Jste zde

Co obsahuje XML report měření konverzí

Reporty jsou důležitou součástí inzerce na zbožácích. Protože jich Heureka a Zboží.cz poskytují hned několik, zaslouží si každý svůj vlastní článek. Dozvíte se jak s nimi pracovat a co kontrolovat. Minulý článek jsme věnovali Sortiment reportu a v tomto se podíváme na XML report měření konverzí.

Dáváte přednost videím? Podívejte se na čtvrtý díl videorubriky Just Bidding, který je věnovaný právě reportům.

Reporty na Heurece

  • Sortiment report,
  • XML report měření konverzí,
  • nákladový report,
  • párovací report,
  • report prodeje produktů v e-commerce.

Co je XML report měření konverzí

XML report měření konverzí obsahuje data o všech spárovaných produktech, i těch, které ve sledovaném období neměly žádné prokliky. Neobsahuje takové, které v době generování nejsou propsané ve feedu. 
Je dostupný všem e-shopům, které jsou zařazené v PPC režimu na Heurece, i těm, bez certifikátu Ověřeno zákazníky. Aby byl k dispozici i vám zapněte jeho generování a musíte měřit konverze na straně e-shopu. (Jak na to si přečtěte v článku Heureky nebo se podívejte na nápovědu). 

Zapnutí generování XML reportu v administraci Heureky.

K dispozici jsou tři typy - denní, týdenní a měsíční, v XML formátu vždy na stejné URL.

  • Denní - za předchozí den, aktualizace probíhá přes noc.
  • 7 denní - generuje se každý den a obsahuje data za uplynulých 7 dní.
  • Měsíční - dostupný se za předminulý měsíc (v únoru vidíte informace od 1. 12. do 31. 12.). Některé objednávky mohou mít až třicetidenní zpoždění zapsání konverze, protože Huereka připisuje objednávky ke dni prokliku.

Co obsahuje

  • Datum pro které období je report vygenerovaný, 
  • URL adresu do e-shopu i na detail produktu na Heurece, 
  • cenu
  • název produktu ke kterému je nabídka připárovaná, 
  • nejnižší cenu nabídky na Heurece, 
  • počet kliknutí na vaši nabídku,
  • počet objednávek,
  • průměrnou cenu za proklik v daném období, 
  • celkové náklady
  • a další.

Ukázka reportu

Ukázka XML reportu měření konverzí

Co v něm můžete kontrolovat?

Jak už jeho název napovídá, můžete v něm kontrolovat konverze produktů. Zjistíte, které jsou nejprodávanější, jaké na ně máte náklady, cenu za proklik, kolik kliknutí získaly atd. Zjistíte i to, které mají vysoký počet prokliků ale nízký počet objednávek. Tedy ty, které mají nízký konverzní poměr. Na ty je třeba se zaměřit a zjistit, proč jsou pro uživatele zajímavé, ale nemají objednávky. Často stačí úprava popisků nebo ceny a problém je vyřešený.

Tento report je ve formátu XML a ten není úplně uživatelsky přívětivý. Je to ale vhodný zdroj dat Bidding Foxu. Pokud máte v Nastavení zvolený zdroj Heureka, data jsou právě z něj. 

Ukázku a další informace najdete v Nápovědě Heureky.

Pracujete s tímto reportem a rádi byste se podělili o zkušenosti? Napište nám.
 

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.