8 tipů jak můžete podpořit e-shop před Vánocemi

Vánoce jsou za rohem a zákazníci začínají objednávat ve velkém. Bude váš e-shop letos zapadlý mezi ostatními, nebo vystoupíte z davu a budete křičet do světa, že u vás jsou ty nejlepší vánoční dárky? Máme pro vás 8 tipů jak podpořit e-shop před Vánocemi.

1. Zkontrolujte e-shop

Opravte chybičky, upravte popisky produktů, které mají největší potenciál, aby se staly dárky. Projděte si celým nákupním procesem. Vždy chcete, aby se u vás zákazník cítil dobře a nakupování pro něj bylo jednoduché. A nechcete vidět opuštěné košíky, ke kterým se už nikdo nevrátí. 

Na malé opravy je čas vždy, ty velké si ale nechte na později a do fungujícího e-shopu příliš nezasahujte, ať se náhodou něco nepokazí.
Udělejte si zkušební objednávku. Tak nejlépe zjistíte, jestli všechno funguje tak, jak má a nákup je pro zákazníka příjemný. 
 

2. Najdou vás zákazníci? 

Využijte srovnávače zboží, nechte produkty správně spárovat, ať se objevují ve vyhledávání. Pro jednodušší správu využijte Mergado, které váš feed dokáže přegenerovat na prakticky všechny známé i neznámé varianty. 

Pokud nemáte specifické zboží (nábytek, oblečení atp.) zaměřte se především na Heureku.cz a .sk a Zboží.cz, tam je nejvíc zákazníků. 
 

3. Nezapadáte mezi konkurenci? 

Prodáváte zboží, které nabízí velké množství e-shopů a zapadáte mezi nimi? Biddujte. Budete se zobrazovat na TOP pozicích a můžete získat až o 44 % víc prokliků do e-shopu. Jak funguje bidding, kdy se vyplatí a jak biddovat se dozvíte tady.

Bidding Fox můžete mít na 15 dní zdarma a vyzkoušet, jestli je to pro vás ten správný pomocník.
Jestli se vám stále nedaří dosáhnout cílené pozice, zkontrolujte, jestli nemáte nastavený bidding přímo v administraci Heureky. 
 

4. Jaké máte ceny?

Na srovnávačích zboží se produkty řadí podle ceny. Nemusíte být nejlevnější, ale když se budete držet u cen konkurence, bude to jen k užitku. Pokud máte ceny vyšší, ale zákazníkům dáváte nadstandardní služby nebo příslušenství, dejte to náležitě najevo.

Pro monitoring konkurenčních cen můžete využít např. aplikaci Pricing Monitor, Pricing Rank nebo Bidding Fox z Mergada. 
 

5. Kdy zboží doručíte? 

Jestli bude mít zákazník zboží doma druhý den, nebo za měsíc, je hlavně před Vánocemi velmi důležitá otázka. Určitě se vyplatí mít zboží na skladě nebo se alespoň zamyslet nad tím, jestli by nešlo dodat dřív. Porovnejte vaši dodací dobu s konkurencí, měla by být nejlépe stejná. 

Pozor na to, že je velký rozdíl mezi DELIVERY_DATE 0 a 1
- skladem - 0
- do 3 dnů - 1-3
- do týdne - 4-7
- do 2 týdnů - 8-14
- do měsíce - 15-30
- více než měsíc - 31 a více
- info v obchodě - pokud dodací dobu neuvádíte

Roli tady hraje tzv. zlomová dostupnost. Ta odpovídá vždy hraničním hodnotám v tagu DELIVERY_DATE (Zboží s dostupností 4 - nebylo by možné zlepšit na dostupnost 3? atp). Bidding Fox vás v Diagnostice upozorní na produkty, které ji mají.

6. Kdo balík přiveze? 

I doprava je velmi důležitá, když se zákazník rozhoduje, jestli u vás objedná. Máte ceník dopravy na e-shopu přehledně a viditelně zpracovaný? Někdo nemá rád Českou Poštu, někdo zase DPD, proto je dobré dát zákazníkům na výběr. Osobní vyzvednutí zásilky je hezkou třešničkou na dortu.
 

7. Stihneme to do Vánoc? 

Asi nejdůležitější otázkou je, jestli zboží dorazí ještě do Vánoc. To může být nelehký úkol kvůli vytíženosti dopravců. Snažte se zákazníky informovat o pohybu zásilky, aby věděli, jak na tom balík je. Místo dopravy externích dopravců můžete doporučovat osobní odběr.

Určete si datum, do kdy přijímáte objednávky, které stihnou dorazit k zákazníkovi do Vánoc. To dejte zákazníkům jasně vědět. Nedojde tak ke zbytečným nedorozuměním.
 

8. Komunikujte se zákazníky

Komunikujte prostřednictvím e-mailů. Ale nezapomeňte i na sociální sítě. Ty hýbou světem a vy byste na nich měli být. Nemusíte aktivně přispívat každý den, ale třeba několik příspěvků do měsíce. Zákazníci s vámi můžou rychle komunikovat. Třeba přes zprávy a nemusí na vás hledat kontakty a psát e-mail. 

Pokud píšete blog, sdílejte na sociálních sítích svoje články. Ukažte zákazníkům vaše sklady a to, jak připravujete zásilky. Vytvořte vánoční inspiraci, ve které nakombinujete vaše produkty. Příkladem vám může být třeba vánoční lookbook Bella Rose.

Zajímají vás další tipy na vánoční přípravy? Vybrali jsme pro vás zajímavé články od našich partnerů

Držíme vám pěsti, aby se vše povedlo tak, jak si představujete. Aplikace Bidding Fox vám může se spoustou problémů pomoct a posunout váš e-shop dopředu. Každý si ji může na 15 dní vyzkoušet zdarma, aby zjistil, jestli je to pro jeho e-shop to pravé řešení.
 

Přidat komentář

Další články

Bidding Fox news
Zajímá vás, co je nového na Heurece, Zboží.cz a v Bidding Foxu? Tady najdete vše v jednom článku.
Bidding Fox News
Máme tady začátek nového měsíce a s ním přichází novinky z Heureky, Zboží.cz a Bidding Foxu. Stručně, přehledně a na jednom místě.
Na blogu vám přinášíme nejčastěji informace z aplikace. Ale chceme, abyste si udělali komplexní přehled o tématu biddingu, co bidding vlastně je a jaké jsou jeho možnosti. Proto jsme spolu s Mergadem vytvořili videorubriku Just Bidding . Podívejte se na náš první díl.