Jste zde

Co nového přinesl březnový release Bidding Foxu

Nedávno jsme pustili vylepšenou verzi Lišáka, která přináší několik novinek v podobě piktogramů a informačních hlášek. Ty jsou důležitými pomocníky nejen při řešení problémů či nespokojenosti s výsledky biddingu, ale zároveň urychlují práci a orientaci v aplikaci.

Dostupnost sortimentu v přehledu produktů

Na stránku Produkty jsme k názvu a ITEM_ID přidali ikonu nákladního auta, vedle které najdete dostupnost zboží nastavenou v elementu DELIVERY_DATE. Při kontrole jednotlivých produktů tak máte tuto informaci přímo na očích.

Využijete to například v případě kontroly produktů, které se dostaly mimo biddované pozice. Když má daný produkt vysokou dobu dodání  –⁠ řekněme více než 10 dní – může to být důvodem vyřazení z biddingu.

Informace o dostupnosti na stránce Produkty.
Informace o dostupnosti na stránce Produkty.

Změna oproti výchozímu nastavení ve formuláři strategie

Pro to, aby bidding správně fungoval a přinášel co nejvíce užitku, je nezbytné bezchybné nastavení strategií. Každé zapnuté tlačítko, vyplněný řádek či checkbox musí mít své opodstatnění. Když uděláte jakékoli změny v porovnání s výchozím nastavením, Bidding Fox vás o nich a jejich počtu bude informovat přímo v editačním formuláři.

Změny v nastavení strategie v porovnání s výchozím nastavením.
Změny v nastavení strategie v porovnání s výchozím nastavením.

Piktogram signalizující prohledávaný typ dat

S novým piktogramem v detailu strategie se střetnete v případě, že aplikujete strategii na libovolný výběr produktů z Mergada. Udává, zda výběr produktů prohledává vstupní nebo výstupní hodnoty elementů. A jak může pomoc?

Když strategie nefunguje tak, jak by měla a je aplikovaná na Mergado výběr prohledávající výstupní hodnoty, může být problém v nesprávném pořadí pravidel v Mergadu. Většinou jde o situaci, kdy je daný výběr produktů vytvořený na základě změn nějakého pravidla. To se v seznamu pravidel v Mergadu nachází pod pravidlem aplikace Bidding Fox. Změny se neaplikují před vstupem produktů do Bidding Foxu a to je přesný opak vašeho záměru.

Piktogram signalizující vstupní a nebo výstupní data z Mergada.
Piktogram signalizující vstupní a nebo výstupní data z Mergada.

(Ne)snižování CPC po dosažení cíle

Do seznamu nastavení strategie přibyl řádek nesoucí informaci o tom, zda se produktu má či nemá snižovat cena za proklik po dosažení cílové pozice v biddingu. A jaké jsou výhody této informace?

Uvedeme to na příkladu. Nastavili jste strategii, produkty se biddují a dosahují požadované pozice. Jejich cena za proklik je ale poměrně vysoká a nesnižuje se, takže náklady rostou. Vás přirozeně zajímá, jak je to možné, a tak pátráte po chybě. V tomto případě půjde pravděpodobně o to, že jste si při nastavování strategie zvolili nesnižovat CPC po dosažení cíle. Aby vám pátrání po chybě nezabíralo zbytečně mnoho času, tak jsme o tom přidali zmínku do seznamu nastavení.

Informace o snižování CPC po dosažení cíle v detailu strategie.
Informace o snižování CPC po dosažení cíle v detailu strategie.

Kdy byla vytvořena strategie a jak dlouho běží

Z detailu strategie ještě neodcházíme. Přidali jsme sem další řádek s datumem, kdy jste danou strategii spustili a kolik dní od té doby uběhlo. Tato informace je důležitá například v situaci, kdy řešíte vysoké PNO strategie.

Využití by mohlo vypadat následovně. Kontrolujete výšku PNO u strategie a jedna z nich ho má příliš vysoké. Přesunete se do jejího detailu a na první pohled zjistíte, že jste ji založili před 2 až 3 dny. V takovém případě je v pořádku, že je PNO vyšší, protože strategie běží jen krátce a zatím nasbírala jen prokliky. A naopak, když běží už delší dobu, je na vás zda dále zkoumat, čím je to způsobeno.

Informace o spuštění strategie v jejím detailu.
Informace o spuštění strategie v jejím detailu.

 

Jak Lišák roste, rostou i jeho možnosti, které mohou méně zkušenému uživateli zamotat hlavu. Chceme, abyste si práci v aplikaci užívali, proto je pro nás prioritou nejen funkčnost, ale i dobrá orientace. S novinkami bude ovládání určitě zas o něco jednodušší. Které z nich vám pomohly vyřešit nějaký problém?

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.