Jste zde

Poznejte blíže základy biddingu a pusťte se do něj bez pochybností díky tipům od Ondry Vodehnala

Vánoční sezona se nezadržitelně blíží a e-shopy začínají bojovat o pozornost svých zákazníků. Bidding je jednou z variant, díky které mohou své produkty na zbožových srovnávačích více zviditelnit. V rozhovoru se dozvíte, jak se dostat na první příčky v produktových kartách.

S Ondřejem Vodehnalem, spoluzakladatelem marketingové agentury FILIPES MEDIA s.r.o., se podíváme na samotné základy biddingu. Spravuje inzerci malým e-shopům i velkým hráčům na trhu. Věnuje se výkonnostním kampaním, analytice i tvorbě strategií. Pokud jste v pozici e-shopaře a přemýšlíte, jestli je pro vás bidding správná volba, přečtěte si Ondrovy rady a tipy.

Jak bys představil bidding a jeho výhody?

Na Heurece a Zboží jsou dvě možnosti prodeje/inzerce. Buď se předhánět dle ceny a snažit se být u daného produktu nejlevnější, nebo přeskočit řazení dle ceny do horní části stránky, kde jsou vyhrazené pozice pro bidding.
Prodejci, kteří splní podmínky (například mají Ověřeno zákazníky na Heurece), se můžou dostat na ony přední pozice tak, že se předhání v ceně za proklik na jejich nabídku. Dobrý bidding je o tom, že se pomocí změn CPC (ceny za proklik) snažíme dostat na danou pozici nahoře za co nejlepších podmínek (ceny, PNO a dalších).

Než začneme biddovat, co bychom měli mít připravené?

Měli bychom mít přednostně dobře opravený feed v Mergadu a mít co největší procento spárovaných produktů. Zároveň si musíme definovat cíle a zda-li jsme konkurenceschopní. V praxi ověříme, jestli:

  • nemáme “ustřelenou” cenu produktu,
  • máme potenciální produkt na bidding skladem/dostupný,
  • lze na dané produkty biddovat.

Toto vše kontrolujeme před začátkem kampaně v Bidding Foxu v Diagnostice nebo pomocí Bidding Auditu.

Podle čeho se rozhoduješ, že se s klientem do biddování pustíte?

Na Heurece mě zajímá, jestli:

  • má klient Ověřeno zákazníky,
  • jeho náklady na kredity činí více než 5 000 Kč/měsíc.

Potom má bidding smysl. Díky implementaci Bidding Foxu snížíme náklady/zvýšíme zisk z kanálu o cenu nákladu licence BF. Následně můžeme inzerci rozvíjet, zvyšovat spárování nových produktů atd.

Proč je důležité mít provedenou analýzu konkurence?

Je to kruciální. Nedozvíme se z ní jen, za kolik a jak konkurence prodává, ale i jak jsme konkurenceschopní.  

Je podle Tebe lepší biddovat všechny produkty nebo jen vybrané?

Rozhodně vybrané a cilít strategie například podle marže či ceny konkurence. Zároveň děláme samostatné strategie na TOP produkty a využíváme strategie jako síto.

Jaké trendy v biddingu pozoruješ?

Rostoucí počet inzerentů s biddingem a rostoucí důležitost dělat bidding. Ceny s měnící se ekonomickou situací mají čím dál vyšší vliv na celkový výkon nejen samotných zbožáků, ale i ostatních kanálů (Google Ads, Sklik či Facebook).

Jaké jsou nejčastější chyby, kterých by se inzerenti na zbožácích měli vyvarovat?

Je to přepálená cena produktu, špatné napárování s nerevelantním produktem a nebiddování. Přímo v Bidding Foxu se setkávám s nastavením kontroly ceny za proklik v návaznosti na PNO.

V jakých činnostech Ti Bidding Fox šetří čas?

Hlavně v analýze produktů a konkurence a hledání “bolavých míst” pomocí Diagnostiky. Samotný bidding je třešnička na dortu. Tyto data využívám k analýze a plánování kampaní v Google Ads (konkurence, noví hráči na trhu atd.).

Pomáhá Ti Bidding Audit s tím, jak přistupovat ke správě inzerce?

Ano, celkově mi poskytuje pohled na celý e-commerce trh v přímém okolí daného klienta. Lze z něj vyčíst společně s Google Analytics a Google Trends i potenciální nové produkty, komu teče do bot a kdo to dělá dobře.

Brzy vypukne vánoční sezona. Jak se na ni s klienty připravuješ?

Importujeme marže k daným produktům do Mergada přes import CSV a optimalizujeme kampaně na ziskovou marži. Zároveň produkty v Bidding Foxu rozdělujeme do biddovacích skupin dle marže a skladové dostupnosti.
Heureka a Bidding Fox nekomunikují v reálném čase, takže musíte počítat, že některé produkty mohou dojít v době, kdy je ještě v Bidding Foxu biddujete. Proto je dobré vyřazovat brzy nedostupné produkty z klíčových strategií zavčasu.

Máš v rukávu eso, které bys správcům inzerce odkryl a něco ze zkušenosti doporučil?

Určitě. Během sezony všeobecně pokulhává komunikace s klientem. My naopak potřebujeme reálná data z e-shopu, včetně informací, co se dle klienta bude dobře prodávat.
K importu dat z e-shopu učíme klienty používatflagy/příznaky” (na Shoptetu se nazývají TIP). Klient má za úkol TIPovat horké zboží, které má například nově skladem nebo je jeho “sázkou na jistotu”. Na jeden klik je označí a to se během několika hodin propíše do BF (bez posílání tabulek s ID). Tyto produkty zanalyzujeme, a pokud je schválíme, dáme je do TOP strategií v biddingu. Díky tomu můžete bez komunikace s klientem napříč kanály velice dobře a rychle řešit vánoční divokou situaci.

Závěrem chci všem popřát mnoho úspěchů v biddingu a nejen v něm. Hlavně se toho nebát.

 

Děkujeme Ondrovi za rozhovor. Ukázal vám, že bidding není velká věda, když víte, jak na to. V případě, že chcete o tomto tématu zjistit co nejvíce informací, využijte náš blog, kde najdete spoustu rad, tipů i návodů. Pokud si nejste v biddingu jisti v kramflecích a potřebujete pomoci se správou inzerce, obraťte se na nás nebo naše certifikované partnery.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.