Jste zde

Získejte přehled o nákladech a prodejích svých produktů

Release Bidding Fox Elements s sebou přinesl spoustu nových elementů. Pomohou vám nejen se sledováním spárovanosti a hodnocení produktů, ale i monitoringem prodejů a nákladů. V článku se dozvíte, kde je najdete a jak vám usnadní práci.

V půlce června si pro vás Lišák přichystal další release s novými elementy. Abyste se v nich lépe orientovali, rozdělili jsme je přehledně do kategorií:

  • ProduktRoku a hodnocení produktu
  • Přehled o výkonu a nákladech
  • Report nespárovaných produktů a čekajících na zařazení
  • Statistiky z Heureka Košíku

ProduktRoku a hodnocení produktu

ProduktRoku je soutěž, ve které Heureka každoročně vyhlašuje nejpopulárnější výrobky v jednotlivých kategoriích podle preferencí spotřebitelů.

Umístil se váš produkt v této soutěži? Potom pro vás budou užitečné nové elementy, obsahující pozici produktu, jeho kategorii a typ kategorie. Všechna data se vážou k roku posledního umístění. K čemu je lze využít? Vytvořte si ve Feed Image Editoru obrázky produktů se štítky o umístění v soutěži, díky kterým přilákáte víc zákazníků. Zabere vám to jen pár kliknutí.

Feed Image Editor
Ukázka obrázku z Feed Image Editoru.

Náš Lišák nově ukrývá informace o počtu doporučení a maximálním i minimálním hodnocení, která se vážou na vaše prodeje. Můžete s nimi pracovat tak, že si v Mergadu vyberete produkty, které mají více jak 10 hodnocení. Výběr vyexportujete do formátu csv a v tabulkovém procesoru si je seřadíte. Díky tomu uvidíte, jaké produkty jsou mezi vašimi zákazníky nejpopulárnější a zaměříte se jen na ty, které mají největší potenciál. Určitě to oceníte v případě, kdy máte ve feedu tisíce produktů a chcete začít s optimalizací.

Přehled hodnocení produktu
Výpis elementů z přehledu hodnocení produktu.

Přehled o výkonu a nákladech

Chcete vědět, jak efektivní jste na Heurece? K nastavení správné biddovací strategie vám poslouží přehled o výkonu a nákladech. Zjistíte z něj počet prokliků, celkové náklady, obrat i počet objednávek za posledních 90 dní. To vše pro biddované i nebiddované produkty.

Najdete tak například nebiddované produkty, které jsou populární. Když je začnete biddovat, je velká šance, že se u nich zvýší počet prokliků i objednávek. Můžete také vypočítat, kolik zákazníků přijde z biddovaných pozic a jaký je podíl nákladů na bidding na celkových nákladech.

Přehled o výkonu a nákladech
Elementy z přehledu o výkonu a nákladech.

Report nespárovaných produktů a čekajících na zařazení

Zobrazí ty produkty, které nejsou spárované a navrhne vám název produktu i jeho kategorii podle EAN kódu. Data máte uložená v Bidding Fox Elements. V Mergadu si tak jednoduše těmito návrhy naplníte PRODUCTNAME a CATEGORYTEXT.

Nespárované produkty
Výpis elementů z reportu nespárovaných produktů.

Produkty čekající na zařazení Heureka ještě zpracovává. Zkontrolujte, jestli zasíláte v XML feedu správné informace.

Produkty čekající na zařazení
Elementy z reportu produktů čekajících na zařazení.

Statistiky z Heureka Košíku

Nově můžete zahrnout do vašich výpočtů pro optimalizaci i data o prodejích z Košíku. Budou se vám hodit statistiky, jako je počet objednávek, podíl nákladů na obratu nebo provize Heureky. Zjistíte:

  • kolik produktů bylo skutečně objednáno,
  • kolik jste zaplatili na provizi Heurece,
  • a co vás to stálo.
Statistiky Košíku
Ukázka elementů ze statistik Košíku.

V článku jsou shrnutá nová vylepšení, která jsme vytvořili na základě vašich přání a potřeb. Usnadní orientaci v nákladech i prodejích a pomohou při optimalizaci inzerce. Dejte nám vědět, jak se vám s elementy pracuje. V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.