Jste zde

Jak získat seznam všech GIFTů konkurentů Vašeho e-shopu na Heurece

Na MergadoFestu 2019 jsem slíbil ukázat tenhle fígl. A tak plním slib tady a teď. Popíši jak na pár kliknutí získat seznam všech GIFTů z karet, kde se zobrazuje Váš e-shop na Heurece.

Co potřebujete

  • Aplikaci Bidding Fox (dodá potřebná data z produktových karet Heureky)
  • Aplikaci Bidding Fox Elements (zapíše data z Bidding Foxe do exportu v Mergadu)

Postup

1. Připravte si data

  1. V Mergadu v exportu pro Heureku zapněte aplikaci Bidding Fox a nastavte. Produkty pro které chcete data musejí být alespoň v jedné strategii. Může to být i zánovní “nulová” strategie.
  2. Zapněte aplikaci Bidding Fox Elements
  3. V Bidding Fox Elements zapněte element BFE_S_H_PRICE_POSITIONS.

2. Stáhněte si hodnoty elementu BFE_S_H_PRICE_POSITIONS

Navštivte stránku Elementy, vyberte element BFE_S_H_PRICE_POSITIONS a výstupní hodnoty uložte na svůj počítač. Viz tlačítko Stáhnout CSV.

Stažení hodnot elementu do CSV na disk vlastního počítače.
Stažení hodnot elementu do CSV na disk vlastního počítače.

3. Otevřete soubor a zpracujte jej

Použít můžete svůj oblíbený textový editor. Já použiji jEdit (instalace viz stránka pro předchozím odkazem). A makro. Vypadá to takhle:

Vyfiltrování hodnot elementu GIFT, odstranění duplicit, seřazení.
Vyfiltrování hodnot elementu GIFT, odstranění duplicit, seřazení.

A to je celé. Makro z obsahu CSV souboru odstranilo vše kromě dárků  GIFT, odstranilo duplicity a seřadilo hodnoty abecedně. Výsledný seznam můžeme použít.

Co s výsledným seznamem hodnot elementu GIFT

Podle mne se hodí seznam hodnot elementu GIFT jednak pro vlastní inspiraci, jednak pro kontrolu konkurence a případnou diskusi s podporou Heureky co je a co není korektní hodnota dárků v elementu GIFT. Animovaný GIF s návodem na tvorbu seznamu výše na této stránce je z praxe a obsahuje hodnoty, které mi přišly, při nejmenším, diskutabilní.

Příprava dat může chvíli zabrat. Samotná analýza GIFTů pak zabere chviličku. Již připravená data využijeme v dalších opatřeních. O nich napíši zase příště. Nechť tento postup slouží.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Vstupní stránka vs. ITEM_ID
Při nastavování aplikace Bidding Fox máte možnost vybrat si, podle čeho budete párovat statistiky k produktům. Rozlišujeme dvě možnosti – párování podle vstupní stránky a nebo ITEM_ID. Obě se vyznačují specifickým chováním a mají výhody i nevýhody. Zjistěte o nich více.
Certifikovaní partneři
Nevíte si rady s inzercí na Heurece a Zboží.cz? Svěřte svůj e-shop do zkušených rukou našich certifikovaných partnerů.
První strategie biddingu
Zapnutím aplikace práce nekončí. Jen se správně nastavenými strategiemi bude Bidding Fox vědět, jak má pro váš e-shop pracovat. Zjistěte více, aby i vaše inzerce běžela jak řádně promazaný stroj.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox, případové studie a tipy na články z oboru vyhledávačů zboží.