Jste zde

Jak začít s biddingem

Rok 2020 je ovlivněn situací s Covid-19, která donutila množství prodejců uvažovat nad přesunem do online prostředí. Nenechte si ujet rozbíhající se vlak a zviditelněte se na srovnávačích zboží pomocí biddingu.

Požadavky srovnávačů zboží

Abyste se mohli pustit do biddingu, potřebujete splnit požadavky srovnávačů. Dostat se do biddingu na Zboží.cz je o něco jednodušší, neboť má nižší nároky oproti Heurece. Jak na to se dozvíte v následujících řádcích.

Biddování na Heurece

Existují dva režimy, ve kterých může e-shop na Heurece inzerovat.

  1. FREE režim
  2. PPC (placený) režim

V případě placeného režimu je sortiment obchodů zařazen v produktových kartách a platí se za proklik do e-shopu. Podle statistik Heureky to zvyšuje šanci na proklik až trojnásobně.

Inzerovat v PPC režimu je první podmínkou, kterou musí obchod splnit na své cestě za biddingem. Přechod z neplaceného na placený režim je jednoduchý, stačí si v administraci vašeho obchodu na Heurece dobít kredit.

Produktová karta Heureky
Ukázka biddovaných pozic (Kvalitní obchody) na Heurece

Nechte své zákazníky, aby vás ověřili

Druhou podmínkou na cestě za biddováním je získat certifikát “Ověřeno zákazníky”, přičemž Heureka rozlišuje dva stupně.

  • Modrý certifikát si vyslouží e-shop, který za posledních 90 dní získá dostatečný počet hodnocení – v řádu desítek hodnocení a z nich minimálně 90 % doporučení.
  • Zlatý certifikát obdrží e-shop, který za posledních 90 dní získá dostatečný počet hodnocení – v řádu stovek hodnocení a z nich minimálně 97 % doporučení.

Abyste si certifikát udrželi, procento doporučení nesmí klesnout pod minimální hranici. V opačném případě vám Heureka odznak odebere. Více se na toto téma dočtete přímo na stránkách Heureky.

Inzerce “na hraně”

Inzerujete v PPC režimu a získali jste certifikát. Co dál? Zkontrolujte, zda máte sortiment zařazený do správných kategorií. Provést tuto kontrolu je vždy důležité – ať už biddujete nebo ne.

V případě, že máte produkty nesprávně zařazené a biddujete, chodíte po velmi tenkém ledě. S největší pravděpodobností vás bude inzerce stát spoustu peněz a nepřinese žádné objednávky.

O nejčastějších chybách v párování sortimentu si přečtěte v minulém článku na našem blogu. Jak chyby odhalit zjistíte tady.

V tomto okamžiku jste udělali vše pro to, abyste začali úspěšně biddovat. Navzdory tomu najdete produkty, resp. produktové karty, kde Heureka biddovat nedovoluje. Podmínkou je, aby na kartě nabízelo daný produkt minimálně dva obchody. (aktualizováno: 22. 11. 2022) 

Můžete to brát jako nevýhodu, no je to pro vás svým způsobem výhodné. Váš obchod je viditelný a za proklik zaplatíte jen minimální poplatek odvíjející se od kategorie, ve které se váš produkt nachází.

Produktová karta Heureky
Ukázka produktové karty na Heurece bez biddingových pozic - pouze tři e-shopy v kartě

Bidding na Zboží.cz

Na Zboží.cz je bidding z vaší strany podmíněný jen dostatkem kreditu. Není potřeba žádný certifikát.

I v tomto případě však může být překážkou v biddingu nízký počet e-shopů, které na produktové kartě nabízejí stejný produkt. Na Zboží.cz musí být na kartě minimálně tři obchody, aby byl bidding vůbec spuštěn. A aby bylo možné biddovat na všechny tři pozice, musí být na kartě aspoň pět e-shopů.

Produktová karta Zboží

Ukázka produktové karty na Zboží.cz s třemi e-shopy a jednou biddovanou pozicí

Není to jen penězích

Nejvyšší pozici na produktové kartě nemusí získat obchod, který nabídne nejvyšší cenu za proklik. Je to směs více faktorů určujících, na jakou pozici se e-shop se svým biddovaným sortimentem dostane.

Faktory ovlivňující pozici

  • Cena produktu,
  • skladová dostupnost,
  • hodnocení obchodu,
  • nabízená cena za proklik.

Splňuje váš obchod všechny kritéria? Vyzkoušejte si bidding s naší aplikací Bidding Fox na 15 dní zdarma. Pokud vám cokoliv nebude jasné, je tu naše online technická podpora, která vám podá pomocnou ruku vždy, když bude třeba. Zviditelněte svůj e-shop na srovnávačích zboží a znásobte svoje tržby dřív, než vaši konkurenti.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

.