Osmý ročník Nekonference přinesl mnoho poučení #2

Tématem osmého ročníku Nekonference bylo Faily nad zlato. Úspěchem se rád pochlubí každý, s neúspěchem je to často naopak, ten se snažíme zapomenout. Je to ale škoda, protože právě chyby nám přináší největší poučení. Besteto vyzvalo šest řečníků, aby se o své faily podělili a poučili tak účastníky konference. 

V prvním článku o Nekonferenci jsme shrnuli o čem mluvil Honza Kotek z Heureky, Naty a Jirka z Mergada a Bidding Foxu a Andy Pavelcová z FitFab Strong. Teď se podíváme na základy grafického designu, nezaplacené faktury a hodně špatně zvládnuté migraci webu. 

Jaké poučení jsme si z Nekonference odnesli

Grafických failů jste jistě viděli víc než dost. Setkat se s nimi můžete prakticky na každém rohu. David Svoboda z Design Restartu na Nekonferenci ukázal, jak jednoduše vytvořit grafiku v Canvě. Seznámil účastníky se základními pravidly, které je nezbytné dodržovat. Když tyto základy zvládnete, vaše bannery budou sklízet chválu a ne posměch. Do grafického pekla se přeci nechce dostat nikdo z nás.

Od grafiky jsme se přesunuli do PPC světa. Veronika Brindzová shrnula chyby, které udělala ona nebo její kolegové a dnes si na ně dává pozor. Co by vzkázala sama sobě, kdyby mohla poradit svému mladšímu já? 

  • Nespouštěj kampaně v pátek
  • Zapomeň na chybu, ale zapamatuj si, co tě naučila.
  • U všech zkontroluj, jestli mají dvoufázové ověření na sociálních sítích. Ušetříš peníze a spoustu starostí.
  • Přechod na nový web? Všechno 2x kontroluj a ověřuj.

Veronika doporučila práci s checklisty, díky nim se chyby tolik neopakují a předejdete jimi tomu, že na něco zapomenete. 

Jako další se slova ujali David a Zdeněk z Creepy.cz. Podělili se o zkušenosti s nezaplacenými fakturami a dalšími lapáliemi, se kterými se při tvorbě značek a webů setkali. Každý by si měl zapamatovat, že je důležité s klientem stanovit cíle a dohodnout se na orientačním rozpočtu

Poslední přednášku měl na starost Vláďa Trevisan z agentury Besteto. Mluvil o tom, co všechno se může “rozbít” při migraci webu. Používejte jednoduché checklisty a vždy si jasně dohodněte co bude kdo dělat. Ať přejdete větám typu - Já myslel, že to uděláte vy.

Nekonference byla zakončena velmi zajímavou panelovou diskuzí, na které se probírala budoucnost marketingu, jeho automatizace a nahrazování roboty. 

Moc děkujeme Bestetu za organizaci této výjimečné akce. A taky všem účastníkům, kteří přišli a vytvořili super atmosféru. Těšíme se na další ročník. 

Přidat komentář