Jste zde

Kdy biddovat manuálně a kdy automaticky?

Otázka, kterou si pokládá mnoho z vás. Pojďme se podívat na výhody a nevýhody obou možností. A na to, kdy je dobré držet se manuálního biddingu a kdy přejít na automatický.

Manuální bidding 

Bidding spravujete přímo v administraci Heureky, projeví se jen s drobným zpožděním. Náklady na reklamu musíte hlídat a CPC upravovat podle potřeby. Znamená to, že se na Heureku musíte pravidelně vracet. Stále kontrolovat pozici u každého produktu jednotlivě a upravovat cenu za proklik. Tento proces potom v pravidelných intervalech opakovat.

Pro koho je manuální bidding?

Především pro e-shopy, které mají unikátní sortiment nebo nepříliš “aktivní” konkurenci. Nemají proto mnoho příležitostí pro srovnávání se s ostatními. Manuálně můžou biddovat i e-shopy, které normálně biddují automaticky, ale chtějí, aby určité produkty rychle “vystřelily” nahoru. Potom je nutné si uvědomit, že takovou změnu musí vrátit zpět také manuálně.

Pro e-shopy s unikátními produkty je důležité mít správně vyplněné parametry a popisy a až následně se věnovat biddingu. 

Automatický bidding 

Biddingový automat můžete používat u e-shopu, který má v nabídce od desítek po desítky tisíc produktů. Dokážete reagovat na změny v sortimentu a upravovat cenu za reklamu. Využijete je, když máte vysokou konkurenci, provádíte časté změny v sortimentu, nebo potřebujete inzerci častěji kontrolovat. Díky automatu můžete rychle optimalizovat feed a biddujete jen ty produkty, které vám přináší zisk. Naopak produkty, které se biddovat nevyplatí, můžete skrýt. S automatem budete na srovnávačích vidět, ale nebudete utrácet víc, než je nezbytně nutné.

Jak vám pomůže Bidding Fox? 

Prvním krokem při práci s BF je nastavení strategií, podle kterých bude pracovat. Při nastavování je důležité si uvědomit, jaké jsou vaše požadavky. Chcete, aby produkty byly zobrazeny na 1. místě nebo jsou pro vás výhodnější nižší pozice? Můžete si nastavit maximální míru PNO nebo CPC, tak, abyste za reklamu neutráceli víc, než chcete. Co biddingový automat zvládne se dozvíte tady Heureka stahuje data z e-shopu přibližně každé dvě hodiny. BF tedy bidduje a upravuje cenu za proklik až 12x denně. Správně nastavený BF vám pomůže optimalizovat náklady a zvyšovat tržby.

Bidding Fox není ale jen o biddingu. Díky němu máte neustálý přístup k diagnostikám, statistikám, doporučením apod. Vždy, když se vyskytne problém, BF vás upozorní a doporučí správné řešení.

Statistika pozice v biddingu

E-shopů, které si vystačí jen s manuálním biddingem, není mnoho. Převládají ty, které mají širokou nabídku produktů, kterou upravují podle aktuální poptávky na trhu. Jak jste na tom vy a váš e-shop, biddujete manuálně, nebo už jste objevili kouzlo automatického biddingu? 

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.