Jste zde

Co vám řekne Sortiment report od Heureky

Reporty jsou nedílnou součástí inzerce na zbožových srovnávačích. Obsahují důležité informace pro úpravy biddingu, ceny za proklik, ale i ceny produktu a samotnou nabídku e-shopu. Heureka a Zboží.cz nabízí několik variant reportů se zaměřením vždy na jinou oblast vyhodnocování.

O reportech si povídala Natálka s Jirkou ve čtvrtém díle Just Bidding, podívejte se na video. Protože reporty obsahují důležité informace věnujeme každému z nich samostatný článek. Začneme Heurekou a jejím Sortiment reportem.

Reporty na Heurece

Na Heurece je k dispozici 5 různých typů reportů. Některé z nich jsou dostupné jen pro e-shopy s certifikátem Ověřeno zákazníky, jiné pro všechny.

  • Sortiment report,
  • report měření konverzí,
  • nákladový report,
  • párovací report,
  • report prodeje produktů v e-commerce.

Co je Sortiment report

V Sortiment reportu jsou údaje o všech spárovaných produktech (včetně URL adresy na Heureku i váš e-shop). Je dostupný e-shopům, které získaly certifikát Ověřeno zákazníky. Vygenerovat jej můžete ve formátech XML, CSV nebo XLS (do 32 000 produktů).

Co obsahuje

  • Název kategorie,
  • jméno produktu,
  • vaši a Heureka URL,
  • počet obchodů, které nabízejí stejný produkt,
  • popularitu,
  • vaši cenu,
  • 10 nejnižších a nejvyšších cen produktu,
  • a další.

Co v něm kontrolovat?

Spárovanost produktů

Zjistíte, jestli máte správně spárované produkty a jestli se nezobrazují v duplicitních kartách. Díky proklikům na Heureku je možné chyby hned opravit.

Může se stát, že se produkty spárují do nové karty, i když jedna už existuje. Vzniknou tak dvě stejné - duplicitní karty. Ze zkušeností přibližně víte, kolik e-shopů prodává stejný produkt, jako vy. Pokud v kartě vidíte jen jeden nebo dva a víte, že tomu tak není, jste v duplicitní kartě. Je tedy potřeba co nejdříve přepárovat.

Cena produktu

Díky uvedení konkurenčních cen nemusíte pátrat na Heurece a zkoumat ostatní ceny. Zjistíte, jestli jste mezi nejlevnějšími nebo nejdražšími. Nejsou tu ale uvedeny konkrétní konkurenční e-shopy.

Když inzerujete na Heurece, vaše cena by měla být podobná konkurenčním. Není ale třeba být vždy nejlevnější. Výrazně nižší cena může působit podezřele a zákazník nemusí věřit, že se jedná o originál. Pokud naopak nabízíte produkt dražší než ostatní a přikládáte např. příslušenství, je třeba nabídku odlišit popisem.

Bidding

Na základě dat o ceně produktu a vaší pozici podle ceny se můžete rozhodnout pro bidding.

Pokud se vaše nabídka zobrazí např. na 15. místě, zákazník ji neuvidí, aniž by rozkliknul výpis více obchodů. V takovém případě je dobré rozhodnout se pro bidding a nabídku dostat na první pozice.

Výčet všech pojmů a jejich vysvětlení, najdete v nápovědě Heureky.

Pracujete se Sortiment reportem a vyhodnocujete vaše působení na Heurece? Napište nám do fóra.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

release Bidding Foxu
Exporty v Bidding Foxu se hodí pro další práci s daty i pro prezentaci klientům. Mnohdy nepotřebujete všechny sloupečky, které export konkurence a export produktů konkurence nabízí. Proto jsme se v...
Rozhovor o biddingu
Vánoční sezona se nezadržitelně blíží a e-shopy začínají bojovat o pozornost svých zákazníků. Bidding je jednou z variant, díky které mohou své produkty na zbožových srovnávačích více zviditelnit a...
Bidding Audit
Je to skoro půl roku, co jsme vám představili novinku Bidding Audit. Díky tomuto nástroji zanalyzujete svou inzerci na zbožových srovnávačích a zjistíte, kde jsou její slabá místa. Odhalí například...

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.