Jste zde

Chytrý lišák na Mergado Festu

Jako jednu z jeho aplikací si nás pan Mergado pozval na svou podzimní akci - MergadoFest. Takové pozvání se neodmítá, a tak jsme vyrazili s prezentací a s kůží na trh. Pokud jste naši přednášku na MergadoFestu minuli, přinášíme krátké shrnutí.

Schválně, začneme zlehka z minulosti - vzpomínáte ještě na doby, kdy se biddovalo manuálně? Pěkně položku po položce?  Nebo kdy bidding na Zboží.cz stál 0,2 Kč za proklik? (Nebojte, i my to pamatujeme). Pak začaly přicházet na svět nástroje k automatickému biddingu -  v Mergadu to byl třeba Weekday Bidding Booster. A chvíli po něm i Bididng Fox. 

Oproti předchozí aplikace jde o skutečný biddovací automat, který vám (nebo marketingové agentuře, jež vaši inzerci spravuje) umožní připravovat pokročilá nastavení pro bidding na Heurece (CZ i SK). Hodí se zopakovat, že pro spuštění je (mimo jiné) nutný certifikát Ověřeno zákazníky.

Jirka v prezentaci taky zopakoval optimální postup při vytváření strategie - od cílů a analýzy současného stavu, přes stanovení priorit až po kontrolu nastavení.

“Je fajn po 24 hodinách zkontrolovat stránku Diagnostiky - kolik produktů je biddovatelných, kolik z nich má a jaký problém. Potom stránku Produkty, kde lidé uvidí, jaká nastavení se na konkrétní produkty vztahují a jaký je stav na Heurece (pozice [top, bidding, podle ceny], počet e-shopů v biddingu a podle ceny). Doporučuji taky stav zkontrolovat např. po týdnu, abyste měli představu jak se vyvíjel bidding (graf v přehledu) a jak si vaše nabídky aktuálně stojí,” vysvětluje Jirka Guňka.

Následovala ukázka samotného rozhraní Bidding Foxu, které doporučujeme i vám všem - redesign appky udělal z chytrého lišáka trochu ochočenou lištičku, která vás celým procesem lehce provede - od analýzy stávajícího stavu přes nastavení až po kontrolu na základě historických dat.

Chvíli se zastavíme u výsledků diagnostiky. Co s jednotlivými hláškami?

  • přepárovat v případě špatně spárovaných produktů
  • práce s elementy PRODUCT (jaké informace můžete do elementu přidat najdete tady. - https://sluzby.heureka.cz/napoveda/xml-feed/#PRODUCT), GIFT, Distribuce nebo třeba s příznakem autorizovaný prodejce
  • zkontrolovat zda se správně nastavuje dostupnost a zda se dá pracovat se zlomovou dostupností např. skladem vs. do tří dnů

Na závěr pár doporučení jak s BF pracovat:

  1. rozdělit sortiment na logické celky a těm připravit konkrétní biddingovou strategii
  2. využívat diagnostiku a posilovat produkty, které nelze aktuálně biddovat
  3. kombinovat zdroje dat, např. pomocí Data Owlu

Přidáváme ještě celou prezentaci - brzy přibude i videozáznam přednášky. Do té doby si můžete Bidding Fox sami vyzkoušet a proklikat.

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.