První nastavení biddingového automatu

Abyste mohli využívat výhody aplikace Bidding Fox je potřeba provést první nastavení, kterým se aplikace bude řídit a podle kterého bude také spravovat vaši inzerci.

Nutné podmínky pro spuštění aplikace

  • K zapnutí aplikace v Mergado Store potřebujete mít již v Mergadu nastaveno propojení s Heurekou a Google Analytics.
  • Pro bidding jako takový, musíte mít zavedeno a přiděleno “Ověřeno zákazníky”.
  • V administraci Heureky na stránce  “Měření konverzí” mít povoleno “Generovat XML reporty”.

Jak se do aplikace dostat

Po zapnutí aplikace v Mergado Store použijte odkaz “Přejit k aplikaci” (ještě v Mergado Store).

Další možnosti jsou:

  • přejít na seznam aplikací v exportu - v menu odkaz “Aplikace”,
  • ikonky aplikací pod hlavním menu,
  • na straně “Přehled” využít widget aplikace.

Nyní byste měli být na hlavní straně aplikace. Zatím zde moc neuvidíte, je potřeba nějaký čas počkat než se všechna data načtou.

První nastavení

Výborně, jste na dobré cestě k navýšení výkonu inzerce ve vyhledávačích zboží. Nyní je potřeba vytvořit první nastavení, kterým se bude biddingový automat řídit. Do té doby nedojde k žádné změně.

Z hlavní strany aplikace pomocí odkazu v menu přejděte na stránku “Nastavení”, kde vytvoříte první nastavení.

Než jej vytvoříte, rozmyslete si jaké jsou vaše cíle a limity. Podle toho vyberte nabízenou strategii:

  • PNO - optimalizuje inzerci, aby podíl nákladů na obratu (nákladovost) odpovídal vámi nastavené hranici a přinášel užitek. Neřeší přesnou pozici mezi biddovanými nabídkami. Pokud zvolíte v dalším kroku volbu ponechat produkty s vyšším PNO v inzerci za cenu kategorie, je potřeba počítat s tím, že výsledné PNO může být vyšší než jaké jste nastavili.
  • TOP - bez ohledu na PNO optimalizuje cenu za proklik tak, aby vaše nabídka byla na první pozici. Vhodné pro startery, top produkty a produkty s vysokou marží v řádech desítek procent.
  • Drž se dole - automat pravidelně balancuje cenu za proklik tak, aby vaše nabídky byly pořád mezi biddovanými, ale spíše níže a cena za proklik nebyla zbytečně vysoká.

Pokud už víte jakou strategii zvolit, je na řadě vybrat na jaké produkty (výběry) ji budete uplatňovat. Jinou strategii můžete využít pro top produkty a další pro produkty ve výprodeji.

Aplikace nabízí výběry, které již máte vytvořeny. Pokud chcete automatický bidding aplikovat na jinou skupinu produktů než máte v současných výběrech vytvořte si přímo v Mergadu na straně “Produkty” nový výběr, na který poté automatický bidding nastavíte.

V dalším kroku doladíte detaily specifické pro danou strategii. Popis jednotlivých nastavení naleznete zde.

První týden doporučujeme sledovat jak se stav inzerce vyvíjí a co vám aplikace hlásí. Podle toho dále upravit úvodní nastavení, přidat další atd.

Užitečné odkazy

Další články

Ne vždy je vše hned jasné, proto jsme dali dohromady popis jednotlivých nastavení.