Jestli chcete vědět, jak se daří vaší inzerci na zbožácích, je nutné věnovat pozornost vyhodnocování. Zkušený e-shopař potřebuje mít po ruce aktualizované informace o produktech. Připravili jsme návod, který vám ulehčí práci s daty.
Exportujte s Lišákem
Data o svých a konkurenčních produktech získáte několika způsoby. Kromě toho, že si exporty můžete nechat posílat pravidelně na e-mail, existuje i další varianta – vytvoření trvalého odkazu. V obou případech můžete vygenerovat tři různé formáty – CSV, XLS a HTML. Informace obsažené v trvalém odkaze jsou aktualizované automaticky dvakrát denně. Díky tomu budete mít vždy čerstvé údaje o produktech.
Odkaz si zkopírujte a uložte jako záložku do webového prohlížeče. Tímto způsobem můžete export kdykoliv sdílet kolegovi nebo klientovi.S jakým formátem pracovat
Pro import dat do Google Spreadsheets je potřeba vygenerovat export ve formátu CSV. Výsledný odkaz exportu následně implementujete do tabulky.
Jak na to
- Vyfiltrujte si výběr produktů, s kterými chcete dále pracovat
- Vytvořte export ve formátu CSV
- Označte checkbox „Vygenerovat veřejný odkaz“
- Následně odkaz importujte do Google Spreadsheets
- Vyberte si buňku, ve které chcete, aby tabulka začínala
- Pomocí funkce „IMPORTDATA“ vložte svůj zkopírovaný odkaz exportu
- Data máte importované a můžete se pustit do práce
Pro funkci IMPORTDATA platí omezený počet buněk v tabulce. V praxi se osvědčilo neimportovat dokument větší než 50 tisíc buněk.Implementace bude vypadat následovně:
=IMPORTDATA("zkopírovaný-odkaz-exportu")
Dostali jsme se na konec stručného návodu o práci s exportem. Věříme, že zpracování dat bude pro vás o něco jednodušší. Na blogu a sociálních sítích můžete sledovat další články a novinky, které pro vás připravujeme.






Přidat komentář