Jste zde

Jak dostat do exportu v Mergadu cenu konkurenčního e-shopu

Na MergadoFestu 2019 jsem, Vážení kolegové, slíbil uveřejnit postupy pro tvorbu cenových automatů, vylepšování biddingu a podobně. Dnes se spolu podíváme, jak si do exportů v Mergadu můžete doplnit ke svým položkám zboží (SHOPITEM) prodejní ceny konkurenčního e-shopu.

Co budete potřebovat

  • Aplikaci Bidding Fox (dodá potřebná data z produktových karet Heureky)
  • Aplikaci Bidding Fox Elements (zapíše data z Bidding Foxe do exportu v Mergadu)

Jak to funguje

Aplikace Bidding Fox Elements vytvoří element BFE_S_H_PRICE_POSITIONS a do něj uloží data z produktových karet Heureky. Na Heurece vypadají nabídky e-shopů takto:

Příklad nabídek v produktové kartě Heureky.
Příklad nabídek v produktové kartě Heureky.

Aplikace Bidding Fox data z Heureky získá. Aplikace Bidding Fox Elements data pak zapíše do elementu BFE_S_H_PRICE_POSITIONS. Výsledek vypadá vypadá takto:

Krátký příklad dat z produktové karty Heureky.
Krátký příklad dat z produktové karty Heureky.

Jde de facto o „tabulku“ s informacemi z produktových karet.
Obsahuje:

  • pořadí nabídky
  • název prodejce
  • cenu nabídky
  • skladovou dostupnost
  • dárek GIFT (nepovinné)

Nás budou nyní zajímat název prodejce a cena. Název prodejce je textový řetězec. Z uvedeného příkladu plyne, že může obsahovat diakritiku, tečky, může vypadat jako doména, ale nemusí. Cena je číslo. Může mít až dvě desetinná čísla, oddělená desetinnou tečkou.

Vyhledejte si nabídku e-shopu, který chcete sledovat. Jeho název si poznačte.

Pracovní postup

1. V Mergadu v exportu pro Heureku zapněte aplikaci Bidding Fox a nastavte. Produkty pro které chcete data musejí být alespoň v jedné strategii. Může to být i zánovní „nulová“ strategie.

2. Zapněte aplikaci Bidding Fox Elements.

3. V Bidding Fox Elements zapněte element BFE_S_H_PRICE_POSITIONS. Přegenerujte export a zkontrolujte, že element BFE_S_H_PRICE_POSITIONS obsahuje data.

Po sem byl postup stejný jako u:

4. Vytvořte element XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT kde „xxx“ bude název e-shopu. Například: XCOMPETITOR_MERGADOSHOPCZ_PRICE_VAT".

Stránka Elementy. Vyznačeno je tlačítko pro tvorbu nového elementu.
Stránka Elementy. Vyznačeno je tlačítko pro tvorbu nového elementu.

5. Vytvořte proměnnou COMPETITOR_xxx_PRICE_VAT. A to tak, že z elementu BFE_S_H_PRICE_POSITIONS vyparsujete obsah regulárním výrazem (Mergadoshop.cz)\|([^|]+) kde „Mergadoshop.cz“ nahraďte názvem sledovaného konkurenčního e-shopu. Jak název zjistit jsem psal výše, v závěru kapitoly Jak to funguje.

Příklad parsování ceny e-shopu Vzdušín.sk.
Příklad parsování ceny e-shopu Vzdušín.sk.

6. Vytvořte pravidlo typu „přepsat“ a do elementu XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT naplňte hodnotu proměnné COMPETITOR_xxx_PRICE_VAT

Pravidlo pro naplnění proměnné do elementu. Na příkladu e-shopu Vzdušín.sk.
Pravidlo pro naplnění proměnné do elementu. Na příkladu e-shopu Vzdušín.sk.

A to je celé.
Nově se Vám u produktů, kde je spolu s Vámi o dotyčný konkurent, objeví element s jeho prodejní cenou. Ač se může tento text jevit dlouhý, je to hlavně díky obrázkům. Fakticky jde o tři kroky, které Vám zaberou nejvýše pár minut.

Informace

K čemu je cena konkurenčního e-shopu potřebná

Využití Vás jistě napadnou. Mezi jednoduché příklady patří např. výběr zboží, kde je váš e-shop levnější, než konkurenti. Nebo naopak dražší. Výhodou je, že sjou data přímo součástí exportu, a lze je zapojit do výběrů, které řídí inzerci. Podrobněji se na využití těchto dat podíváme v některém z budoucích příspěvků.

Komentáře

Ahoj,
poradíte si i s detaily produktů, kde jsou varianty?

Povedla se mi najít jen tato karta https://pletove-kremy.heureka.cz/le-chaton-nocni-krem-s-arganovym-olejem..., ale ze zkušenosti vím, že určitě není ojedinělá.

Když bych byl na kartě spárovaný třeba se 3 variantami, dokážu dostat správnou cenu konkurence ke každé variantě?

Díky.

Ahoj Michale,

díky za dotaz, aktuálně je to tak, že se bere na jednu Heureka URL jedna cena (ta co Heureka vrátí přes API). 

----

Ten příklad variant co jsi poslal je celkem zvláštní, protože podle mne to ani varianty nejsou denní versus denní nebo mililitry vs. gramy 🤔

Ahoj Michale,

je to tak jak píšeš, díky variantám se ti může stát, že budeš porovnávat dva netotožné produkty, pokud oba e-shopy nemají stejnou variantu. Primárně se bere ta nejlevnější.

Trabl je třeba i to, že se nedá (obecně) spoléhat na EAN. U některých produktů najdeš 10 EANů, ale jen jeden bude ten pravý, zbytek jsou různá ID a random čísla, jen aby byla.

Takže když se někdo podivuje nad tím, proč např. Heureka nepáruje podle EANu a na názvy se nevykašle, tak já za sebe Heureku chápu.

 

Děkujeme a tobě lišácký advent ;)

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.