Jste zde

Co si pohlídat po převodu Zboží.cz do Skliku? 4 tipy, jak nepřijít o výkon

Určitě jste si všimli, že 15. září došlo k zásadním změnám. Řízení inzerce Zboží.cz se přesunulo do Skliku, v administraci Zboží.cz zůstává jen diagnostika a nastavení dopravy. Změna proběhla automaticky, ale praxe ukazuje, že i malý detail může způsobit velký zásek v inzerci. Podívali jsme se na to, co uživatele zatím nejčastěji potkávají a co doporučujeme ohlídat.

Nastavení CPC pro cenové rozsahy zmizelo

Uživatelé řeší, že se jim najednou bidduje výrazně méně produktů. Dříve platilo, že pokud ve feedu nebylo nastavené CPC, vzalo si ho Zboží.cz z nastavení pro cenové rozsahy přímo v administraci. Tato možnost ale v Skliku není. Výsledek? Najednou se vám může biddovat jen část sortimentu (což je v pořádku. Pokud jste však používali kombinaci s nastavením v administraci, nyní to není možné). 

Nastavte si pravidla pro dané rozsahy v Mergadu (před pravidly Bidding Foxu), nebo je doplňte v Bidding Foxu na konec seznamu strategií, pod dosavadní strategie.

API tokeny jen pro vlastníky

Pokud nejste vlastníkem účtu, o API tokeny jste přišli a stránku pro jejich vygenerování už ani neuvidíte.

Jediná cesta je požádat klienta 👉 buď o vygenerování nových tokenů, nebo o jeho přístupy a token si vygenerujte sami.

Sklik jako jediný zdroj v GA4

Někteří uživatelé si všimli, že v GA4 nevidí Zboží.cz jako zdroj návštěvnosti. Vše se nyní propisuje jako Sklik. Pokud chcete mít Zboží.cz stále jako samostatný zdroj návštěv, použijte nastavení pro automatické tagování.

Hodit se vám budou tyto proměnné z Skliku:

  • {ifsklik:[value]} – pokud se jedná o Sklik, doplní hodnotu uvedenou ve „value“,
  • {ifzbozi:[value]} – pokud se jedná o Zboží.cz, doplní hodnotu uvedenou ve „value“,
  • {bidtype} – ukáže detail produktu („product”), kategorie a hledání („search”), od nejlevnějšího (prázdné). Týká se pouze kampaně typu Zboží.cz.

Rozpočty, které nestačí

Někdy diagnostika v administraci Zboží.cz hlásí výpadek celé inzerce, a to i když je feed i bidding v pořádku. Po kontrole se ukázalo, že problém je v denním rozpočtu kampaně Nákupy (v Skliku) – pokud je příliš nízký, kampaň se po vyčerpání limitu pozastaví.

Sledujte, jak se vyvíjí útrata během dne, a rozpočet postupně upravte tak, abyste měli jistotu, že se budou nabídky zobrazovat opravdu celý den.

Trable s náklady

Kromě toho vás mohou potrápit také exporty nákladů. Pokud používáte export nákladů Standy Jílka, je potřeba provést změny v config spreadsheetu, aby bylo možné rozlišit jednotlivé zdroje.

Pokud si tento konkrétní export platíte, najdete pokyny k nezbytným úpravám ve své e-mailové schránce.

🦊 Shrnutí

Přesun Zboží.cz do Skliku přinesl nové možnosti i pár pastí. Cenové rozsahy zmizely, API tokeny mají k dispozici vlastníci, máme jeden zdroj návštěvnosti a rozpočty je potřeba hlídat víc než dřív.

A nebojte, pokud používáte Bidding Fox, tak se nic nemění – jen u kampaní zvolte, že se má bidding (cena za proklik) brát z feedu.

V Bidding Foxu jsme tyhle situace řešili s řadou klientů. Pokud potřebujete pomoct i vy, ozvěte se nám, rádi vás tím provedeme.

 

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Zboží.cz se přesunulo pod Sklik, a s tím zmizely i některé staré jistoty. Najednou se vám může biddovat méně produktů, v GA4 nevidíte Zboží.cz jako zdroj a kampaně se zastavují dřív, než by měly
UTM parametry vám mohou přinést přehledná data, nebo chaos. Zjistěte, jak je nastavit správně, a využijte pomoc Bidding Fox pro jistotu výsledků.
Správně spárované produkty jsou klíčem k viditelnosti na Heurece i Zboží.cz. Tento praktický návod vás provede základy párování, ukáže nejčastější chyby, tipy na opravu názvů i využití nástrojů jako Mergado, Bidding Fox nebo Pairing Bear. Naučíte se, jak nastavit feed, kontrolovat diagnostiku a dostat nabídky tam, kde zákazníci opravdu nakupují.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.