Moudrého lišáka si zapnete na pár kliknutí! V následujících bodech vás jednotlivými kroky provedeme.
Základní informace
Pokud nemáte vlastní účet a e-shop nahraný v Mergadu, začněte následovně:
- Založte si účet v Mergadu a do něj nahrajte váš XML feed.
- Propojte Mergado s Heurekou a Google Analytics pomocí aplikace Keychain.
- Na Heurece změňte adresu XML feedu na adresu z Mergada (výstupní feed najdete na hlavní přehledové stránce Mergada).
- V Mergado Store si aktivujte aplikaci Bidding Fox.
- Vytvořte v Mergadu výběry produktů, na které chcete bidding aktivovat (videonávod).
- V aplikaci Bidding Fox na stránce nastavení vytvoříte nastavení pro jednotlivé výběry – Nápovědu k prvnímu nastavení a videu najdete tady.
- Aplikace do 24 hodin začne nastavovat bidding.
Pokud už Mergado používáte, nezapomeňte zkontrolovat, že splňujete následující podmínky pro zapnutí aplikace:
- Ověřeno zákazníky na Heurece.
- Generování statistických XML z Heureky (zapíná se v administraci Heureky).
- Propojení Mergada s Heurekou a Google Analytics.
Nastavení biddingového automatu
A teď už samotné nastavení v aplikaci – nabízíme pár tipů, jak s Bidding Foxem začít.
- Stanovte si cíle, kterých chcete dosáhnout, a kritéria, které máte (např. rozpočet na PNO apod.). Podle nich poté volte strategie: např. chci navyšovat obrat u dražších produktů, kde si zároveň mohu dovolit nákladovost (PNO) 12 %. U ostatních chci být v biddingu, ale spíše níže a mohu si dovolit nákladovost do 7 %.
- V tuto chvíli je proto potřeba projít svůj sortiment a rozdělit si ho do logických celků – podle ceny, popularity produktu, výše marže, top produkty apod. Takové rozdělení provedete jednoduše v Mergadu na kartě Produkty.
- Zkontrolujte současný stav (pokud pracujete s cenou prokliku) a zjistěte, u které části sortimentu vám nastavená cena za proklik vyhovuje a vydělává a kde je potřeba ji změnit.
- Vytvořte strategie pro skupiny produktů (výběry).
- Při nastavování jednotlivých strategií zvolte počáteční bidding (cenu za proklik) dle zkušeností - urychlíte tak postup na biddované pozice.
- Při vytvářeni více strategií si dejte pozor na jejich pořadí – to, které je výše má vyšší prioritu viz FAQ. Pokud produkt nevyhoví podmínkám strategie „nepropadá“ se do další.
- Po prvním nastavení biddingu nastaveném aplikací zkontrolovat stav na stránce Diagnostika (produkty, které nebyly nabiddovány a proč) a stránku Produkty, kde uvidíte stav produktů (pozici, bidding, jaká strategie se na ně uplatňuje…)
- Upravte nastavení podle kontroly.
- Kontrolu stavu inzerce doporučujeme provést opět cca po týdnu, kdy se hodí zkontrolovat, jestli se vše aplikuje jak má a jak si produkty stojí.
- Zkotrolujte také Diagnostiku, abyste získlai přehled jak inzerci vylepšit.
Doporučujeme si přečíst případovky jak postupovaly agentury a také odpovědi na časté dotazy.
Pokud budete potřebovat řešit optimalizaci inzerce (včetně biddingu) doporučujeme obrátit se na certifikované agentury Mergada.