Jste zde

Chytrý lišák na Mergado Festu

Jako jednu z jeho aplikací si nás pan Mergado pozval na svou podzimní akci - MergadoFest. Takové pozvání se neodmítá, a tak jsme vyrazili s prezentací a s kůží na trh. Pokud jste naši přednášku na MergadoFestu minuli, přinášíme krátké shrnutí.

Schválně, začneme zlehka z minulosti - vzpomínáte ještě na doby, kdy se biddovalo manuálně? Pěkně položku po položce?  Nebo kdy bidding na Zboží.cz stál 0,2 Kč za proklik? (Nebojte, i my to pamatujeme). Pak začaly přicházet na svět nástroje k automatickému biddingu -  v Mergadu to byl třeba Weekday Bidding Booster. A chvíli po něm i Bididng Fox. 

Oproti předchozí aplikace jde o skutečný biddovací automat, který vám (nebo marketingové agentuře, jež vaši inzerci spravuje) umožní připravovat pokročilá nastavení pro bidding na Heurece (CZ i SK). Hodí se zopakovat, že pro spuštění je (mimo jiné) nutný certifikát Ověřeno zákazníky.

Jirka v prezentaci taky zopakoval optimální postup při vytváření strategie - od cílů a analýzy současného stavu, přes stanovení priorit až po kontrolu nastavení.

“Je fajn po 24 hodinách zkontrolovat stránku Diagnostiky - kolik produktů je biddovatelných, kolik z nich má a jaký problém. Potom stránku Produkty, kde lidé uvidí, jaká nastavení se na konkrétní produkty vztahují a jaký je stav na Heurece (pozice [top, bidding, podle ceny], počet e-shopů v biddingu a podle ceny). Doporučuji taky stav zkontrolovat např. po týdnu, abyste měli představu jak se vyvíjel bidding (graf v přehledu) a jak si vaše nabídky aktuálně stojí,” vysvětluje Jirka Guňka.

Následovala ukázka samotného rozhraní Bidding Foxu, které doporučujeme i vám všem - redesign appky udělal z chytrého lišáka trochu ochočenou lištičku, která vás celým procesem lehce provede - od analýzy stávajícího stavu přes nastavení až po kontrolu na základě historických dat.

Chvíli se zastavíme u výsledků diagnostiky. Co s jednotlivými hláškami?

  • přepárovat v případě špatně spárovaných produktů
  • práce s elementy PRODUCT (jaké informace můžete do elementu přidat najdete tady. - https://sluzby.heureka.cz/napoveda/xml-feed/#PRODUCT), GIFT, Distribuce nebo třeba s příznakem autorizovaný prodejce
  • zkontrolovat zda se správně nastavuje dostupnost a zda se dá pracovat se zlomovou dostupností např. skladem vs. do tří dnů

Na závěr pár doporučení jak s BF pracovat:

  1. rozdělit sortiment na logické celky a těm připravit konkrétní biddingovou strategii
  2. využívat diagnostiku a posilovat produkty, které nelze aktuálně biddovat
  3. kombinovat zdroje dat, např. pomocí Data Owlu

Přidáváme ještě celou prezentaci - brzy přibude i videozáznam přednášky. Do té doby si můžete Bidding Fox sami vyzkoušet a proklikat.

Ze života biddingového automatu

ITEM_ID do feedu
Rádi byste využívali statistiky z Heureky, Zboží.cz a další, které poskytuje Bidding Fox Elements? Váš XML feed se neobejde bez identifikátoru ITEM_ID, podle kterého nástroj páruje data. Jestli chybí, nezoufejte, jeho absenci vyřešíme v Mergadu pomocí pravidla v průběhu jednotek minut. Čtěte dál a zjistěte, jak na to.
Rok 2020
Minulý rok začal podobně, jako každý jiný. Až v průběhu se ukázalo, že nám všem převrátí život naruby. Zažili jsme nové výzvy a zvykali si na nové standardy. Co všechno se odehrálo v lišácké noře za poslední rok jsme shrnuli ve videu. Přejeme příjemné sledování.
Nenechte konkurenty získat vyšší příčky na produktových kartách Heureky
Jedním z kritérií řazení produktů na srovnávačích zboží je cena. Sledujete konkurenční nabídky, aby se nezobrazovaly nad vašimi? Pomocí Bidding Fox Elements dostanete do feedu nejnižší cenu na kartě spolu s URL adresou produktového detailu. Dejte sbohem ručnímu proklikávání produktových karet a mějte potřebné informace přístupné na jednom místě.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.