Jste zde

Nastavte si Bidding Fox tak, aby se vám data k projektu, strategiím i produktům stahovala správně

Důležitým krokem pro zobrazování statistik v naší aplikaci je výběr zdroje dat. Můžete si vybrat Heureku, Google Analytics nebo Zboží.cz. Záleží na vás, jaký chcete zvolit, každý má své specifické nastavení. V článku se podíváme na časté problémy s párováním dat a jejich řešení.

K čemu slouží statistiky v Bidding Foxu

O výkonu celé inzerce vás informují grafy a statistiky na stránce Přehled. Pro kontrolu výsledků biddingu a sledování stavu sortimentu využijete i statistiky u konkrétních produktů nebo v detailu strategií. Na výběr máte několik metrik, obrat, náklady, PNO a mnoho dalšího. Na jejich základě pak můžete strategie optimalizovat.  Hodit se vám bude nová možnost sledování strategie a projektu, díky které budete mít o inzerci neustálý přehled a nic vám neuteče.

Sledování projektu.

Statistiky u projektu nebo strategií jsou prázdné

Nezobrazují se vám žádná data na stránce Přehled? Zkontrolujte si, že máte v Nastavení správně vyplněný zdroj a medium, který sledujete v Google Analytics.

Nastavení zdroje a media.

V případě chybějících dat u strategií, které jste právě vytvořili, vyčkejte na aplikaci pravidel v Mergadu. Poté Lišák do hodiny spočítá nové metriky.

V Bidding Foxu chybí data o produktech

V následujících řádcích se dozvíte, jak si aplikaci správně nastavíte tak, aby probíhalo stahování dat z Google Analytics, Heureky nebo Zboží.cz bez zádrhelů. 

Google Analytics

Informace můžete párovat pomocí ITEM_ID nebo vstupních stránek. Pokud zvolíte první způsob, ITEM_ID ve feedu se musí shodovat s SKU v Google Analytics. Zda je máte správně nastavené, zkontrolujete ve vašem e-shopu v nastavení konverzního kódu nebo přímo v administraci Google Analytics. Důležité je nezapomenout na aktivování Enhanced ecommerce měření v Google Analytics, které je potřeba pro měření prokliků.
 

Párování statistik podle vstupních stránek nebo ITEM_ID.
Přídáváte si do feedu ITEM_ID pomocí makra v Mergadu? V tomto případě se ITEM_ID posílá do Heureky, ale nikoliv do Google Analytics, proto zvolte párování podle vstupních stránek.

Používáte UTM parametry v URL adresách? Řiďte se následujícím:

  • Pokud je máte nahrané v Google Analytics, musíte je mít obsažené i ve feedu.
  • V případě, že je do Google Analytics neposíláte, zaškrtněte checkbox Odstraňovat UTM parametry z URL adres
  • V zásadě si stačí pamatovat jednoduché pravidlo. URL adres produktů ve feedu musí odpovídat těm adresám, které posíláte do Google Analytics.

Heureka

Na začátku je potřeba si zkontrolovat, zda máte v administraci Heureky zaškrtnutý checkbox Generovat XML reporty. Uživatelé na to často zapomínají. Do Bidding Foxu se jim pak nestahují potřebné feedy a tím pádem v aplikaci nevidí žádné statistiky. Počkejte do dalšího dne, než si Lišák vše stáhne. 

Zboží.cz

Pro bezproblémové fungování je potřeba mít vyřešené napojení na API. Pokud jste e-shop s API teprve propojili, počkejte hodinu, než se data stáhnou.

 

Pokud máte vše správně nastavené, a i přesto vidíte místo pěkných čísel samé nuly, ozvěte se nám a společně problém vyřešíme. Nyní už víte, jak postupovat v případě, že se vám neukazují žádná data u projektů, produktů nebo strategií. Snažili jsme se vám sepsat všechny možnosti situací, které se vám mohou v praxi stát.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Novinka Fox Data+
Vytváříte si přehledy o vývoji sortimentu svého e-shopu častým překlikáváním z jedné stránky na druhou? Vše provádíte ručně a trvá vám to zbytečně dlouho? Máme pro vás pohodlný způsob, jak data sledovat automatizovaně a z jednoho místa. Představujeme novou aplikaci Fox Data+, která informace o vývoji vašeho zboží dostane do přehledných grafů. Podívejme se na ni blíž.
Rozhovor Decathlon
Chcete načerpat inspiraci pro práci s naší aplikací a tvorbu strategií? Pro dnešní rozhovor jsme oslovili Decathlon, přední firmu na trhu sportovního vybavení. Na otázky nám odpověděl online marketing specialista Ing. Jan Nový. Začtěte se do rozhovoru a získejte know-how, které využijete i pro svůj e-shop.
Správně nastavená strategie patří k prvotním úkolům, bez kterých se Lišák v žádné inzerci neobejde. Na základě zpětné vazby jsme do aplikace přidali nejen funkci pro nastavení minimálního CPC. Nejste si jisti, jak byste tuto možnost využili? Pojďme si ji a další novinky postupně představit.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.