Jste zde

Jak pomoci biddovacím automatům k vyšším ziskům z inzerce? - III. díl - Dostupnost

Jakkoli se informace o dostupnosti zboží může zdát být poněkud triviální, opak je pravdou. Jsou situace, ve kterých je dostupnost skladem důležitějším kritériem než cena výrobku (pokud se jedná o nezbytnost, kterou zákazník potřebuje v co nejkratším čase). 


Pohledy e-shopů na to, co vlastně vyplnit do elementu DELIVERY_DATE, se různí. Například při zboží skladem:

  • e-shop vyplní hodnotu DELIVERY_DATE ve významu, za jak dlouho bude zboží u zákazníka, tedy DELIVERY_DATE = 1 (většina přepravců doručí balíček na druhý den)
  • e-shop vyplní hodnotu DELIVERY_DATE ve významu, za kolik dní od přijetí platby zboží odešle, tedy DELIVERY_DATE = 0 (odesílá ve stejný den)

Oba e-shopy mají zboží skladem, ale jejich nabídka se ve vyhledávačích zboží bude zobrazovat různě. První bude mít nabídku s dostupností do 3 dnů, druhý skladem. Takových situací může nastat více, např. pokud vyplníte jako dostupnost 4 dny místo 3 a už vaši nabídku návštěvníci Heureky nebo Zboží.cz vidí s dodáním do týdne. Další “zlomy” nastávají s dostupností 8 a 15 dní. Nabídka do týdne se ještě do top pozic (biddovaných) dostane podle toho, jakou dostupnost uvádí konkurence. Ale se lhůtou “do 14 dnů” už to bude mít biddovací automat velmi těžké a pravděpodobně vás na pozice po kterých tak toužíte nedostane.


Jak zjistit dostupnost vašich produktů?

Existuje několik možností, jak se dostat k různým typům informací o vašich produktech. Nejjednodušší je si udělat audit feedu (zdarma), ve kterém se o takových položkách (a taky o dalších problémech) dozvíte.

Další možností je Bidding Fox  – v Diagnostice zjistíte, kolik výrobků má dlouhou dodací dobu (tedy delší než skladem, pokud nenastavíte jinak) a znovu vám nabídne export do CSV nebo výběr do Mergada. Kroků, které následně podniknout, může být víc:

  • zkontrolujte si, jakou hodnotu má v Mergadu nastaveno zboží, které máte v e-shopu skladem. Pokud máte hodnotu nastavenou na 1 a přitom je zboží na skladě, můžete toto hromadně změnit v Mergadu,
  • projděte zboží, které má hraniční dostupnost (3 nebo 4 dny, 7 nebo 8 dní apod.) a ujistěte se, že je tato dodací doba správná, případně (pokud je to možné) hledejte prostor pro zrychlení distribuce. 

Tip: V Mergadu si na kartě Pravidla můžete zobrazit, jakých hodnot element DELIVERY_DATE nabývá a u některých třeba pouvažovat o úpravě. (Pravidla -> Upravit elementy -> „hamburger“ menu ikona u elementu DELIVERY_DATE)

Jak zobrazuje Heureka a Zboží.cz dostupnost

Pro doplnění přikládáme přehled o tom, jak Heureka a Zboží.cz zobrazuje dostupnost podle hodnot v DELIVERY_DATE.


Heureka

INFO NA HEURECE VAŠE DOSTUPNOST
skladem 0
do 3 dnů 1-3
do týdne 4-7
do 2 týdnů 8-14
do měsíce 15-30
více než měsíc 31 a více
info v obchodě pokud dodací dobu neuvádíte

Kompletní dokumentace zde.

Zboží.cz

INFO NA ZBOŽÍ VAŠE DOSTUPNOST
skladem 0
do 3 dnů 1-3
do týdne 4-7
více jak týden 8-30
na dotaz 31 a více


Kompletní dokumentace zde.

Pokud jste se dočetli až sem, máme pro vás za odměnu dvě doporučení:

  • V prvé řadě se zamyslete nad tím, zda správně uvádíte dostupnost v DELIVERY_DATE. I malá revize může způsobit velké změny v objednávkách.
  • Zadruhé, občas jsme se setkali i s e-shopy, které s dostupností podváděly - uváděly, že mají všechno zboží skladem, i když to nebyla pravda. Tento nepoctivý přístup důrazně nedoporučujeme. Jednak vám vytváří naštvané klienty (kteří vám to vrátí v hodnocení e-shopu), druhak dostupnost kontrolují samotné vyhledávače a v případě nesrovnalostí vám mohou inzerci kompletně zablokovat!

Další tipy na zlepšení práce s Bidding Foxem najdete v článcích o nastavení správné ceny výrobku nebo kontrole spárovanosti produktů. 

Ze života biddingového automatu

release Bidding Foxu
Exporty v Bidding Foxu se hodí pro další práci s daty i pro prezentaci klientům. Mnohdy nepotřebujete všechny sloupečky, které export konkurence a export produktů konkurence nabízí. Proto jsme se v...
Rozhovor o biddingu
Vánoční sezona se nezadržitelně blíží a e-shopy začínají bojovat o pozornost svých zákazníků. Bidding je jednou z variant, díky které mohou své produkty na zbožových srovnávačích více zviditelnit a...
Bidding Audit
Je to skoro půl roku, co jsme vám představili novinku Bidding Audit. Díky tomuto nástroji zanalyzujete svou inzerci na zbožových srovnávačích a zjistíte, kde jsou její slabá místa. Odhalí například...

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.