Jste zde

Překvapivě nízká cena za proklik. Kdy biddujete minimem?

Používáte Bidding Fox, máte nastavenou strategii, přesto u produktů vidíte nižší cenu za proklik než jste čekali? V dnešním článku si představíme několik možností, kdy aplikace bidduje minimem kategorie. Vysvětlíme si, v jakých případech k tomu dochází, kde zjistíte skutečnou cenu za proklik a kdy se vám biddování minimem bude hodit.

KDY dochází k biddování minimem

K nastavení minimální částky za bidding dochází hned v několika případech. Detailněji si představíme čtyři typy, kterým byste měli věnovat svou pozornost

Příklad produktů, jejichž částka procentuálně neodpovídá nastavené strategii.

a) Cena produktu je (výrazně) dražší než u konkurence. 

Vytvořili jste nový projekt a strategii pro biddování vašeho sortimentu na srovnávačích. Během 24 hodin aplikace začne pracovat přesně tak, jak jste ji nastavili. Přesto ale výsledky nejsou takové, jaké jste chtěli. Co je špatně? Celou problematiku si vysvětlíme na názorném příkladu.

Do vaší strategie zahrnujete produkty nad 200 Kč a aby se biddovaly, mohou být maximálně o 10 % dražší oproti nejlevnější nabídce. Takový postup je zcela správný. V dalším kroku neprodleně doporučujeme zkontrolovat výsledky v Diagnostice. Pokud daný produkt prodáváte za 250 Kč, ale vaše konkurence stejný výrobek nabízí maximálně za 190 Kč, není splněna podmínka 10 %. Cenový rozdíl těchto produktů je značně vyšší, a proto mu aplikace nastaví minimum kategorie

Doporučujeme zvážit úpravu strategie nebo cenové politiky. Nejlépe tak, aby mohla plnohodnotně pracovat i vzhledem ke konkurenčním produktům. 

b) Produktová karta obsahuje méně e-shopů, než daný srovnávač požaduje k zobrazení doporučených nabídek. 

Jestliže vaše inzerce obsahuje produkt, který nabízí méně e-shopů, než požaduje konkrétní srovnávač, bidding vůbec nepustí a proto nemá smysl nabízet za proklik více než minimum. Vaše nabídka bude stále dobře viditelná.

Pokud by aplikace neposílala minimální CPC, mohlo by dojít ke strhávání zapomenuté částky z administrace, jejíž hodnota by byla vyšší než je stanovené minimum.

c) Při vytváření strategie jste vybrali možnost biddovat minimem.

Políčko biddovat minimem při vytváření nové strategie.

Vytvořili jste strategii, ale místo vyplnění vlastních limitů jste zaškrtli políčko “biddovat minimem”. Pokud jste si tuto volbu vybrali sami, je to naprosto v pořádku. Biddovat minimem doporučujeme v případě, že máte vybrané produkty, které biddovat nechcete. Na tyto produkty si vytvoříte vlastní strategii, kterou posunete na první místo. Tímto zajistíte, že vám vybrané produkty neskončí v regulérních strategiích s vyšším CPC

Zahrnutí PNO do nové strategie. 

d) Překročili jste hranici stanoveného PNO (pouze v případě, že výši PNO zahrnujete do strategie).

Jestliže ve své strategii uvádíte maximální PNO a tuto hranici překročíte, aplikace musí snížit cenu za proklik tak, aby docházelo k postupnému snižování PNO (zjistěte více), dokud se opět nedostanete pod maximální povolenou mez. 

Produkty, jež nevyhoví podmínkám strategie (dosáhnou například max. PNO nebo nesplňují zadanou dostupnost), se budou biddovat minimem kategorie nebo podle CPC v XML feedu.

ODHALTE VČAS NEDOSTATKY

Pokud se váš produkt dostane do výše popsané situace, aplikace vás upozorní. Notifikaci najdete rovnou na čtyřech místech

a) Na stránce Produkty/Detail produktu – zde uvidíte informace, které se propisují z diagnostiky. 

Diagnostika v detailu každého produktu.

b) Na stránce Produkty - filtr Diagnostika

Příklad použití filtru Diagnostika na stránce Produkty.

c) Na stránce Produkty/Přehled – ve výpisu všech produktů aplikace cenově odlišnému výrobku přiřadí symbol křížku

Symbol křížku při špatně nastavené cenové politice.

d) Na stránce Diagnostika/Problémy -  zde vám aplikace vypíše všechny problémy, které musíte vyřešit. 

Stránka Diagnostika sekce Problémy.

Nyní už víte, jak přemýšlet nad komplexností strategií. Znalostí této problematiky si ušetříte spoustu času a její řešení není nic složitého. Pokud si s něčím nevíte rady, ozvěte se nám a společně váš problém vyřešíme.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.
Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.
V Bidding Foxu se můžete setkat s upozorněním, že se nestahují data z Google Analytics. To může znamenat dvě věci. První je, že se data opravdu nestahují a problém může být například v nastavení zdroje a média (řešení v MERGADU , řešení v Biddingu Foxu ). Druhou variantou může být to, že se data stahují, ale nepárují k produktům, a to je předmětem tohoto článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.