Jste zde

Jaké možnosti nabízí Exporty v Bidding Foxu

V tomto článku vám představíme jednotlivé typy exportů. Záleží jen na vás, jaké informace jsou ve vašem případě důležité a co chcete pravidelně sledovat. Vše si nastavíte podle svých představ. Exporty využijete pro práci s daty, při reportingu, ale i pro prezentaci výsledků svým klientům.

POZNEJTE MOŽNOSTI EXPORTŮ

Exporty v aplikaci dělíme na tři typy: 

  • Export produktů našeho sortimentu – na stránce Produkty.
  • Export produktů konkurence – na stránce Produkty.
  • Export konkurence – na stránce Konkurence.

Každý soubor může být statický nebo jednorázový. U statických exportů dochází k pravidelnému přegenerování a jsou kdykoliv dostupné na veřejné URL adrese. Jednorázové exporty se vygenerují pouze jednou a následně se po 24 hodinách smažou.

BEZ ČEHO SE ŽÁDNÝ EXPORT NEOBEJDE

Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv výše zmíněný typ, při jejich vytváření budete vždy postupovat velmi podobně.  Nejdříve si vyberete formát.

  • CSV – vhodné pro strojové zpracování, využijete při napojení do dalších systémů, jako je Pohoda
  • XLSX – využijete pro další zpracování v excelu
  • HTML – využijete jako reporting pro klienta, který nevlastní Mergado účet
Postup při vytvoření nového exportu.

Dále si zvolíte, zda chcete vygenerovat odkaz, na kterém bude export dostupný, nebo soubor pravidelně posílat na e-mail. Taktéž můžete vybrat i obě varianty. Dle předchozího nastavení vypíšete adresu a nastavíte interval doručování. Finální obsah jednotlivých typů exportů se odvíjí od vašich potřeb. Všechny jsou konfigurovatelné a záleží pouze na vás, které informace potřebujete. 

Orientujte se v inzerci konkurenčních e-shopů

Export Konkurence na stránce Konkurence.

Prvním typem je Export konkurence. V závěrečné části jeho vytvoření máte na výběr z desítky údajů o inzerci vašich soupeřů. Využijete je při úpravě vlastní nabídky a získáte tím konkurenční výhodu. Přes tlačítko Vše, do souboru zahrnete veškeré dostupné údaje.

Sledujte certifikát Ověřeno zákazníky, levnější produkty, počet recenzí e-shopu, dodací lhůtu, průměrné pozice v biddingu a další.
Pro hledání zboží, které je vašimi zákazníky oblíbené, se hodí sledovat hodnocení, počet recenzí nebo popularitu, kterou vypočítává Heureka v Sortiment reportu.

Mějte přehled o vlastní inzerci

Export produktů na stránce Produkty.

Dalším typem je Export produktů vašeho sortimentu. Využijete ho nejen při reportingu, ale také při napojování dat do dalších systémů, jako je např. Pohoda, Power BI apod. Obsahem vašeho exportu mohou být všechny dostupné údaje nebo vyfiltrované informace, které v souboru budete potřebovat.

Sledujte pozici dle ceny, CPC produktu včetně ručního nastavení, pozici v biddingu, dostupnost, počet e-shopů a také výkonnostní metriky.

Vyhodnocujte stav vaší inzerce

Vedle nastaveného CPC, PNO a jejich maximálních hodnot budete chtít zobrazit statistiky výkonu. Pro vyhodnocení úspěšnosti vaší inzerce jsou neopomenutelná data z Heureky a Google Analytics. Zvolte si hodnoty za posledních 30 dní či za předchozí den. Na výběr máte prokliky, objednávky, obrat, ale i náklady z obou zdrojů. Google Analytics navíc nabízí sledování konverzního poměru.

Získejte přehled o společném sortimentu

Export produktů konkurence na stránce Produkty.

Třetím a závěrečným typem je Export produktů konkurence. Poskytuje informace o společném sortimentu pěti sledovaných nebo pěti nejčastějších e-shopů. Získáte díky němu detailní přehled o nabídkách na stejných produktových kartách a budete vědět, jak zapracovat na té vaší, aby se stala pro zákazníky výhodnější.

Sledujte konkurenční cenu produktu, cenu dopravy, dobu dodání, zda k produktu přidává dárek, pozici v biddingu apod.

Uchování exportů

Všechny vygenerované exporty aplikace uchovává. Vrátit se k nim dokážete dvěma způsoby.

Uchování exportů na stránce Události. 
  • Na stránce Události – zde najdete přehlednou tabulku, jak statických, tak jednorázových exportů. Exporty můžete dále přegenerovat, případně získat jejich trvalý odkaz. Nechybí ani důležitý údaj o času posledního přegenerování a počtu záznamů.
Uchování exportů na stránce Nastavení. 

Na stránce Nastavení/Exporty –  zde se ukládají všechny vygenerované odkazy statických exportů.

Zaujaly vás exporty, ale e-shopový sortiment biddovat nepotřebujete? Vyřešte svůj problém pomocí naší nejnovější aplikace Fox Data+.

Potenciál exportů je opravdu veliký. Nyní víte, k čemu slouží a můžete je využít naplno. Podívejte se do aplikace a prozkoumejte jejich rozmanité možnosti.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.