Jak funguje bidding

Přemýšlíte, jak byste svůj e-shop zviditelnili oproti konkurenci a zvažujete jaké máte možnosti? Všude se píše o biddingu, ale nejste si úplně jistí, jestli je to právě to, co si pod tímto pojmem představujete? Pojďme společně postupně tajemství biddingu odhalit.

Bidding

Bidding je forma PPC reklamy (pay per click - cena za klik), kde platíte za reálné prokliky na nabídky. Funguje na aukčním principu. Vy nabízíte cenu za proklik, kterou jste ochotni zaplatit a s ní vstupujete do aukce mezi ostatní e-shopy. Cena prokliku nebude vždy stejná, jako vámi nastavené maximum. Většinou vám bude strhnuta taková částka, která stačí na udržení se v boxu doporučovaných obchodů nebo na vámi zvolené pozici. 

Proč biddovat

Česká e-commerce je největší v celé Evropě, co se počtu e-shopů na obyvatele týká. Stejný produkt často prodává několik desítek, až stovek e-shopů, které mezi sebou soupeří o zákazníky. Cenou, dárky, dopravou zdarma, apod. 
Kvůli velmi široké nabídce vznikly nejrůznější online nákupní rádci, srovnávače zboží a další. Největšími z nich jsou v České republice Heureka.cz a Zboží.cz
V takovém množství e-shopů je třeba jít svému zákazníkovi naproti a nejen čekat, že si vás všimne.

Na Heurece průměrně stoupne počet prokliků do vašeho e-shopu o 69 %, když začnete biddovat.  

Díky biddingu se ze 158 pozice dostanete na oči zákazníků. Budete v boxu doporučených obchodů, který je ještě před výpisem pěti nejlevnějších e-shopů. 

Jak biddovat

Biddovat můžete dvěma způsoby. Manuálně nebo automaticky. Manuální bidding spravujete přes administraci Heureky a časová náročnost velmi záleží na velikosti vašeho feedu. Automatický bidding vám umožní aplikace, jako je Bidding Fox. Ušetří vám čas a často i peníze. 

 

Už je tedy jasné, co onen tajemný bidding znamená. Zajímá vás, kde a za jakých podmínek se vám vyplatí biddovat? V tom případě nezapomeňte sledovat náš blog. 
 

Přidat komentář