Jste zde

Jak používá Bidding Fox největší světový výrobce sportovního vybavení

Chcete načerpat inspiraci pro práci s naší aplikací a tvorbu strategií? Pro dnešní rozhovor jsme oslovili Decathlon, přední firmu na trhu sportovního vybavení. Na otázky nám odpověděl online marketing specialista Ing. Jan Nový. Začtěte se do rozhovoru a získejte know-how, které využijete i pro svůj e-shop.

Představení Decathlonu

Decathlon patří mezi největší světové výrobce sportovního vybavení. Historie značky sahá až do roku 1976, kdy byla ve Francii otevřena první prodejna. Dnes má Decathlon pobočky ve více než 57 zemích světa a zaměstnává přes 93 tisíc sportovců. V České republice je Decathlon od roku 2010 a k dnešku zde má společnost 25 prodejen a zaměstnává přes 1600 zaměstnanců. Posláním firmy je zpřístupnit sport co nejvíce lidem.

Zkuste vypíchnout tři potřeby, které vás přiměly hledat biddingový nástroj. 

Důvodem, proč jsme se rozhodli pro využití nějakého biddingového nástroje byla potřeba efektivní správy biddingu u jednotlivých produktů a také flexibilita změn, ke kterým celkem často dochází vzhledem k sezónnosti komunikovaných produktů.

Jak lehké/těžké bylo začít používat naše řešení?

Bidding Fox je velmi přehledný a intuitivní nástroj, takže zvyknout si na práci v tomto nástroji nebylo nijak složité. Zároveň oceňuji přehledné statistiky a také dobré propojení s Mergadem, kde spravujeme feedy pro zbožové srovnávače.

První, co je potřeba v aplikaci nastavit, jsou strategie. V nich určíme podmínky, podle kterých má bidding probíhat. Jak postupujete při jejich nastavení a řazení?

První nastavení aplikace jsme měli velmi jednoduché. Rozdělili jsme si naše produkty na dvě kategorie. Na značky, které prodáváme jen my a vyskytujeme se na produktových kartách ve velké většině případů sami a poté na značky, jejichž produkty prodává i naše konkurence a produktové karty obsahují i desítky obchodů. V Bidding Foxu jsme pak vytvořili dvě strategie. První se týkala produktů našich značek, kde jsme měli nastavený nejnižší možný bid. Nebyla potřeba vysokých bidů, když jsme se na produktové kartě nacházeli většinou jen my. Druhá strategie se týkala ostatních značek, tam byla nastavena maximální CPC a poté maximální PNO, které je pro nás v celkovém měřítku velmi důležité.

Později jsme se rozhodli pro poněkud komplexnější rozvržení strategií. Rozdělili jsme si produkty do sedmi strategií. Produkty v prvních čtyřech strategiích byly rozlišeny pouze na základě toho, kolik e-shopů se nachází v produktové kartě (1-4). Uvažovali jsme nad tím tak, že v případě malého počtu e-shopů není nutné mít nastavený vysoký bidding, protože náš e-shop bude viditelný i v případě, že nebude mezi doporučenými e-shopy. Další produkty byly rozděleny do dvou hlavních strategií a to na základě ceny. První z těchto strategií byla pro produkty, kde jsme byli levnější než 80 % konkurentů na dané produktové kartě a druhá strategie byla pro zboží, které bylo naopak dražší než většina konkurentů. Zbylý sortiment spadal buď do kategorie Ostatních produktů, nebo do strategie, ve které byly pouze produkty prodávané jen námi. 

Produkty se do jednotlivých strategií zařazují automaticky ze spreadsheetu, který je denně aktualizován a propojen s Mergadem. Díky tomu je správa biddingu velmi jednoduchá a efektivní.

Jak strategie vyhodnocujete? Co k tomu používáte?

Hlavním měřítkem pro vyhodnocení strategií je pro nás hodnota PNO. Dále počet prokliků a data z GA (např. Bounce rate apod.).

V aplikaci můžete prostřednictvím reportů, exportů a dalších vychytávek monitorovat detailní průběh inzerce. Co nejčastěji sledujete? 

V aplikaci sleduji především to, jak dobře performují jednotlivé strategie. Dívám se na hodnotu PNO, která je pro nás v rámci tohoto kanálu důležitá. Dále pak sleduji nejproklikávanější produkty či celkový počet produktů v dané strategii, což mi umožňuje optimalizovat bidding dané strategie.

Pomáhá vám aplikace například k analýze konkurence?

Konkurenci v aplikaci příliš neanalyzujeme, jelikož produktových karet, kde se nachází větší počet konkurentů, je pouze malé procento našeho produktového portfolia a máme jiné priority, které v rámci zbožových srovnávačů řešíme.

Jaká jste měli očekávání od používání Bidding Foxu?

Usnadnění správy biddingu našich produktů.

Co vám subjektivně používání nástroje přineslo?

Používání nástroje nám přineslo efektivní správu biddingu našich produktů a přehledný reporting jednotlivých strategií.

Splňuje Bidding Fox očekávání, která jste měli na začátku?

Ano, splňuje, i když si myslím, že zatím nevyužíváme plný potenciál tohoto nástroje a to především kvůli malému počtu produktů, které mají v produktové kartě větší počet prodejců.

Jak vám naše služba pomohla dosáhnout vašich obchodních cílů?

Bidding Fox nám pomohl dosáhnout našich obchodních cílů díky flexibilitě úprav a úspoře času při nastavování a zároveň díky přehledným reportům, ze kterých můžeme vycházet při dalším strategickém rozhodování.

Jaký je hlavní důvod, kvůli kterému byste nás doporučil?

Líbí se mi, že díky Bidding Foxu je správa biddingu našich produktů mnohem snazší a efektivnější. Zároveň oceňuji poměr ceny a přínosu.

Děkujeme Honzovi Novému za rozhovor. Jsme rádi, že se podělil o své zkušenosti s Bidding Foxem a ukázal, jak je Lišák komplexním a intuitivním nástrojem. A jak využíváte náš nástroj vy? Podělte se do komentářů nebo nám napište.

 

Vyzkoušejte zdarma Bidding Audit a zjistěte, jakým směrem se při inzerci vydat.

 

 

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.