Jste zde

Chytrý lišák na Mergado Festu

Jako jednu z jeho aplikací si nás pan Mergado pozval na svou podzimní akci - MergadoFest. Takové pozvání se neodmítá, a tak jsme vyrazili s prezentací a s kůží na trh. Pokud jste naši přednášku na MergadoFestu minuli, přinášíme krátké shrnutí.

Schválně, začneme zlehka z minulosti - vzpomínáte ještě na doby, kdy se biddovalo manuálně? Pěkně položku po položce?  Nebo kdy bidding na Zboží.cz stál 0,2 Kč za proklik? (Nebojte, i my to pamatujeme). Pak začaly přicházet na svět nástroje k automatickému biddingu -  v Mergadu to byl třeba Weekday Bidding Booster. A chvíli po něm i Bididng Fox. 

Oproti předchozí aplikace jde o skutečný biddovací automat, který vám (nebo marketingové agentuře, jež vaši inzerci spravuje) umožní připravovat pokročilá nastavení pro bidding na Heurece (CZ i SK). Hodí se zopakovat, že pro spuštění je (mimo jiné) nutný certifikát Ověřeno zákazníky.

Jirka v prezentaci taky zopakoval optimální postup při vytváření strategie - od cílů a analýzy současného stavu, přes stanovení priorit až po kontrolu nastavení.

“Je fajn po 24 hodinách zkontrolovat stránku Diagnostiky - kolik produktů je biddovatelných, kolik z nich má a jaký problém. Potom stránku Produkty, kde lidé uvidí, jaká nastavení se na konkrétní produkty vztahují a jaký je stav na Heurece (pozice [top, bidding, podle ceny], počet e-shopů v biddingu a podle ceny). Doporučuji taky stav zkontrolovat např. po týdnu, abyste měli představu jak se vyvíjel bidding (graf v přehledu) a jak si vaše nabídky aktuálně stojí,” vysvětluje Jirka Guňka.

Následovala ukázka samotného rozhraní Bidding Foxu, které doporučujeme i vám všem - redesign appky udělal z chytrého lišáka trochu ochočenou lištičku, která vás celým procesem lehce provede - od analýzy stávajícího stavu přes nastavení až po kontrolu na základě historických dat.

Chvíli se zastavíme u výsledků diagnostiky. Co s jednotlivými hláškami?

  • přepárovat v případě špatně spárovaných produktů
  • práce s elementy PRODUCT (jaké informace můžete do elementu přidat najdete tady. - https://sluzby.heureka.cz/napoveda/xml-feed/#PRODUCT), GIFT, Distribuce nebo třeba s příznakem autorizovaný prodejce
  • zkontrolovat zda se správně nastavuje dostupnost a zda se dá pracovat se zlomovou dostupností např. skladem vs. do tří dnů

Na závěr pár doporučení jak s BF pracovat:

  1. rozdělit sortiment na logické celky a těm připravit konkrétní biddingovou strategii
  2. využívat diagnostiku a posilovat produkty, které nelze aktuálně biddovat
  3. kombinovat zdroje dat, např. pomocí Data Owlu

Přidáváme ještě celou prezentaci - brzy přibude i videozáznam přednášky. Do té doby si můžete Bidding Fox sami vyzkoušet a proklikat.

Ze života biddingového automatu

release Bidding Foxu
Exporty v Bidding Foxu se hodí pro další práci s daty i pro prezentaci klientům. Mnohdy nepotřebujete všechny sloupečky, které export konkurence a export produktů konkurence nabízí. Proto jsme se v...
Rozhovor o biddingu
Vánoční sezona se nezadržitelně blíží a e-shopy začínají bojovat o pozornost svých zákazníků. Bidding je jednou z variant, díky které mohou své produkty na zbožových srovnávačích více zviditelnit a...
Bidding Audit
Je to skoro půl roku, co jsme vám představili novinku Bidding Audit. Díky tomuto nástroji zanalyzujete svou inzerci na zbožových srovnávačích a zjistíte, kde jsou její slabá místa. Odhalí například...

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.