Jste zde

Elements od A do Z. Zvyšte výkon eshopu s Bidding Fox Elements

Přemýšlíte, jak vyladit feed k dokonalosti? Seznamte se s Bidding Fox Elements. Získáte množství užitečných statistických i analytických dat, s kterými doplníte důležité informace do XML feedu. Díky těmto údajům lépe zacílíte inzerci i marketingové kampaně. Dosáhnete tím zvýšení výkonnosti celého e-shopu. Jaké možnosti aplikace nabízí, vysvětlíme v článku. 

OBSAH:

  1. Vylaďte svou inzerci, jak nejlépe umíte.
  2. Seznamte se s aplikací Bidding Fox Elements.
  3. Jak začít používat aplikaci Bidding Fox Elements. 
  4. Jak vypadá rozhraní aplikace Bidding Fox Elements.
  5. Inspirujte se konkrétními návody pro práci s Bidding Fox Elements.
  6. Nápověda a školení aplikace Bidding Fox Elements.

Vylaďte svou inzerci, jak nejlépe umíte

O pozornost potencionálních zákazníků denně v ČR bojuje téměř 51 000 e-shopů. Vyniknout v množství konkurentů nemusí být zrovna snadný úkol, ale rozhodně není nemožný. 

Způsobů, jak zviditelnit svoji inzerci a zaujmout nové zákazníky, je více. Jedním z nich je biddování. Pro snadnější začátky nebo lepší orientaci v aplikaci Bidding Fox, jsme připravili souhrnného průvodce Biddování od A do Z. Provede vás krok po kroku celým procesem a vysvětlí potřebu srovnávačů zboží. Doporučujeme také zkontrolovat stav produktů pomocí Bidding Auditu. Je online a zcela zdarma a získáte díky němu tipy k vylepšení stávající nabídky. Jestli chcete vědět, jak je na tom váš e-shop s cenovou politikou, poskytujeme zdarma také Pricing Audit. Jak na to, se dozvíte v našem souhrnném průvodci Cenotvorba od A do Z

Seznamte se s aplikací Bidding Fox Elements

Bidding Fox Elements je aplikace, která XML feed obohatí o mnoho cenných informací. Pracuje nejen se statistickými daty z Heureky, Zboží.cz nebo Google Analytics, ale prostřednictvím desítek elementů také poskytuje údaje o měnových kurzech, státních svátcích, počasí a další. 

CO S BIDDING FOX ELEMENTS DOKÁŽETE

  • Doplnit nová data do XML feedu.
  • Přesněji zacílit inzerci.
  • Snížit náklady
  • Mít přehled o oblíbenosti zboží. 
  • Odhalit produkty, o které je velký zájem a o které nikoliv. 
  • Monitorovat konkurenční nabídky.
  • Objevit chyby v nastavení. 
  • Sledovat statická data za jeden, sedm a třicet dní. 

Přejděte na praktické návody pro práci s aplikací. 

 

PROČ SE ROZHODNOUT PRO BIDDING FOX ELEMENTS

  • Pořádá bezplatné školení pro klienty. 
  • Nabízí plnou technickou podporu
  • Účtuje si vždy jednotnou cenu 386 Kč/​měsíc. Nezávisle na počtu produktů i zapnutých elementů. 
  • Zdarma poskytuje 30denní zkušební dobu. V kombinaci s Bidding Fox nebo Pricing Fox umožňuje do feedu dostat data z oficiálního API Heureky a Zboží.cz.

 

S JAKÝMI DATY BIDDING FOX ELEMENTS PRACUJE

  • Heureka statistické XML z měření konverzí.
  • Heureka Sortiment report.
  • Google Analytics.
  • Informace o produktech.
  • Datum a čas.
  • Aktuální předpověď počasí vybraných míst (CZ, SK, PL, DE).
  • Kurzy měn.
  • Data z karet produktů na Zboží.cz a Heureky.
  • Statistiky Zboží.cz.

 Jak začít používat aplikaci Bidding Fox Elements

Předtím, než Bidding Fox Elements zapnete, měli byste mít jasno v pár základních pojmech. 

Co označujeme jako element? 

Element v XML feedu představuje konkrétní hodnoty daného produktu, např. název produktu, počet objednávek, počet prokliků a další.

Aktivace Bidding Fox Elements 

  1. Přejděte do MERGADO Store a aplikaci aktivujte.
  2. Po zapnutí aplikace se automaticky vytvoří vstupní pravidlo v MERGADU. Můžete se na ně podívat, ale dál s ním pracovat nemusíte.
  3. Následně zkontrolujte, že máte ve feedu element ITEM_ID nebo ekvivalent pro daný formát např. ID. Pokud ITEM_ID mít nebudete, přikládáme návod, jak ITEM_ID vytvořit. Možností je více, záleží na vás, kterou si vyberete. Element ITEM_ID slouží jako párovací a bez něj nebude značná část elementů funkční
  4. Nyní vyberte elementy, které chcete zahrnout do feedu nebo je použít při vytváření pravidla v MERGADU. Každý element aktivujete ve sloupci Generovat pomocí posuvného tlačítka. Mějte na paměti, že nové hodnoty se do vstupního feedu propíšou v rozmezí 24 hodin
Ukázka vstupního pravidla po zapnutí aplikace Bidding Fox Elements.
Zapnutí elementů v Bidding Fox Elements. 
 Pokud doplňujete element ITEM_ID pomocí MERGADO pravidla, nezapomeňte nové pravidlo umístit nad počáteční BFE pravidlo.

V aplikaci se elementy defaultně vytvářejí skryté, ve feedu je neuvidíte, ale vytvořené jsou. Zobrazíte si je na kartě Produkty, vždy volte zobrazení výběru na výstupu a nezapomeňte zakliknout tlačítko zobrazit skryté, viz obrázek. Pokud potřebujete získaná data propsat do feedu, odškrtněte na kartě Elementy ikonku v podobě oka, díky čemu se vám elementy propíšou přímo do vašeho feedu ke všem produktům. 

Zobrazení skrytých elementů na kartě Produkty.
Odškrtnutá ikona oka k propsání elementu do feedu. 

S každou aktivací nového elementu přegenerujte pravidla v MERGADU. Čím více elementů aktivujete, tím více času aplikace potřebuje k jejich dalšímu zpracování.

Jak vypadá rozhraní aplikace

Jakmile aplikaci spustíte, na horní liště uvidíte šest různých stránek. Konkrétně se jedná o Heureka, Zboží.cz, Google, Produkt, Ostatní a Vše. K čemu jednotlivé okruhy slouží, si postupně vysvětlíme. 

Elementy ze statistik (Heureka, Zboží.cz, GA) se vždy volí na denní, 7 denní nebo 30 denní interval. Je to z toho důvodu, aby mohla aplikace počítat hodnoty. Elementy ze záložky Produkt nebo Ostatní pouze zapínáte a vypínáte

HEUREKA

V této sekci najdete informace z datových přehledů, neboli reportů v Heurece. Abyste tyto elementy mohli používat, potřebujete aplikaci napojit na Heureku pomocí MERGADO Keychain.

  • Heureka statistiky – údaje vychází z konverzního reportu Heureky. Samotný report obsahuje základní informace z Heureky, jako je PNO, Obrat, Počet objednávek, Počet prokliků, Průměrná pozice, Náklady a další. 

Pokud měříte konverze a v administraci Heureky máte zaškrtnuté políčko Generovat XML report, Elements získává data z vašich denních reportů. Postupně se také dopočítávají 7denní a 30denní statistiky. 

Chcete vědět, kde a za co utrácíte nejvíce peněz? Seznamte se s návodem Bidding Fox Elements tipy V. - podíl nákladů na obratu.
  • Heureka informace o produktu – sekce obsahuje informace ze Sortiment reportu Heureky.
  • Heureka karta produktu – plní se jen v případě, že máte zapnutý Bidding Fox nebo Pricing Fox. V obou případech aplikace s Heurekou komunikují přes jejich API, ze které získávají aktuální informace o produktových kartách. U elementů „Nabídky dle ceny“ a „Nabídky v biddingu“ libovolně nastavíte jejich obsah. Nejdříve klikněte na ozubené kolečko a dále si v tabulce zaškrtněte, jaké informace potřebujete. 
  • Heureka hodnocení produktu – vychází z administrace e-shopu, ze služby Ověřeno zákazníky. Sekce obsahuje recenze za objednávky, které byly nakoupeny přímo přes váš e-shop. Berte na vědomí, že hodnocení v produktovém detailu bude více, protože se v této části zapisují recenze ze všech e-shopů. Zatímco v administraci uvidíte recenze přímo od nakupujících z vašeho obchod
10 důvodů proč mít zavedou službu Ověřeno zákazníky. 
  • Heureka přehled o výkonu a nákladech – z reportu zjistíte, jak efektivní jsou vaše prodeje na Heurece. Budete mít přehled o tom, odkud k vám zákazníci chodí (skrz biddované/nebiddované produkty). Získané informace vám pomůžou při vytváření biddovacích strategií, např. objevíte nebiddované produkty, které jsou populární a na základě těchto informací se rozhodnete je biddovat. Poté je velká šance, že se u těchto položek zvedne počet prokliků a následně i počet objednávek. Více informací se dozvíte na Heurece v Přehled o výkonu a nákladech
  • Heureka nespárované produkty – pomocí tohoto reportu získáte seznam všech nespárovaných produktů společně s návrhy na změnu názvu, kategorie a další. Více se o tomto reportu dozvíte v rámci Spárovanost produktů - nespárované produkty.
  • Heureka⁠ produkty čekající na zařazení –⁠ report vám pomůže s kontrolou dat ve vlastním feedu za účelem správného zařazení do kategorie. Podle čeho Heureka určuje doporučený název a kategorii produktu, se dozvíte v reportu Produkty čekající na zařazení
  • Heureka statistiky košíku neboli statistiky z Marketplace – informují o prodejích v Marketplace. Konkrétně o počtu objednaných kusů, ceně za objednávky, provizi Heureky a další. Více se o reportu dozvíte na stránkách Heureky v sekci statistiky Marketplace
Ukázka elementů v sekci Heureka. 
 Všimli jste si vysokých nákladů na konkrétním srovnávači, ale počet objednávek tomu neodpovídá? Odhalte příčinu pomocí článku agentury BESTETO Jak snížit nákladovost nejen na (tematických) zbožácích pomocí aplikace BFE.

ZBOŽÍ.CZ

Podobně, jako tomu bylo u Heureky, obsahuje BFE také data ze Zboží.cz. Aby aplikace BFE mohla využívat informace ze Zboží.cz naplno, potřebujete vyplnit API klíč. Detailní postup, jak na to, najdete v článku Jak na vyplnění API klíče Zboží.cz v Bidding Fox Elements. Jakmile jednou tyto platformy propojíte, data se začnou propisovat jak do sekce statistiky, tak do části informace o produktu.

  • Zboží.cz statistiky – data jsou poskytována z produktové karty Zboží.cz na úrovni každého produktu
  • Zboží.cz informace o produktu 
  • Zboží.cz karta produktu – abyste získali data o produktech, musíte mít zapnutý Bidding Fox nebo Pricing Fox
Ukázka elementů v sekci Zboží.cz. 

GOOGLE

Google s BFE propojíte opět pomocí aplikace Keychain v MERGADU. Párovat data k produktům z Google Analytics můžete dvěma způsoby. 

  • Podle vstupní stránky
  • Podle ITEM_ID

Více se o rozdílu párování ze vstupní stránky a ITEM_ID dozvíte v článku Párování statistik k produktům z Google Analytics.

Na tom samém místě si také nastavíte zdroj i médium. Pokud používáte aplikaci Bidding Fox, dokážete si zvolit jiné hodnoty UTM parametrů pro MERGADO (Nastavení – Analytika) a jiné pro BFE.

  • Google Analytics – statistiky obsahuje základní elementy z Google Analytics tj. Návštěvy, Obrat, Počet objednávek a Konverzní poměr
Ukázka elementů v sekci Google. 

PRODUKT 

Okruh poskytuje metadata o produktu v rámci MERGADA, tzn. ke každému produktu se posílají unikátní informace

  • Produkt – mezi nejčastěji používaný element patří: počet dní produktu ve feedu – pomocí něj zjistíte, od kdy se produkty skutečně napárovaly a zahrnuly do feedu.
  • Produkt se stejnými parametry – obsahuje informace o produktech se stejnými parametry, např. stejný dárek, stejná dostupnost a další. 
Připravujete kampaně na vánoční sezónu? Načerpejte inspiraci v článku Připravte svou inzerci na vánoční sezónu pomocí Bidding Fox Elements.
Ukázka elementů v sekci Produkt. 

OSTATNÍ 

Sekce obsahuje automaticky stažená data z externích zdrojů. Ke všem produktům v aplikaci posíláme stejné informace

  • Datum a čas – v této sekci máte k dispozici desítky informací týkající se dní, kalendáře a snadno s nimi načasujete své kampaně. Informace využijete k automatizaci kampaní např. při prodeji zimních/letních pneumatik, pro zvolení konkrétního dne inzerce (státní svátky apod.).
  • Počasí – sekce obsahuje významnější města v ČR, SK i v Evropě
  • Kurzy měn – obsahují aktuální kurzy European Central Bank, které jsou stahovány každou hodinu pomocí služby exchangeratesapi.io. Převádět můžete nejen z českých korun, ale i mezi měnami navzájem. Po najetí kurzorem na ikonu otazníku, zobrazíte aktuální hodnotu měny. Využijete v případě, že děláte kopii českého e-shopu do jiného jazyku. 
Ukázka elementů v sekci Ostatní.

VŠE

Souhrn všech výše popsaných okruhů na jednom místě

Aktuálně připravujeme detailní výpis nejčastěji používaných elementů s praktickým příklady. Nenechte si ho ujít.

Inspirujte se konkrétními návody pro práci s Bidding Fox Elements

HEUREKA

ZBOŽÍ.CZ

GOOGLE

PRODUKT

OSTATNÍ

Elementy z Bidding Fox Elements také využijete při práci s Fox Data+. Naše nejnovější aplikace slouží jako data studio pro MERGADO. Díky ní získáte přehled o stavu inzerce a marketingových činnostech na jednom místě. Pomocí grafických dashboardů proměníte veškerá data do efektivních přehledů. Automatické alerty vás upozorní na změny ve vašich elementech a exporty využijete při napojení feedu z MERGADA do dalšího systému. Kompletní představení aplikace, včetně videí ke každé stránce a záznamu z přednášky pro praktické využití data studia, najdete v článku Data studio pro vaše projekty? Seznamte se s Fox Data+

NÁVODY NA PRÁCI S FOX DATA+

Ukázka výsledného dashboardu v aplikaci Fox Data+. 

Nápověda a školení aplikace Bidding Fox Elements 

Odpověď na nejčastější otázky najdete v Nápovědě Bidding Fox Elements. Veškeré návody a informace o releasech najdete v kategorii Bidding Fox Elements. Pokud máte jakýkoliv dotaz, můžete jej položit na MERGADO Fórum nebo napsat na technický support: podpora@biddingfox.com. Pravidelně také pořádáme online bezplatné školení, kde vám Jirka představí celou aplikaci, ukáže praktické příklady a nechybí ani prostor pro vaše dotazy

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.