Jste zde

Jak pomoci biddovacím automatům k vyšším ziskům z inzerce? - III. díl - Dostupnost

Jakkoli se informace o dostupnosti zboží může zdát být poněkud triviální, opak je pravdou. Jsou situace, ve kterých je dostupnost skladem důležitějším kritériem než cena výrobku (pokud se jedná o nezbytnost, kterou zákazník potřebuje v co nejkratším čase). 


Pohledy e-shopů na to, co vlastně vyplnit do elementu DELIVERY_DATE, se různí. Například při zboží skladem:

  • e-shop vyplní hodnotu DELIVERY_DATE ve významu, za jak dlouho bude zboží u zákazníka, tedy DELIVERY_DATE = 1 (většina přepravců doručí balíček na druhý den)
  • e-shop vyplní hodnotu DELIVERY_DATE ve významu, za kolik dní od přijetí platby zboží odešle, tedy DELIVERY_DATE = 0 (odesílá ve stejný den)

Oba e-shopy mají zboží skladem, ale jejich nabídka se ve vyhledávačích zboží bude zobrazovat různě. První bude mít nabídku s dostupností do 3 dnů, druhý skladem. Takových situací může nastat více, např. pokud vyplníte jako dostupnost 4 dny místo 3 a už vaši nabídku návštěvníci Heureky nebo Zboží.cz vidí s dodáním do týdne. Další “zlomy” nastávají s dostupností 8 a 15 dní. Nabídka do týdne se ještě do top pozic (biddovaných) dostane podle toho, jakou dostupnost uvádí konkurence. Ale se lhůtou “do 14 dnů” už to bude mít biddovací automat velmi těžké a pravděpodobně vás na pozice po kterých tak toužíte nedostane.


Jak zjistit dostupnost vašich produktů?

Existuje několik možností, jak se dostat k různým typům informací o vašich produktech. Nejjednodušší je si udělat audit feedu (zdarma), ve kterém se o takových položkách (a taky o dalších problémech) dozvíte.

Další možností je Bidding Fox  – v Diagnostice zjistíte, kolik výrobků má dlouhou dodací dobu (tedy delší než skladem, pokud nenastavíte jinak) a znovu vám nabídne export do CSV nebo výběr do Mergada. Kroků, které následně podniknout, může být víc:

  • zkontrolujte si, jakou hodnotu má v Mergadu nastaveno zboží, které máte v e-shopu skladem. Pokud máte hodnotu nastavenou na 1 a přitom je zboží na skladě, můžete toto hromadně změnit v Mergadu,
  • projděte zboží, které má hraniční dostupnost (3 nebo 4 dny, 7 nebo 8 dní apod.) a ujistěte se, že je tato dodací doba správná, případně (pokud je to možné) hledejte prostor pro zrychlení distribuce. 

Tip: V Mergadu si na kartě Pravidla můžete zobrazit, jakých hodnot element DELIVERY_DATE nabývá a u některých třeba pouvažovat o úpravě. (Pravidla -> Upravit elementy -> „hamburger“ menu ikona u elementu DELIVERY_DATE)

Jak zobrazuje Heureka a Zboží.cz dostupnost

Pro doplnění přikládáme přehled o tom, jak Heureka a Zboží.cz zobrazuje dostupnost podle hodnot v DELIVERY_DATE.


Heureka

INFO NA HEURECE VAŠE DOSTUPNOST
skladem 0
do 3 dnů 1-3
do týdne 4-7
do 2 týdnů 8-14
do měsíce 15-30
více než měsíc 31 a více
info v obchodě pokud dodací dobu neuvádíte

Kompletní dokumentace zde.

Zboží.cz

INFO NA ZBOŽÍ VAŠE DOSTUPNOST
skladem 0
do 3 dnů 1-3
do týdne 4-7
více jak týden 8-30
na dotaz 31 a více


Kompletní dokumentace zde.

Pokud jste se dočetli až sem, máme pro vás za odměnu dvě doporučení:

  • V prvé řadě se zamyslete nad tím, zda správně uvádíte dostupnost v DELIVERY_DATE. I malá revize může způsobit velké změny v objednávkách.
  • Zadruhé, občas jsme se setkali i s e-shopy, které s dostupností podváděly - uváděly, že mají všechno zboží skladem, i když to nebyla pravda. Tento nepoctivý přístup důrazně nedoporučujeme. Jednak vám vytváří naštvané klienty (kteří vám to vrátí v hodnocení e-shopu), druhak dostupnost kontrolují samotné vyhledávače a v případě nesrovnalostí vám mohou inzerci kompletně zablokovat!

Další tipy na zlepšení práce s Bidding Foxem najdete v článcích o nastavení správné ceny výrobku nebo kontrole spárovanosti produktů. 

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.