Jste zde

Na HTML reportech z Bidding Foxu lze postavit vlastní šikovný byznys reporting!

Poslední (tý)dny se „bavím“ reportingem – stahováním dat, nasazováním do firemních procesů, tím aby informace z nich lidé skutečně používali… A tak mne zaujaly nové vychytávky v reportech z aplikace Bidding Fox. Např. report do HTML mi přijde hodně užitečný. Jeho užitek má hloubku větší, než by se mohlo zdát na první pohled. Rád bych s Vámi o své postřehy podělil.

Jaké reporty mám na mysli

1. v aplikaci Bidding Fox navštiv stránku Produkty a klikni na tlačítko s počtem produktů v levé části hlavičky tabulky

Tlačítko ke stažení reportů

2. (zá)nov(n)ě máš na výběr z typů reportů CSV, XLS, HTML – dříve bylo pouze CSV

HTML export

3. report můžeš vygenerovat jednorázově, nebo zapnout pravidelné generování na pevné URL

Vygenerovat trvalý odkaz

4. příklad reportu v HTML – je to HTML stránka s tabulkou a funkcemi pro její prohlížení

HTML stránka

Vlastnosti HTML reportu

Je to HTML stránka s tabulkou, která umí mimo jiné:

  • Řadit řádky podle hodnot sestupně/vzestupně
  • Vybrat, které sloupce se zobrazí / skryjí
  • Stáhnout data v jiném formátu
  • Je to HTML soubor, můžeš ho uložit, někomu poslat…

Tipy na použití

HTML formát můžeš běžným způsobem prohlížet, procházet, někomu posílat… Je to praktické. Osobně jsem řešil jak jednoduše prohlížet CSV uložené na pevné URL. Původně jsem šel cestou LibreOffice a jiných kancelářských balíků, nakonec se ale právě HTML stránka stala zajímavým východiskem. Nepotřebuješ pro ni speciální software, prohlížet ji umí skoro každý…
Nad běžné prohlížení můžeš:

  • Sdílet data v týmu – když necháš generovat reporty na trvalém odkazu, můžeš poslat URL odkazu jiným členům týmu. Ti si mohou odkaz např. uložit do záložek v prohlížeči a sami dál pracovat s aktuálními daty z reportu. I bez uživatelských účtů v Mergadu!
  • Dělat reporty pro různé lidi – položky v reportu by měly odpovídat uloženému výběru z Bidding Foxu. Pokud máš v týmu např. více produktových specialistů, mohl by člověk každému z nich vytvořit vlastní HTML report na pevné URL. Pracovník by tak prohlížel pouze zboží, které má on sám v kompetenci.
  • Stahovat reporty lokálně – pokud poznáváš příkaz curl -s https://URLZBIDDINGFOXE > report_pro_jana_novaka.html tak nemusím říkat více. Snad doplním možnost pravidelného spouštění cronem. Fanoušci Windows jistě vymyslí vlastní způsob pravidelného stahování a sdílení reportů.

A jistě vymyslíme další nápady…
Zkrátka jsem chtěl říct, že mi HTML formát přehledu produktů přijde dobře napojitelný do procesů týmu. Je to rozhodně víc než „drobné vylepšení“ – je to hodně dobrá vychytávka, třeba pro reporting postavený týmu individuálně na míru.

Nezbývá, než se vrhnout do zkoušení a nasazování do praxe.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.