Jste zde

Nastavte si Bidding Fox tak, aby se vám data k projektu, strategiím i produktům stahovala správně

Důležitým krokem pro zobrazování statistik v naší aplikaci je výběr zdroje dat. Můžete si vybrat Heureku, Google Analytics nebo Zboží.cz. Záleží na vás, jaký chcete zvolit, každý má své specifické nastavení. V článku se podíváme na časté problémy s párováním dat a jejich řešení.

K čemu slouží statistiky v Bidding Foxu

O výkonu celé inzerce vás informují grafy a statistiky na stránce Přehled. Pro kontrolu výsledků biddingu a sledování stavu sortimentu využijete i statistiky u konkrétních produktů nebo v detailu strategií. Na výběr máte několik metrik, obrat, náklady, PNO a mnoho dalšího. Na jejich základě pak můžete strategie optimalizovat.  Hodit se vám bude nová možnost sledování strategie a projektu, díky které budete mít o inzerci neustálý přehled a nic vám neuteče.

Sledování projektu.

Statistiky u projektu nebo strategií jsou prázdné

Nezobrazují se vám žádná data na stránce Přehled? Zkontrolujte si, že máte v Nastavení správně vyplněný zdroj a medium, který sledujete v Google Analytics.

Nastavení zdroje a media.

V případě chybějících dat u strategií, které jste právě vytvořili, vyčkejte na aplikaci pravidel v Mergadu. Poté Lišák do hodiny spočítá nové metriky.

V Bidding Foxu chybí data o produktech

V následujících řádcích se dozvíte, jak si aplikaci správně nastavíte tak, aby probíhalo stahování dat z Google Analytics, Heureky nebo Zboží.cz bez zádrhelů. 

Google Analytics

Informace můžete párovat pomocí ITEM_ID nebo vstupních stránek. Pokud zvolíte první způsob, ITEM_ID ve feedu se musí shodovat s SKU v Google Analytics. Zda je máte správně nastavené, zkontrolujete ve vašem e-shopu v nastavení konverzního kódu nebo přímo v administraci Google Analytics. Důležité je nezapomenout na aktivování Enhanced ecommerce měření v Google Analytics, které je potřeba pro měření prokliků.
 

Párování statistik podle vstupních stránek nebo ITEM_ID.
Přídáváte si do feedu ITEM_ID pomocí makra v Mergadu? V tomto případě se ITEM_ID posílá do Heureky, ale nikoliv do Google Analytics, proto zvolte párování podle vstupních stránek.

Používáte UTM parametry v URL adresách? Řiďte se následujícím:

  • Pokud je máte nahrané v Google Analytics, musíte je mít obsažené i ve feedu.
  • V případě, že je do Google Analytics neposíláte, zaškrtněte checkbox Odstraňovat UTM parametry z URL adres
  • V zásadě si stačí pamatovat jednoduché pravidlo. URL adres produktů ve feedu musí odpovídat těm adresám, které posíláte do Google Analytics.

Heureka

Na začátku je potřeba si zkontrolovat, zda máte v administraci Heureky zaškrtnutý checkbox Generovat XML reporty. Uživatelé na to často zapomínají. Do Bidding Foxu se jim pak nestahují potřebné feedy a tím pádem v aplikaci nevidí žádné statistiky. Počkejte do dalšího dne, než si Lišák vše stáhne. 

Zboží.cz

Pro bezproblémové fungování je potřeba mít vyřešené napojení na API. Pokud jste e-shop s API teprve propojili, počkejte hodinu, než se data stáhnou.

 

Pokud máte vše správně nastavené, a i přesto vidíte místo pěkných čísel samé nuly, ozvěte se nám a společně problém vyřešíme. Nyní už víte, jak postupovat v případě, že se vám neukazují žádná data u projektů, produktů nebo strategií. Snažili jsme se vám sepsat všechny možnosti situací, které se vám mohou v praxi stát.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Bidding Audit
Je to skoro půl roku, co jsme vám představili novinku Bidding Audit. Díky tomuto nástroji zanalyzujete svou inzerci na zbožových srovnávačích a zjistíte, kde jsou její slabá místa. Odhalí například...
Zářijové novinky v Bidding Foxu, Pricing Foxu i ve světě zbožáků
Uplynulý měsíc byl opravdu nabitý. V Pricing Foxu jsme pro vás společně s Ondrou Hamouzem připravili první případovou studii, z které máme velkou radost. Ukazuje využití Lišky pro monitoring...
Jak nastavit zdroje dat v Bidding Foxu
Důležitým krokem pro zobrazování statistik v naší aplikaci je výběr zdroje dat. Můžete si vybrat Heureku, Google Analytics nebo Zboží.cz. Záleží na vás, jaký chcete zvolit, každý má své specifické...

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.