Jste zde

Co je bidding a jak funguje

Přemýšlíte, jak zviditelnit svůj e-shop na Heurece a Zboží.cz? Na následujících řádcích se dočtete o biddingu na zbožových srovnávačích a o jeho možnostech a výhodách.

Jak funguje bidding na zbožových srovnávačích

Bidding je forma PPC reklamy (pay per click), kde platíte za proklik zákazníka na vaši stránku. Funguje na aukčním principu. Vy nabízíte cenu za proklik a s ní vstupujete do aukce mezi konkurenty.

Manuální vs. automatický bidding

Pokud cenu prokliku nastavujete v administraci srovnávačů zboží, případně pomocí nástroje pro úpravu feedu –⁠ jde o manuální bidding.

V případě, že využíváte biddovací automat, máte možnost nastavit maximální cenu za proklik, kterou jste ochotni zaplatit. Cena prokliku není ve většině případů stejná jako vámi nastavené maximum. Strhne se pouze částka, která stačí k udržení vašeho e-shopu v seznamu doporučených obchodů.

Nabídnutá cena za proklik je jen jedním z faktorů, který rozhoduje o pozici, na níž se váš sortiment v biddingu umístí. Důležitou roli hraje i skladová dostupnost, hodnocení obchodu a další. V odkazech na články najdete všechna kritéria Heureky a Zboží.cz.
Príklad aukčného modelu na Zboží.cz.
Příklad aukčného modelu na Zboží.cz.

Proč biddovat

V České republice existuje více než 42 tisíc e-shopů. Na Slovensku je aktuálně více než 12 tisíc fungujících e-shopů. Při tomto počtu se stává, že stejný produkt nabízí současně několik desítek obchodů. E-shopy mezi sebou soupeří o zákazníka cenou sortimentu, dárkem k objednávce či dopravou zdarma.

Sto e-shopů nabízejících jeden druh pneumatik na Heurece.
Sto e-shopů nabízejících jeden druh pneumatik na Heurece.

Pomocí biddingu (navýšením ceny za proklik) svou nabídku zviditelníte. Dostanete se do boxu mezi doporučené e-shopy, který je před výpisem nejlevnějších e-shopů.

Heureka ze svých statistických dat zjistila, že pokud e-shop začne biddovat, zvýší se mu proklikovost v průměru o 69%.

Kde můžete biddovat na Heurece a Zboží.cz

Na Heurece můžete biddovat pouze nabídky v produktovém detailu.

V případě manuálního biddování probíhá nastavení cen za proklik v administraci Heureky na úrovni produktů nebo kategorií.

Nastavení cen za proklik na úrovni kategorie - Heureka.
Nastavení cen za proklik na úrovni kategorie –⁠ Heureka.

 

Na Zboží.cz můžete biddovat nabídky v detailu produktu, ve fulltextovém vyhledávání, v hledání v kategorii nebo ve výpisu kategorie.

O manuálním biddingu v administraci Zboží.cz se dočtete více přímo na jejich blogu.


Oproti Heurece má Zboží.cz více biddovacích možností. Pokud vás zajímají detaily, je jim věnován celý článek na našem blogu.

Pro biddování v produktovém detailu je nezbytné mít správně spárovaný sortiment.

Časová náročnost na manuální správu biddingu je větší, čím větší je e-shop. I u malého e-shopu to však může zabrat množství času, protože každou změnu musí někdo manuálně naklikat. Záleží to i na počtu produktů, které chce obchod biddovat, nebo jak moc aktivní je konkurence.

Automatický bidding

Abyste mohli biddovat automaticky, neobejdete se bez biddovacího automatu, jako je například Bidding Fox. Ten vám dokáže ušetřit množství času a často i peněz. Prostřednictvím automatu si vytvoříte výběry produktů, na každý výběr aplikujete strategii na míru a už jen stačí kontrolovat, vyhodnocovat a v případě potřeby upravovat.


 

Vidíte v biddingu potenciál? Pokud ano, směle se pusťte do čtení dalších článků určených biddingovým nováčkům a přibližte se ke svému cíli –⁠ zviditelnit svůj sortiment na Heurece a Zboží.cz.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Předvánoční vylepšení inzerce
Vánoce se blíží a zákazníci začínají objednávat, jak na běžícím páse. My vám představujeme tipy, které nevyžadují velký zásah do e-shopu a stíháte je svépomocí aplikovat ještě v předvánoční sezóně. Jak vylepšíte svou inzerci?
Automatický nebo ruční bidding
Ruční úpravy jednotlivých položek jsou obvykle velmi časově náročné a čím více položek je, tím více úsilí to vyžaduje. Nezáleží na tom, jestli měníte produktům kategorie, nahráváte fotografie novým nabídkám, nebo revidujete cenu za proklik na Heurece. Každá možnost automatizace se počítá a většinou má i další benefity než jen úsporu času, který pak můžete věnovat kreativním a strategickým činnostem.
Říjnové lišácké novinky
Překročením posledního říjnového dne oficiálně vstupujeme do, pro náš obor tak důležité, vánoční sezóny. Ještě předtím se však ohlédneme za říjnem, ve kterém jsme vám přinesli spoustu novinek, rad či tipů, jak se popasovat s nadcházejícím obdobím.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox, případové studie a tipy na články z oboru vyhledávačů zboží.