem, proto do pole Nahradit vepište tuto hodnotu - / a opět dejte pravidlo jednoduše uložit.

Tvorba pravidla pro změnu lomítka na podtržítko v elementu ITEM_ID_S_LOMITKEM

Tato pravidla nezapomeňte umístit nad pravidla Bidding Foxu. Zároveň jako první pravidlo aplikujte vytvoření hodnoty v elementu ITEM_ID a následně změnu lomítka za podtržítko. Jen v takovém případě se aplikují správně:

Správné seřazení pravidel v aplikaci MERGADO
Aplikování pravidel v aplikaci MERGADO

V tomto okamžiku si zkontrolujte, jestli se vám element ITEM_ID_S_LOMITKEM skutečně naplnil daty a vše funguje tak, jak má.

Po kontrole a aplikaci pravidel přejděte v aplikaci Bidding Fox do  NASTAVENÍ -> NASTAVENÍ PROJEKTU -> NASTAVENÍ GOOGLE ANALYTICS a v políčku Element s Produkt ID/SKU vyplňte nově vytvořený element, ve kterém jste nahradili lomítko podtržítkem, tedy ITEM_ID_S_LOMITKEM.

Nastavení ITEM_ID_S_LOMITKEM pre Google Analytics 4

Tento element následně můžete klidně na vstupu skrýt, aby nešel do Heureky. Nezapomeňte na závěr přegenerovat svůj feed. Změna se pak projeví druhý den dopoledne. V sekci Nastavení se již bude zobrazovat data se stahují.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.